Ibiza 1.9 TDI - zapowietrzanie ukł. paliwowego i brak mocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ibiza 1.9 TDI - zapowietrzanie ukł. paliwowego i brak mocy
Witam
Mam problem z w/w samochodem. Rok 2001, silnik 1.9tdi 110km.
Ostatnio jadąc na stacje maszyna zgasła, mimo , że rezerwa jeszcze nie świeciła. Pomyślałem, ze silnik pociągnął powietrze gdyż stało się to na "wertepach".
Nie mając zbyt wielu możliwości uruchomiłem go na plaku. Powietrze się ulotniło, pojechałem.
Następnego dnia zrobiłem ok 20km i wracając do domu sytuacja się powtórzyła, auto zgasło, w wężu przy pompie pęcherze.
Wymieniłem filtr paliwa i przy okazji powietrza, zalałem ten pierwszy ropą, odpaliłem, wszystko ok, pęcherzyków powietrza brak, lecz zauważyłem spadek mocy, turbina się przestała załączać <?>
Po wymianie filtra przejechałem jakies 50km i po raz kolejny wracając do domu auto zgasło. Tuż przed pompą paliwa znowu ujrzałem powietrze.
I teraz pytania: co mu może dolegać? co może być przyczyną zapowietrzania? i czy niedziałająca turbina ma związek z zapowietrzaniem czy to zbieg okoliczności?
Bardzo proszę o pomoc
Mam problem z w/w samochodem. Rok 2001, silnik 1.9tdi 110km.
Ostatnio jadąc na stacje maszyna zgasła, mimo , że rezerwa jeszcze nie świeciła. Pomyślałem, ze silnik pociągnął powietrze gdyż stało się to na "wertepach".
Nie mając zbyt wielu możliwości uruchomiłem go na plaku. Powietrze się ulotniło, pojechałem.
Następnego dnia zrobiłem ok 20km i wracając do domu sytuacja się powtórzyła, auto zgasło, w wężu przy pompie pęcherze.
Wymieniłem filtr paliwa i przy okazji powietrza, zalałem ten pierwszy ropą, odpaliłem, wszystko ok, pęcherzyków powietrza brak, lecz zauważyłem spadek mocy, turbina się przestała załączać <?>
Po wymianie filtra przejechałem jakies 50km i po raz kolejny wracając do domu auto zgasło. Tuż przed pompą paliwa znowu ujrzałem powietrze.
I teraz pytania: co mu może dolegać? co może być przyczyną zapowietrzania? i czy niedziałająca turbina ma związek z zapowietrzaniem czy to zbieg okoliczności?
Bardzo proszę o pomoc
Golf MK3 -> Ibiza IIFl -> Bora boro delam toro toro nemikhad dige dige nemikham bebinamet
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Ibiza 1.9 TDI - zapowietrzanie ukł. paliwowego i brak mocy
Albo odłączyłeś n75, albo przepływomierz podczas wymiany filtra powietrza - ewentualnie jakiś wężyk podciśnienia.
Temat zapowietrzania się układu paliwowego był wielokrotnie omawiany na forum .. złotej recepty nie ma, trzeba szukać nieszczelności ..
Temat zapowietrzania się układu paliwowego był wielokrotnie omawiany na forum .. złotej recepty nie ma, trzeba szukać nieszczelności ..
Ibiza 1.9 TDI - zapowietrzanie ukł. paliwowego i brak mocy
Problem z turbiną pojawił się przed wymianą filtra powietrza. Aczkolwiek nagle, więc możliwe, że podczas grzebania faktycznie coś odpiąłem.
Na które wtyczki zwrócić uwagę?
Odnośnie zapowietrzania, wyczytałem już, że problemem mogą być: nieszczelna vacum pompa, zaworek zwrotny przy baku, "uszkodzone przewody zwrotne przy wtryskiwaczach". Najbardziej obawiam się pompy..
Da się to jakoś sprawdzić bez wizyty u mechanika? Choć zapewne i tak będę musiał się do niego udać..
Inne możliwości?
Na które wtyczki zwrócić uwagę?
Odnośnie zapowietrzania, wyczytałem już, że problemem mogą być: nieszczelna vacum pompa, zaworek zwrotny przy baku, "uszkodzone przewody zwrotne przy wtryskiwaczach". Najbardziej obawiam się pompy..
Da się to jakoś sprawdzić bez wizyty u mechanika? Choć zapewne i tak będę musiał się do niego udać..
Inne możliwości?
Golf MK3 -> Ibiza IIFl -> Bora boro delam toro toro nemikhad dige dige nemikham bebinamet
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Ibiza 1.9 TDI - zapowietrzanie ukł. paliwowego i brak mocy
dj-lynx pisze: Rok 2001, silnik 1.9tdi 110km.
Pompa zasilająca w 110 Ps VP nie występuje - jej rolę pełni pompa wtryskowa , dwie sekcje ssąca i tłocząca, ten problem występuje w pd gdzie jest pompa tandem.dj-lynx pisze:Odnośnie zapowietrzania, wyczytałem już, że problemem mogą być: nieszczelna vacum pompa, zaworek zwrotny przy baku, "uszkodzone przewody zwrotne przy wtryskiwaczach". Najbardziej obawiam się pompy..
Przede wszystkim uruchom silnik i sprawdź czy sztanga przy turbo została wciągnięta do gruszki- mocno popchnij ją palcem jak pójdzie w dół, to nie ma podciśnienia - więc, albo wypiął się któryś z wężyków podciśnienia, albo wtyczka przy n75 ..dj-lynx pisze:Problem z turbiną pojawił się przed wymianą filtra powietrza. Aczkolwiek nagle, więc możliwe, że podczas grzebania faktycznie coś odpiąłem.
Na które wtyczki zwrócić uwagę?
Ibiza 1.9 TDI - zapowietrzanie ukł. paliwowego i brak mocy
Dzięki
Pocieszyłeś mnie brakiem owej pompy Swoją drogą dziwiłem się, że nie mogę jej zlokalizować, teraz juz wiem dlaczego
Turbo opanowane, faktycznie wypięty przewód od podciśnienia, po założeniu działa jak powinno
Filtr paliwa zalałem bo widać było niedobór ON, silnik chwile pochodził, przejechałem się w celu spr turbiny i po chwili zauważyłem pęcherze na przewodzie paliwowym. Zajrzałem do filtra, oczywiście ropy nie widać.
Czy możliwe, że zawór zwrotny przy baku blokuje, bądź hamuje dopływ paliwa?
Nieszczelności przewodów raczej nie biorę pod uwagę bo wiązałoby się to z wyciekiem ON, a pod samochodem nie widzę plam (zawsze stoi w tym samym miejscu).
Pocieszyłeś mnie brakiem owej pompy Swoją drogą dziwiłem się, że nie mogę jej zlokalizować, teraz juz wiem dlaczego
Turbo opanowane, faktycznie wypięty przewód od podciśnienia, po założeniu działa jak powinno
Filtr paliwa zalałem bo widać było niedobór ON, silnik chwile pochodził, przejechałem się w celu spr turbiny i po chwili zauważyłem pęcherze na przewodzie paliwowym. Zajrzałem do filtra, oczywiście ropy nie widać.
Czy możliwe, że zawór zwrotny przy baku blokuje, bądź hamuje dopływ paliwa?
Nieszczelności przewodów raczej nie biorę pod uwagę bo wiązałoby się to z wyciekiem ON, a pod samochodem nie widzę plam (zawsze stoi w tym samym miejscu).
Golf MK3 -> Ibiza IIFl -> Bora boro delam toro toro nemikhad dige dige nemikham bebinamet
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ibiza 1.9 TDI - zapowietrzanie ukł. paliwowego i brak mocy
Nie możliwe,bo nie ma takowegodj-lynx pisze:Czy możliwe, że zawór zwrotny przy baku blokuje, bądź hamuje dopływ paliwa?
