Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ergk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:29
Lokalizacja: Lubin

Re: Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

Post autor: ergk » ndz mar 17, 2013 16:54

eFIeLiPeO pisze:
ergk pisze:Potwierdzam - wymiana uszczelniaczy pompowtrysków spowodowała uspokojenie silnika i wygaszenie telepawek. Generalnie nie to było powodem wymiany uszczelniaczy, cofało się paliwo jak postał dwa dni, i ostatnim rzutem pomogła wymiana uszczelniaczy. Ale wracając do tematu po wymianie uszczelniaczy i odpaleniu silnika opadła mi szczeka tak równo pracującego TDI PD od dawna nie widziałem.

A jeszcze jedna uwaga uszczelniacze bez problemu można sobie samemu wymienić nie jest to aż takie straszne halo jak to mechanicy czarują.
jak odszedles, ze to pompowtryski ?? ja wczoraj jadac z pracy diagnozowalem bipy na 23 kanale... i tylko 2pompowtrysk pokazywal -1 do 1, reszta prawie identycznie od 25 do 50 w zaleznosci od obrotow... silnikiem zaczyna mi coraz bardziej rzucac... gdzie wymieniales uszczelki ?? u siebie czy ales komus ??
dodam ze ciezko mi pali z rana. wczoraj sprawdzilem aku- po nocy pokazywal 12,7 a jak mu wlaczylem radio i swiatelka wszystkie mozliwe to to spadlo do 12.5... na vag pokazyje ladowanie 14,7
Jak pisałem wcześniej - wystąpił problem z odpaleniem gofrownicy jak postała 2 dni na parkingu - podejrzenie padło na cofające paliwo. Najbardziej podejrzana była vacu-pompa tandem, po wymianie lucasa na bosha bez poprawy, wymieniłem wszystkie wężyki tez bez rezultatu, pompka w zbiorniku też sprawdzona więc zostały do "sprawdzenia" uszczelniacze pompek i tu starzał w 10. Co do wysokich BIPów to te dwie pompki raczej sie kończą. Trzy lata temu moje wszystkie cztery wylatywały poza zakres pomiarowy (127) i skończyło się wyminą (załatwiłem sobie pompki na własne życzenie podejrzaną gnojówką)
Co do uszczelniaczy to zrobiłem to sam w garażu, po tym jak widziałem jak mi wymieniali pompki stwierdziłem że sam dam radę.



Awatar użytkownika
ergk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:29
Lokalizacja: Lubin

Re: Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

Post autor: ergk » ndz mar 17, 2013 16:56

black raven pisze:Spytam w tym temacie bo często się o tym tutaj mówi. Mianowicie czy uszczelki na pompkach które kwalifikują się do wymiany mają jakieś wyraźne znaki zewnętrzne o świadczące o tym, że trzeba je wymienić? Nie wiem, np poci się w tamtych okolicach?
Nic się nie poci, po wyciągnięci pompki czasami można zobaczyć że co jest nie tak z oringami (delikatne przytarcia)



bart1337
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lip 09, 2012 13:56
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

Post autor: bart1337 » ndz kwie 07, 2013 15:57

A więc u mnie w ALH telepanie silnika pojawiło się po zmianie ECU(poprzedni nie obsługiwał turbo VNT...) dodatkowo:
-obroty na jałowym około 1050
-przy odpalaniu czarna chmura z tyłu
-odpięcie wtyczki od impulsatora nic nie zmieniło
-po przygazowaniu do 1300-1500 obrotów silnik pracuje normalnie

Wie ktoś na co to może wskazywać? Chwilowo nie miałem okazji podpiąć go pod VAGa ale zrobię to w tym tygodniu.



wojciechzycz1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 07, 2013 20:55

Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

Post autor: wojciechzycz1 » ndz kwie 07, 2013 22:10

Koledzy muszę stwierdzić, że te drgawki są od złego softu na bank. Podmieniłem pompę wtryskową, nowy dwu mas, wtryski paliwa, na wszelki wypadek czujnik położenia wału nie wspomnę o filtrach, zaworkach, czujnikach wszelkich itd. i co i nic....zostaje tylko soft.
Niesamowite że nikt nie wie o co chodzi, mechanicy tylko rozkładają ręce i kasują za podpięcie pod kompa...a może oto tu chodzi cry! :rozpacz:



bart1337
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lip 09, 2012 13:56
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

Post autor: bart1337 » pn kwie 08, 2013 17:12

wojciechzycz1, Jakie masz oznaczenie ECU ?



wojciechzycz1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 07, 2013 20:55

Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

Post autor: wojciechzycz1 » pn kwie 08, 2013 20:09

bart1337, oznaczenie mojego ECU 038 906 012 L.

