Zmiana dawki paliwa nastawnikiem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Zmiana dawki paliwa nastawnikiem

Post autor: bzdzioch1 » pn paź 14, 2013 21:20

:panna: nie czułeś że hamulce trzymają.



Awatar użytkownika
vp-tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt paź 11, 2013 15:15
Lokalizacja: mazowieckie ,gostynin ,gąbin

Re: Zmiana dawki paliwa nastawnikiem

Post autor: vp-tdi » wt paź 15, 2013 09:50

adiq pisze:Sprawa się wyjaśniła zwiększone spalanie i mułowatość spowodowały zapieczonetylne zaciski, które raz bardziej słyszalnie raz nie stawiały opór w rozpędzeniu auta. Założyłem nowe zaciski TRW LUCAS bo do poprzednich nawet zestaw naprawczy by nie podszedł , tarcze i klocki wjechały BOSCHA auto fruwa jak marzenie. W tym albo następnym tygodniu robię przód.
ile taki interes cie kosztował?


sprzedam na czesci VW golf II 1.3mh 5d 88r i VW golf III 1.9D 1y tanio.

Awatar użytkownika
adiq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: sob mar 02, 2013 20:08
Lokalizacja: Łódź

Zmiana dawki paliwa nastawnikiem

Post autor: adiq » wt paź 15, 2013 12:01

zaciski napewno 2x280 zł co do reszty to jeszcze nie wiem mechanik mnie jeszcze nie podliczył, ale każdą śrube trzeba było z palnikiem odkręcać podejrzewam ze ok 1tys. z robocizną. a co do hamulcy to kapnąłem się dopiero jak zaczęły cholernie szurać i piszczeć.



Awatar użytkownika
vp-tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt paź 11, 2013 15:15
Lokalizacja: mazowieckie ,gostynin ,gąbin

Zmiana dawki paliwa nastawnikiem

Post autor: vp-tdi » czw paź 17, 2013 21:26

za taka kase to ja bym ci nowe hamulce komplet zalatwil i jescze by zostalo na tydzien picia :helm:


sprzedam na czesci VW golf II 1.3mh 5d 88r i VW golf III 1.9D 1y tanio.

Awatar użytkownika
adiq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: sob mar 02, 2013 20:08
Lokalizacja: Łódź

Zmiana dawki paliwa nastawnikiem

Post autor: adiq » ndz paź 20, 2013 10:38

to będę miał no uwadze w przyszłości :-)



kopas123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 24, 2013 18:49

Zmiana dawki paliwa nastawnikiem

Post autor: kopas123 » wt paź 29, 2013 01:17

damian-ppp pisze:Miałem drgawki silnika przy dojeżdżaniu do świateł. Po czyszczeniu nastawnika znacznie się zmniejszyły, później ustawiłem dawkę na 4.0 i występowały sporadycznie. Mapy nie zmieniałem, zdążyłem sprzedać auto.
A samochód był po jakiś modyfikacjach? Ja tak miałem po chipie. Kąt na vagu super, dawka była w granicach 3.6 i terkotał na podjeżdżaniu a jak tylko się zatrzymałem to przestawało. Skądś usłyszałem, że trzeba pobawić się sztangą turbiny i tak też zrobiłem. Zrobiłem 3 obroty i silnik faktycznie przestał terkotać, ale teraz mam włożone wtryski 0.216 i znów problem występuje. Więc sobie myślę co ma piernik do wiatraka? Czy to że kręcę tą sztangą likwiduje problem, tylko go tuszuje? Może ktoś wie coś na ten temat? Dawkę zmieniłem na 4.6 ale zastanawiam się czy nie pójść dalej i nie skręcić na około 5.0 bo jak zmieniałem dawkę to tak miałem za pierwszym razem i wydaje mi się, że silnik chodził lepiej a na pewno mniej kopcił. Tylko co ma dawka do tej sztangi turbiny i czy w ogole cos ma czy tylko tuszuje temat?



Awatar użytkownika
adiq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: sob mar 02, 2013 20:08
Lokalizacja: Łódź

Zmiana dawki paliwa nastawnikiem

Post autor: adiq » wt paź 29, 2013 10:18

No po jakiś modach jest, ja nie wiedziałem osobiście, dopiero jak zrobiłem logi kolega Italiano mnie uświadomił że są zwiększone podciśnienia, ale czy jest chip czy inna rzeżba to nie wiem. Kąt mam ok 34 lub 38 a zalecany jest podobno 47-53 - może to tego wina.Czytając wiele postów sprawdziłem vagiem na zimnym czujniki temperatur wszystkie wyglądały w porządku, obroty stałe 903, ale w wtryskach zauważyłem na 3 cylindrze większy odchył od pozostałych a wyglądało to tak 1 cyl (0,14) 2cyl (0,19) 3 cyl (-1,1) 4 cyl (0,19) i w miarę nagrzewania się silnika na 3 cyl parametry się polepszały do 0,54. Czy to może mieć wpływ na te drgania? co może być przyczyną takiej różnicy parametru>?



kopas123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 24, 2013 18:49

Zmiana dawki paliwa nastawnikiem

Post autor: kopas123 » wt paź 29, 2013 14:46

Z tego co wyczytałem kiedyś tu na forum (nie pamiętam jaki to był temat, coś z wtryskami w każdym razie) to się nie patrzy na te wartości bo tylko prowadzący wtrysk daje sygnał, bo co innego miałby tam tą wartość pokazywać. Nie wiem dokładnie tylko podaje co zapamiętałem. A to od kąta nie jest uzależnione bo ja miałem ok i też terkotał. Dopiero po tym jak skręciłem tą sztangę to się poprawiło. Koleś kazał mi co 3 obroty sprawdzać i mi te 3 obroty starczyły, ale teraz po wymianie tych wtrysków znów będę musiał tym pokręcić. Czytałem też, że tą sztangę powinno się regulować jakimś manometrem, ale takiego nie mam więc po prostu kręciłem. Tylko czemu Ciśnienie ma się tam zmieniać od takiego zabiegu jak np wymiana wtrysków. Coś musi być tam powiązane bo faktycznie kumpel musiał dużo więcej skręcać tą sztangę żeby mu nie terkotał, a moim zdaniem powód był taki, że miał wtryski w lepszym stanie i dawały lepsze ciśnie, teraz ja mam w dobrej kondycji wtryski więc też muszę skręcić więcej.



Awatar użytkownika
adiq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: sob mar 02, 2013 20:08
Lokalizacja: Łódź

Zmiana dawki paliwa nastawnikiem

Post autor: adiq » wt paź 29, 2013 15:58

podłącze Vaga, zobacze jakie wymagane jest ciśnienie i ustawie jak być powinno, może będzie dobrze



Awatar użytkownika
vp-tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt paź 11, 2013 15:15
Lokalizacja: mazowieckie ,gostynin ,gąbin

Re: Zmiana dawki paliwa nastawnikiem

Post autor: vp-tdi » wt paź 29, 2013 23:33

adiq pisze:podłącze Vaga, zobacze jakie wymagane jest ciśnienie i ustawie jak być powinno, może będzie dobrze
jak masz taki kąt jak wyżej napisałeś a ustawisz na 49-51 to zobaczysz ,że lepiej bedzie ci sie zbierał.
jak bys ustawił na np 100 kat wtrysku to juz sporo bys odczuł .

nie wiem dlaczego tak jest widocznie jest przyspieszony zaplon a auto dostaje od tego kopa.


sprzedam na czesci VW golf II 1.3mh 5d 88r i VW golf III 1.9D 1y tanio.

Awatar użytkownika
adiq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: sob mar 02, 2013 20:08
Lokalizacja: Łódź

Zmiana dawki paliwa nastawnikiem

Post autor: adiq » śr paź 30, 2013 11:34

dzięki wielkie za odpowiedź czyli poprawię kąt i skręcę trochę sztangę na gruszce może w weekend mi się uda



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 116 gości