To weżdj-lynx pisze:Nieszczelności przewodów raczej nie biorę pod uwagę
Nie zawsze ,zalezy gdzie jest nieszczelność...zwykle jest w komorze silnika ,nie pod samochodemdj-lynx pisze:bo wiązałoby się to z wyciekiem ON,
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Ibiza 1.9 TDI - zapowietrzanie ukł. paliwowego i brak mocy
W każdym razie najpewniej paliwo sączyłoby się gdzieś po przewodach aż do ziemi, chociaż różnie bywa.munior pisze:Nie zawsze ,zalezy gdzie jest nieszczelność...zwykle jest w komorze silnika ,nie pod samochodem
Po sprawdzeniu przewodów, spinek etc zmieniłem oringi na nowym filtrze. Przejechałem już około 80km i nie zgasło, chociaż gdy potrząsne filtrem na odpalonym silniku przewodami pomyka sobie powietrze. Kupując ów filter firmy topran (innego nie mieli na sklepie) wiedziałem, że będę go musiał wymienić przy najbliższej okazji, najszybciej jak się da. Dzisiaj zamówiłem filtr MANN, który zapewne rozwiążę problem pęcherzyków powietrza. Oto kolejny przykład, że na filtrach nie ma co oszczedzać. Nie jeden już o tym pisał.. Ja również odradzam zakup filtrów topran, nawet na chwile nie zdają egzaminu. Badziewne wykonanie, pękające, niedopasowane oringi itd...
Jak założę mann'a napisze czy problem zniknął na dobre.
Golf MK3 -> Ibiza IIFl -> Bora boro delam toro toro nemikhad dige dige nemikham bebinamet
Ibiza 1.9 TDI - zapowietrzanie ukł. paliwowego i brak mocy
Wczoraj zmieniłem filtr. Wybrałem HENGST'a gdyż Mann'a chwilowo nie bylo na hurtowni, poza tym był nieco tańszy a z tego co czytałem nie odbiega jakością.
Trochę pojeździłem i teoretycznie ok.
Dzisiaj podczas odpalania trochę go chechłało (podobnie jak było wczesniej). Pojeżdżę trochę i okaże się czy sytuacja z zapowietrzaniem się powtórzy - czy auto będzie gasło.
Możliwym jest, że pompa wtryskowa zaczyna padać i stąd te wszystkie problemy? (zapowietrzanie, gaśnięcie raz na jakiś czas, szarpanie przy odpalaniu po dłuższym postoju)
Trochę pojeździłem i teoretycznie ok.
Dzisiaj podczas odpalania trochę go chechłało (podobnie jak było wczesniej). Pojeżdżę trochę i okaże się czy sytuacja z zapowietrzaniem się powtórzy - czy auto będzie gasło.
Możliwym jest, że pompa wtryskowa zaczyna padać i stąd te wszystkie problemy? (zapowietrzanie, gaśnięcie raz na jakiś czas, szarpanie przy odpalaniu po dłuższym postoju)
Golf MK3 -> Ibiza IIFl -> Bora boro delam toro toro nemikhad dige dige nemikham bebinamet
- Quintus
- Użytkownik
- Posty: 345
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
- Lokalizacja: Kolno
- Auto: Dodge Durango SLT
Ibiza 1.9 TDI - zapowietrzanie ukł. paliwowego i brak mocy
zaworek podgrzewacza na filtrze (nie ma go w komplecie) bywa odpowiedzialny za zapowietrzanie. Warto wymienić, koło 20zł.
Ibiza 1.9 TDI - zapowietrzanie ukł. paliwowego i brak mocy
dokladnie jak kolega Quintus napisal, temat o zaworku znajdziesz viewtopic.php?t=237272
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 156 gości