Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: munior » pt paź 18, 2013 17:50

przemlin pisze:tak naprawde to chodzi o ustawienie rozrządu i mało który mechanik to ogarnia, jest troche tematów o zwiekszonym spalaniu po wymianie rozrządu w tdivp/sdi na forach seata skody itd, i brak konkretnych rozwiązań , jest jakis myk że niektórym tdi /sdi palą malutko a niektórym wiecej.pzdr
Zapewniam cię że nie ma żadnych myków :hmm: Każdy rozrząd, spięty tak że znaki się zgrywają ,jest zrobiony prawidłowo ....czy to na znaki zrobione markerem ,czy innymi książkowymi metodami ...A że nie koniecznie po tej operacji sprawdzany jest statyczny kąt wtrysku ,to już inna bajka .Ale zwykle po operacji zmiany rozrządu , kąt wtrysku o ile się zmieni ,to raczej nieznacznie ,bez wiekszego wpływu na spalanie .I takie są fakty ... mity są różne i jeden z nich o "mykach "już przytoczyłeś :chytry: Nie ma żadnych myków ,to tylko mechanika i cyferki na vagu :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: przemlin » pt paź 18, 2013 20:50

munior pisze:mity są różne i jeden z nich o "mykach "już przytoczyłeś
No nie wiem, kolega pisze że wzrosło spalanie, nie jemu pierwszemu wzrosło, czyli ma źle ustawoiny rozrząd. Nic innego , bo to niezły zbieg okoliczności ze akurat coś po wymianie sie spie..o. Może przy wymainie rozrządu nie zdjeli koła wałka rozrządu i pasek jest nierówno napięty i to może jest przyczyną
?????????



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: munior » sob paź 19, 2013 08:16

przemlin pisze:Może przy wymainie rozrządu nie zdjeli koła wałka rozrządu i pasek jest nierówno napięty i to może jest przyczyną
?????????
Następny mit :panna: Nasłuchałeś się ,czy naczytałeś tych mitów o "mykach " ? czy tak z własnej praktyki piszesz ? :chytry:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Re: Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: ringel » sob paź 19, 2013 12:17

munior pisze:
przemlin pisze:Może przy wymainie rozrządu nie zdjeli koła wałka rozrządu i pasek jest nierówno napięty i to może jest przyczyną
?????????
Następny mit :panna: Nasłuchałeś się ,czy naczytałeś tych mitów o "mykach " ? czy tak z własnej praktyki piszesz ? :chytry:
Ja już chyba 4, 5 razy zmieniałem pasek(muszę zobaczyć w garażu ile już wisi) i nie było jeszcze potrzeby zbijać koła wałka. Po nałożeniu paska zgadzało mi się zawsze na znakach, wiec nie rozumię po co mam sciągać za każdym razem koło. Jak nie będzie się zgadzać to je zbije. Ktoś zaraz pewnie napisze że VW tak zaleca. Jak bym robił wszystko tak jak oni zalecają to do dzisiaj jeżdże na standardowym programie, starym małym intercoolerze, wtryskach, a jakby mi wysrała się stara turbina to bym kupił taką samą nówkę o ile jescze ją można kupić. :panna:



kopik1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 15, 2013 17:47

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: kopik1988 » sob paź 19, 2013 15:03

Pojeździłem trochę i dane wyglądają następująco
~79l ropy na 1281km co daje nam średnią około 6,17/100. Trochę sporo ;/. Z tego około 500km trasa do 120km/h a reszta jazda dom-praca-dom ( 12,5km w jedną stronę - ~4km jazda przez osiedle 50-60km/h, reszta obowdnica trójmiasta 100-130km/h). Jazda dom-praca-dom bez korków. Sprawdzę kolejny zbiornik do pełna jak wyjdzie spalanie. Gemetria sprawdzona dzisiaj i jest cacy. Hamulce sprawdzone - nic nie blokuje. Mocy nie brakuje - sprawdzałem i 160km/h leci jak jest kawałek prostej :).