Dodam, że te drgawki pojawiają się najczęściej jak silnik jest rozgrzany i wystarczy trochę przekręcić kołem przednim jak samochód wisi na podnośniku.
Impulsator odpinam i nie szarpie, czyli ECU zmienia ustawienia na tryb biegu jałowego. Gdy podpinam impulsator skrzyni biegów powoduje jakieś zakłócenia do ECU a ten wysyła niepoprawne parametry dla pompy wtryskowej i się zaczyna :grrr:

Podobnie jak samochód się toczy w przedziale prędkości na biegu jałowym od 5km/h do 25km/h silnikiem rzuca okropnie. Wciśnięcie sprzęgła Przerywa drgawki silnika - parametr biegu jałowego czyli inne dawki. wychodzi na to, że ECU w tym przedziale prędkości i tylko na ciepłym silniku błędnie wysyła sygnały do nastawnika pompy wtryskowej :smirk: Tak to rozumiem mogę się mylić. HELP!



bart1337
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lip 09, 2012 13:56
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

Post autor: bart1337 » pn kwie 08, 2013 22:38

wojciechzycz1, No to u mnie jest całkiem inaczej. Bo czy ciepły czy zimny to nadal telepie. Wciśnięcie pedału sprzęgła nic nie pomaga. Jedynie przygazowanie delikatnie do 1200+ obrotów normuje pracę silnika. Wszystko to pojawiło się po zmianie ECU.



wojciechzycz1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 07, 2013 20:55

Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

Post autor: wojciechzycz1 » śr kwie 10, 2013 17:01

bart1337, Masz problem z programem, ECU źle steruje dawkami. Soft nie adoptuje się do stanu zużycia silnika i tak to wychodzi. Najlepiej jak podjedziesz do jakiegoś dobrego Tunera, przerób mapy. Będzie ok. :bigok:
Najpierw niech sprawdzi parametry Softu czy są poprawne dla twojego samochodu.



bart1337
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lip 09, 2012 13:56
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

Post autor: bart1337 » śr kwie 10, 2013 19:13

wojciechzycz1, Hmm spróbuje popukać najpierw w nastawnik. Dam znać jak coś ugram.



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

Post autor: iigAlisArr » śr kwie 10, 2013 19:28

To widzieli: viewtopic.php?f=35&t=140155&p=5243566&#p5243566" onclick="window.open(this.href);return false; ?

" jestem wlasnie po wymianie sterownika z 038906018 j na 038906018 GQ efekt nie oceniony zadnych drgawek"

" O tym sterowniku dowiedziłam sie z jakies niemieckiego forum koncern vw zalecał wymiane starych sterowników o nr 038906018 j na 038906018 GQ"


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
eFIeLiPeO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 438
Rejestracja: sob lip 10, 2010 22:53
Lokalizacja: SkÓrCz

Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

Post autor: eFIeLiPeO » pn kwie 15, 2013 08:19

co do telepania silnikiem w moim AJM... wczoraj golfina odmowila wspolpracy- nei chciala odpalic, kontrolki sie zapalily-zgasly i brak reakcji na rozrusznik.... przy pomocy GregA- bo montowalem elektryke szyb w aucie i myslalem ze cos spie...lem.. okazalo sie, ze masa silnika na loczeni skrzyni z silnikiem- byla prawie ze totalnie odkrecona... styk brudny w cholere- przeczyscilem podpialem i odpalilem. zrobilem wczoraj 40km przejazdzki i silnikiem 2 razy zatelepalo- i to bardzo delikatnie... nie wiem czy moze to miec jakis wplyw na telepeanie ale u mnie moze nie wyleczylo- ale pomoglo ;)


MK IV by eFIeLIPeo powolutku do przodu...
viewtopic.php?f=89&t=370827&p=5431527#p5431527
Obrazek

bart1337
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lip 09, 2012 13:56
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

Post autor: bart1337 » pt kwie 19, 2013 22:53

U mnie trzeba było solidnie uderzyć w nastawnik (nie tak delikatnie gumowym młoteczkiem jak to piszą w poradnikach tylko konkretnie normalnym młotkiem) i w końcu dawką przestało rzucać od 0 do XX mg tylko była stała liczba i silniczkiem nie telepie :)



@Damian
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob maja 07, 2011 20:52
Lokalizacja: Lubuskie (FSU & FG)

Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

Post autor: @Damian » śr sie 07, 2013 15:12

Temat może trochę przedawniony, ale jeśli nie zamknięty to pozwolę sobie dodać od siebie.

Ja mam golfa 1.9 tdi z silnikiem AXR i żadnych takich jak piszecie drgań nie mam, obecny przebieg to ponad 238tys.

Lecz żeby nie było tak idealnie to mam drgania ale na klimie > tu opisałem viewtopic.php?f=35&t=519709" onclick="window.open(this.href);return false;



black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

Post autor: black raven » czw lis 14, 2013 09:36

Pozbyłem się wreszcie tych drgań :D Zerowym nakładem finansowym i w ciągu 30 sekund :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 146 gości