Naprawa rozrusznika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Naprawa rozrusznika
Witam koledzy czy ktoś może dokonywał naprawy czy regeneracji rozrusznika MKIV 130 PS. Mój na zimno przy zerze jak i poniżej słabo kręci. Aku jest nowe klika miesięcy varta agm 80Ah. Czy ktoś mógłby się podzielić rysunkiem z etki lub elsy jak wszystko jest złożone w tym rozruszniku 02M911023F 0001125048. Chodzi mi jakie trzeba by było wymienić tulejki , szczotko-trzymak...czy jest opcja kupna oryginalnych części ?Może ktoś poleci jakiś dobry sklep w sieci w którym można zasięgnąć fachowej porady co i jak należy kupić i wymienić. Znalazłem co prawda w sieci poradnik czyszczenia i smarowania ale w/g mnie to chyba na krótka metę.
Naprawa rozrusznika
zanim zaczniesz regenerować rozrusznik - zdejmij klemy z aku, odkręć klemę masową z silnika - wyczyść i przykręć ponownie, następnie to samo zrób z przewodem zasilającym rozrusznik - daj znać czy pomogłobatu pisze:Mój na zimno przy zerze jak i poniżej słabo kręci
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
Naprawa rozrusznika
zawsze przy rozbebeszeniu wymienia sie tulejki, i daje nowy smar. Bendix i szczotki trzeba ocenić czy sprawne.
Tuleki mozna kupic ori, ale bendix i szczotki to w ASO bedzie cena kosmos. Na pewno beda w interarsie lub czymś podobnym. Rozebranie jest dziecinnie proste, tylko żeby poprawnie zdiagnozować uszkodzenie, trzeba coś tam o autach wiedzieć .
Najlepiej oddać do zakładu który zrobi kpl. regeneracje, koszt na ślasku 150 zeta, nie wiem jak w stolicy . Wtedy nie ma problemu że jakieś czesci się źle dobrało.
A że autko słabo kreci, to warto zajrzeć do przewodów aku --> altek --> rozrusznik ---> masa pojazdu. Jak złącza są zielone, to mogą być duże straty prądu.
Jak pomogłem, daj " + ".
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
Naprawa rozrusznika
batu, nie żebym się upierał ale kumplowi tak 2 razy wyjmowałem rozrusznik do sprawdzenia + nowy aku a wina była głupiego przewodu masowego
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Naprawa rozrusznika
Nie mam takiej opcji w tygodniu bo autko cały czas w drodze, w weekandy mam dostęp do warsztatu poradzę sobie. Muszę tylko awansem kupić tulejki i szczotkotrzymak mam nadzieje że jest razem ze szczotkami. I że na podstawie nr rozrusznika i nr części na podstawie rysunków od stefano189 uda się kopić prawidłowe bez wyjmowania starych . Ciekawo czy w aso dało by się za jakieś sensowne pieniążki zakupić zestawik części .
Naprawa rozrusznika
Wiesz elektryką się zajmuję na co dzień może nie samochodową aczkolwiek to sprawdzałem i jedynie mi rozruch został. Kiedyś o tym co mówisz miał mój ojciec w ciężarówce i faktycznie taki zabiegł pomógł.
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
Naprawa rozrusznika
aaa, bym zapomniał, wcale nie musisz kupować całego szczotkotrzymacza, można kupić same szczotki i je wlutować.
podobnie sprawa wygląda z altkiem, jego też warto skontrolować, czy dobrze ładuje, bo szkoda nowego akumulatora.
podobnie sprawa wygląda z altkiem, jego też warto skontrolować, czy dobrze ładuje, bo szkoda nowego akumulatora.
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
Naprawa rozrusznika
stefano189, dzięki ale lutowania szczotek nie uznaję za duże prądy, jedynie prasowanie i zgrzewanie, w tym wypadku może nie będzie taki drogi w gdzie indziej niż aso
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 223 gości