Ma ktoś jeszcze pomyły co można sprawdzić VAGiem? Zmiana/naprawa to nie problem - kwestia znaleźć przyczynę.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: munior » sob paź 19, 2013 20:16

ringel pisze:wiec nie rozumię po co mam sciągać za każdym razem koło.
Po to ,żeby sobie utrudnić życie ,nadać niepotrzebnej roboty i zrobic jak w książce pisze :jezor:
ringel pisze:Ja już chyba 4, 5 razy zmieniałem pasek(muszę zobaczyć w garażu ile już wisi) i nie było jeszcze potrzeby zbijać koła wałka. Po nałożeniu paska zgadzało mi się zawsze na znakach,
Nie tylko Ty :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

kopik1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 15, 2013 17:47

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: kopik1988 » sob paź 19, 2013 20:59

Po wymianie rozrządu samochód podłączony do kompa i sprawdzone zostały parametry - wychodzi w granicach podanych przez producenta. Niestety nie wiem jakie były nastawy przed wymianą.
Aktualne nastawy poniżej:
ObrazekObrazekObrazek



milosz196
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: wt gru 06, 2016 15:09

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: milosz196 » wt gru 20, 2016 21:35

Odświeżę. Ktoś coś temu spalaniu zaradził?
Mój mk4 sdi 99' kupiony, poprzednik wymienił rozrząd, ja filtry oleje. Przy normalnej jeździe pali 6,5 l, zrobiłem próbę bo mówię może mam za ciężką nogę, po jeżdżeniu jak "pi*da" spalanie spadło do 6,2 l. Dawka sprawdzone wynosi 0,4.
Auto kupowałem z myślą o oszczędnej jeździe, czytając raporty spalania i opinie innych że to niby pali 4,8- nie wiem komu?, kumpel ma tdi i spalanie 5,7 -6 l. ( Żeby nie było nie płaczę z tego powodu nie jest jakoś mega dużo ale może da coś się poprawić ? )
Ostatnio zmieniony śr gru 21, 2016 13:50 przez milosz196, łącznie zmieniany 1 raz.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: lwlw » wt gru 20, 2016 23:04

Ja mam w TDI ALH średnie 5,3 z 90 tys. km, jakie nim zrobiłem - i to jest kombi. W trasie tak 90-100 to jestem w stanie 4,5 spalić jeśli nie jest mocno pod wiatr no i bez klimy. Także mimo wszystko masz sporo, chyba że może tylko po mieście jeździsz?
A jeszcze ważna rzecz - termostat ok? Nagrzewa Ci się? Bo zimny też więcej pali.



DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: DejaVu » śr gru 21, 2016 06:55

Ja mam też sdi 99' kiedyś jak sprawdzałem ile pali w cyklu mieszanym , wyszło mi 5,3 z bagażnikiem na dachu (pustym) 5,6 a zimą 6 litry - teraz jednak wydaje mi się że więcej pali ? może dlatego że nie zagrzewa się do 90* - ? ja do roboty mam 19km jadę ok 30 min. przy obecnych temperaturach +2*C pokazuje mi 70*max - nie wiem czy to wina termostatu czy czujnika? po 2km leci już ciepłe powietrze , górny wąż od chłodnicy zimny ,dolny ciepły . Muszę zatankować pod korek i sprawdzić ile mi teraz spala.


Seat Mii 1.O CHYA

milosz196
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: wt gru 06, 2016 15:09

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: milosz196 » śr gru 21, 2016 13:49

Termostat nowy wymieniony trzyma 90st. ładnie. Do pracy ok 20 km jak nie ma dużego mrozu to zdąży się zagrzać, po mieście mało co jeżdżę, przegląd zrobiłem jeden zacisk troche słabiej hamuje ale nie jest nic zapieczone, zastane. To aż nie możliwe żeby TDIk palił mniej :banghead:



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: lwlw » śr gru 21, 2016 14:14

SDI ma krótszą skrzynię, co jest niekorzystne pod kątem spalania, ale i tak powinien palić trochę mniej niż TDI.



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: 21Golfista21 » śr gru 21, 2016 20:56

Spalanie spalaniu nie równe, jak ja jeżdżę swoim autkiem to pali między 7-8l na100km wsiądzie moja żona i nie wiem jak ona to robi chyba przestawia rozrząd :goof: jej spalanie wychodzi od 4,3l do max 5,5 i auto też swoje waży bo jeździmy Małyszem


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: lwlw » śr gru 21, 2016 21:37

W golfie 4 aż taki rozrzut praktycznie nie jest możliwy, zwłaszcza w SDI. Żeby mój spalił 7 to by trzeba non stop butować albo w korkach stać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 149 gości