Dodatkowa pompka cieczy chłodzącej - jak mają iść węże ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

vw t3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 31, 2013 19:45

Dodatkowa pompka cieczy chłodzącej - jak mają iść węże ?

Post autor: vw t3 » wt lis 05, 2013 13:42

Witam.
Mam problem z zamontowaniem dodatkowej pompki cieczy chłodzącej i węży które z nią dostałem.
Silnik to 1.6TD z turbiną chłodzoną cieczą.
Mam w związku z tym pare pytań. Obrazek
~Zapewne wąż nr.1 idzie do termostatu a wąż nr.2 idzie do wymiennika ciepła
~I teraz czy wąż nr3 idzie do turbiny ?
~Gdzie jest drugie wyjście płynu w turbinie bo nie zauważyłem go ?
~Jeżeli znajdzie się drugie wyjście to gdzie wtedy podłączyć ten wąż którym będzie wracać płyn? ( do czego )
~Czy węże 4 i 5 idą do nagrzewnicy ?Jeśli tak to powinienem je zakuć ? ( nie są mi do niczego potrzebne )

~Kolejnym problemem jest to że z głowicy wychodzą dwa węże z czego jeden idzie właśnie do termostatu i do wymiennika ciepła. Czy na termostacie założyć trójnik i połączyć wąż od głowicy z wężem od pompki a do wymiennika ciepła podpiąć obojętnie który przewód ?

Proszę nawet spróbować mi pomóc ponieważ nie mogę dać sobie z tym rady, a w okolicach nie zauważyłem golfa z tym silnikiem więc nie mam nawet gdzie podpatrzyć tego.

Z góry dziękuje za udzieloną pomoc.
Pozdrawiam.



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Dodatkowa pompka cieczy chłodzącej - jak mają iść węże ?

Post autor: anaba255 » wt lis 12, 2013 00:03

Opisze Ci układ bez pompki chłodzącej turbo, może cos pomoże.

Z głowicy wychodzi przewód do nagrzewnicy, płyn z nagrzewnicy wraca metalowa rurą nr 5. Nr 2 to powrót z chłodniczki oleju (wymiennika ciepła), nr 1 do pompy wody/obudowy termostatu. Z krućca przy głowicy wychodzą dwa przewody, poziomo do chłodnicy i w dół do pompy wody i wymiennika ciepła, jest to mały obieg, silnik pracuje na nim, zanim zacznie otwierac sie termostat.
Wydaje mi sie, ze powrót z turbo to nr 4, w takim razie własnie nr 3 to byłby przewód idący do turbo.

Moj post traktuj jedynie jako sugestię, bo nie miałem do czynienia z tym silnikiem(SB), jeszcze rano obejże, jak to wygląda u mnie, jak cos namieszałem to poprawie :hmm:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Dodatkowa pompka cieczy chłodzącej - jak mają iść węże ?

Post autor: Michał_1977 » wt lis 12, 2013 07:22

vw t3 pisze:czy wąż nr3 idzie do turbiny ?
Tak.
Obrazek Obrazek
vw t3 pisze:Gdzie jest drugie wyjście płynu w turbinie bo nie zauważyłem go ?
Zasilanie:
Obrazek
Powrót:
Obrazek
vw t3 pisze:Czy węże 4 i 5 idą do nagrzewnicy ?
4-zbiorniczek wyr; 5-nagrzewnica
vw t3 pisze:Kolejnym problemem jest to że z głowicy wychodzą dwa węże z czego jeden idzie właśnie do termostatu i do wymiennika ciepła. Czy na termostacie założyć trójnik i połączyć wąż od głowicy z wężem od pompki a do wymiennika ciepła podpiąć obojętnie który przewód ?
Myślę,że rysunek n.1 wiele Ci wyjaśni :bajer:
Jeśli nie,to pytaj :bigok:
Temat przerzucam do działu DIESEL.

Powodzenia w układance :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

vw t3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 31, 2013 19:45

Dodatkowa pompka cieczy chłodzącej - jak mają iść węże ?

Post autor: vw t3 » sob lis 16, 2013 10:59

Wielkie dzięki panowie za pomoc, a w szczególności za rysunki.
Bez was nie dałbym sobie rady :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości