[MK3 1.9TD] Chodnica do wymiany

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

[MK3 1.9TD] Chodnica do wymiany

Post autor: eldorado84 » śr sie 30, 2006 15:10

witam mam chłodnice do wymiany, chłodnica chłodzona jest 2 wiatrakami. Różne są ceny chłodnic (do różnych pojemnośći) więc mam pytanko musze kupywać chłodnice tylko do 1.9TD czy od innej pojemności np: 1.4, 1.6, 1.8, 2.0, 2.8 będzie też pasować? Bardziej chodzi mi o działanie czy jest jakieś inne działanie czy jak.

[ Dodano: Sro Sie 30, 2006 15:10 ]
wymiary mojej chłodnicy to około: 628x360x34
Ostatnio zmieniony czw sie 31, 2006 23:40 przez eldorado84, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » śr sie 30, 2006 21:14

Jeśli be zproblemu przełożysz mechanizm z 2 wiatrakami to niema problemu możę być od mniejszego jeżeli wszystko pasuje ale lepiej wybrać te od silnika od w zwyż 1.6l różnią się minimalnie pojemnością, z autami z klimą i w TD muszą być 2 wiatraki



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » czw sie 31, 2006 16:00

znaczy w golfie moim wiatraki są dobre (wiatraków nie będe ruszać) mam do wymiany tylko samą chłodnice (przykręcona jest na 4 wkręty), i dlatego sie pytam czy podpasowałby np: od silnika 1.8 lub innych pojemności, rozstaw śrób na chłodnicy jest nie ważny tylko ważne jest czy nie będzie sie nic dziać jeżeli teoretycznie kupiłbym od silnika 1.8 (bo była tańsza) i założyłbym do mojego 1.9TD czy nic nie będzie sie działo (np. z chłodzeniem), bo po co mam wydawać np. na używkę w dobrym stanie do 1.9TD o kwocie 150zł jak może bym znalazł do silnika 1.8 (używke) w kwocie 90-100zł


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
wrubciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lip 10, 2006 20:43
Lokalizacja: okolice Chojnic
Kontakt:

Post autor: wrubciu » czw sie 31, 2006 19:59

eldorado84, Mi ciekla chłodnica i dałem ja do zaklejenia dosłownie przed chwila ja zamontowałem, nie wiem jak mi długo wytrzyma, ale zaryzykowałem za zaklejenie zapłaciłem 50 zł. Klej wyglada na mocny, co do trwałości napisze póżniej.
Porobiłem pare zdjec jak to wymienałem, może pożniej zrobie jakąś fotoporade póki co masz jedno zdjecie.
http://img272.imageshack.us/my.php?imag ... icaec3.jpg



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pt wrz 01, 2006 13:58

wrubciu pisze:eldorado84, Mi ciekla chłodnica i dałem ja do zaklejenia dosłownie przed chwila ja zamontowałem, nie wiem jak mi długo wytrzyma, ale zaryzykowałem za zaklejenie zapłaciłem 50 zł. Klej wyglada na mocny, co do trwałości napisze póżniej.
Porobiłem pare zdjec jak to wymienałem, może pożniej zrobie jakąś fotoporade póki co masz jedno zdjecie.
http://img272.imageshack.us/my.php?imag ... icaec3.jpg
faktycznie jakoś to wygląda no i ciekawe ile wytrzyma. Moja chłodnica jest uderzona i w tym miejscu cieknie, chociaż wcześniej było klejoine ale po 2 tygodniach znów cieknie w tym samym miejscu lub puściło obok jakby nie było to i to jest kija warte :grrr: bo nawet jak zaklei dobrze i obok sie zrobi następna szczelina to można mówić że chłodnica jest stara i jest do :butthead: a jeżeli raz byłaby klejona i klej popuścił to jest sens wydawać kolejne np: 40-50zł aby znów zakleił to samo miejsce (??!!)


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
wrubciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lip 10, 2006 20:43
Lokalizacja: okolice Chojnic
Kontakt:

Post autor: wrubciu » pt wrz 01, 2006 19:59

eldorado84 pisze: jeżeli raz byłaby klejona i klej popuścił to jest sens wydawać kolejne np: 40-50zł aby znów zakleił to samo miejsce
Doskonale Ciebie rozumiem, pewnie że nie warto.....Ja byłem w dużo lepszej sytuacji, ten mój wyciek był bardzo malutki, a że i tak miałem zamiar wymienic płyn w układzie, bo nie dawno kupiłem autko i nie wiedzaiłem co tam było nalane, to sie na to pokusiłem, tym bardziej że cała chłodnica wyglądała dobrze.
P.S. Przy okazji spytam, jak sie sprawuje BOOST PIN co ostatnio kupiłes???



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pt wrz 01, 2006 20:55

wrubciu pisze:
eldorado84 pisze: jeżeli raz byłaby klejona i klej popuścił to jest sens wydawać kolejne np: 40-50zł aby znów zakleił to samo miejsce
Doskonale Ciebie rozumiem, pewnie że nie warto.....Ja byłem w dużo lepszej sytuacji, ten mój wyciek był bardzo malutki, a że i tak miałem zamiar wymienic płyn w układzie, bo nie dawno kupiłem autko i nie wiedzaiłem co tam było nalane, to sie na to pokusiłem, tym bardziej że cała chłodnica wyglądała dobrze.
P.S. Przy okazji spytam, jak sie sprawuje BOOST PIN co ostatnio kupiłes???
boostpin - rewelka polecam !!!!, mam w tej chwili 1,2bar na turbince i wymieniony tylko bost pin i ścigałem sie z 1.9TDI (90 PS), przegrałem o długość (ponad 4 metry) ale co najlepsze to jeszcze musze - wstawić intercooler (za zderzakiem od BMW), wymienić sprzęgło bo mi grzechocze i sie ślizga, ustawić dawke na pompie, podkręcić go do 1,3-1,4bar, wymienić olej i filtry, wywalić kata i wstawić rure - i padlinowaty TDI wypięknie a potem czas na ściganie sie z TDI (110 PS) chociaż marne mam szanse z nim ale samochód to tylko instrument a muzyk to kierowna, jeżeli ciulowato zagra to może będe miał szanse hehehe
a i jeszcze wcześniej miałem bolec od 1.9TD taki co ty masz i go podpiłowałem na oko to powiem że zbierał sie dopiero w przedziale 2700-4000 obr/min a pozatym mam turbine k14 (która sie długo kręci - moja prawie 5000 obr/min :grin: ) a teraz jak mam tego boost pina to zbiera sie żwawiej i od najniższych obrotów - więc polecam i szukaj do skutku w końcó to podstawowa część do tzw. "Tuningu TD"


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
wrubciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lip 10, 2006 20:43
Lokalizacja: okolice Chojnic
Kontakt:

Post autor: wrubciu » pt wrz 01, 2006 22:11

eldorado84 pisze: jeszcze wcześniej miałem bolec od 1.9TD taki co ty masz i go podpiłowałem na oko to powiem że zbierał sie dopiero w przedziale 2700-4000 obr/min a pozatym mam turbine k14 (która sie długo kręci - moja prawie 5000 obr/min ) a teraz jak mam tego boost pina to zbiera sie żwawiej i od najniższych obrotów
Ja to sie jeszcze BOOST PINa nie dorobiłem ale myśle że może z tej maki bedzie chleb http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... a&start=30
Sam juz nawet kupiłem pret kwasoodporny i sie zastanawiam czy nie podjechac do tokarza, problem tylko w tym ze moj tokarz ni bedzie miał mozliwosci wytoczyc mimosrodu.

To powiadasz że masz K14 dokladnie tak jak ja, IC mam juz kupione teraz musze sie zabrac za podlaczenie a potem bede mylal o podkreceniu mojego TURBA moze nie tak jak ty, ale przyznam ze niewiedziałem że tyle można z tej turbawki wycisnac.



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » sob wrz 02, 2006 10:20

wrubciu pisze:
eldorado84 pisze: jeszcze wcześniej miałem bolec od 1.9TD taki co ty masz i go podpiłowałem na oko to powiem że zbierał sie dopiero w przedziale 2700-4000 obr/min a pozatym mam turbine k14 (która sie długo kręci - moja prawie 5000 obr/min ) a teraz jak mam tego boost pina to zbiera sie żwawiej i od najniższych obrotów
Ja to sie jeszcze BOOST PINa nie dorobiłem ale myśle że może z tej maki bedzie chleb http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... a&start=30
Sam juz nawet kupiłem pret kwasoodporny i sie zastanawiam czy nie podjechac do tokarza, problem tylko w tym ze moj tokarz ni bedzie miał mozliwosci wytoczyc mimosrodu.

To powiadasz że masz K14 dokladnie tak jak ja, IC mam juz kupione teraz musze sie zabrac za podlaczenie a potem bede mylal o podkreceniu mojego TURBA moze nie tak jak ty, ale przyznam ze niewiedziałem że tyle można z tej turbawki wycisnac.

powiadasz że masz IC a od jakiego samochodu?


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
wrubciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lip 10, 2006 20:43
Lokalizacja: okolice Chojnic
Kontakt:

Post autor: wrubciu » sob wrz 02, 2006 14:06

powiadasz że masz IC a od jakiego samochodu?

IC jest od OPLA VECTRY tak był chyba ilnik 1.7 TD isuzu i myśle że to dokładnie ten, wiem że to nie jest żaden rewelacyjny cooler ale powiedzmy że poszedłem po najmniejszej lini oporu, wmiare łatwo sie mieści w tej kratce z boku, z byt dużo plastiku go nie zasłania i montarz tez nie bedzie trudny, musze tylko kombinowac jakieś weże i rury i poskładac to do kupy. Przy okazji wymiany chłodnicy go przypasowałem i bedzie to wyglądac mniej-wiecej tak: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=637917#637917
Jak myslisz czy zamiast kombinowac z rurkami mozna by zastosowac tylko same weżę, znalazłem w internecie jakąś firme, maja tam duży wybór: http://www.tubes.com.pl/ katalog "do wody i powietrza". Będzie to spełnaic swoje zadanie z IC.



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » wt wrz 05, 2006 07:22

co do węży to najlepiej przeznaczyć je na kolanka a rury to tylko aluminium a co do budowy to jak najprostrza jak naj mniej zakrętów łamań


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości