Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu
Witam,
Na wstępie zaznaczę, iż sporo szukałem na temat mojego problemu z MK4 ale już powoli nie wiem co to może być.
Po wymianie rozrządu nastąpił wzrost spalania o około 0,8-1l na 100km ( była średnia 5-5.2 z całego baku a teraz 6-6.2 - dojeżdżam bak więc okaże się na dniach ile dokładnie). Pracuje równo, nie kopci, nie ma spadku mocy - wszystko tak jak przed wymianą. Wymieniony pasek, rolki, pompa wody - wszystko Bosch; napinacz paska alternatora, wymiana płynu chłodniczego oraz filtr paliwa i powietrza. Przy odpalaniu trzeba lekko zakręcić ale zawsze pali za pierwszym razem - akumulator pada i niedługo idzie do wymiany ale to samo było przed wymiana rozrządu. Dawka na biegu jałowym 4mg/skok, kąt wtrysku 56-57, termostat sprawny i trzyma równe 90*C - wszystko sprawdzone VAG COM 409.1. Samochód VW GOLF MK4 1.9 SDI (AGP). Opony takie same oraz styl jazdy bez większych zmian. Wszystkie elementy, które mogłem to sprawdziłem i nie wiem co to może być. Na liczniku 250tys. km, nie bierze ani grama oleju między wymianami , silnik suchy. Spalanie maks jakie do tej pory udało mi się uzyskać wyszło około 5.7/100 z całego baku ( trasa 90-170 km/h; miasto często do 4-4,5tys - chciałem sprawdzić ile maks pije). Przy obecnym stylu jazdy powinno być około 5.2l/100. Dodatkowo przy wymianie rozrządu założony został tempomat ale to nie powinno mieć wpływu na spalanie - używam ale dzięki niemu jeżdżę wolniej niż bez niego. Spalanie liczone z przejechanych kilometrów i zalanego paliwa zawsze pod korek - nie mam kompa. Do tej pory na zbiorniku zalanym pod korek wychodziło 1100-1170km - teraz 930 i rezerwa za jakieś 20-30km się zapali.
Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną większego spalania lub co mogę jeszcze sprawdzić? Jest co prawda trochę zimniej ale chyba nie na tyle żeby palił +1l
Na wstępie zaznaczę, iż sporo szukałem na temat mojego problemu z MK4 ale już powoli nie wiem co to może być.
Po wymianie rozrządu nastąpił wzrost spalania o około 0,8-1l na 100km ( była średnia 5-5.2 z całego baku a teraz 6-6.2 - dojeżdżam bak więc okaże się na dniach ile dokładnie). Pracuje równo, nie kopci, nie ma spadku mocy - wszystko tak jak przed wymianą. Wymieniony pasek, rolki, pompa wody - wszystko Bosch; napinacz paska alternatora, wymiana płynu chłodniczego oraz filtr paliwa i powietrza. Przy odpalaniu trzeba lekko zakręcić ale zawsze pali za pierwszym razem - akumulator pada i niedługo idzie do wymiany ale to samo było przed wymiana rozrządu. Dawka na biegu jałowym 4mg/skok, kąt wtrysku 56-57, termostat sprawny i trzyma równe 90*C - wszystko sprawdzone VAG COM 409.1. Samochód VW GOLF MK4 1.9 SDI (AGP). Opony takie same oraz styl jazdy bez większych zmian. Wszystkie elementy, które mogłem to sprawdziłem i nie wiem co to może być. Na liczniku 250tys. km, nie bierze ani grama oleju między wymianami , silnik suchy. Spalanie maks jakie do tej pory udało mi się uzyskać wyszło około 5.7/100 z całego baku ( trasa 90-170 km/h; miasto często do 4-4,5tys - chciałem sprawdzić ile maks pije). Przy obecnym stylu jazdy powinno być około 5.2l/100. Dodatkowo przy wymianie rozrządu założony został tempomat ale to nie powinno mieć wpływu na spalanie - używam ale dzięki niemu jeżdżę wolniej niż bez niego. Spalanie liczone z przejechanych kilometrów i zalanego paliwa zawsze pod korek - nie mam kompa. Do tej pory na zbiorniku zalanym pod korek wychodziło 1100-1170km - teraz 930 i rezerwa za jakieś 20-30km się zapali.
Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną większego spalania lub co mogę jeszcze sprawdzić? Jest co prawda trochę zimniej ale chyba nie na tyle żeby palił +1l
Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu
robi się coraz chłodniej wiec i silnik się dłużej nagrzewa co skutkuje większym spalaniem. sprawdź jeszcze czujniki temperatur na vagu( grupa 007) przed odpaleniem zimnego silnika wszystkie powinny być równe/zbliżone do siebie
Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu
wyglądają ok ale sprawdź na całkowicie zimnym np jutro rano przed odpaleniem na samym zapłonie. A któreś koło czasem nie trzyma
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu
To
i tokopik1988 pisze:Przy odpalaniu trzeba lekko zakręcić
się moim zdaniem wyklucza ...bo albo pali za pierwszym ,albo trzeba lekko zakręcić ale nie będę sie czepiał Róznica w spalaniu 1 litra ,to hmm...moim zdaniem w granicy błędu pomiarukopik1988 pisze: ale zawsze pali za pierwszym razem
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu
Hamulce rozbierane i sprawdzane - wyglądało ok. Co prawda miałem dużą różnicę na ręcznym między tylnymi kołami (od kierowcy 1500N od pasażera 500N) ale to już miałem od początku (linka niezapieczona i chodzi prawidłowo). Poza tym wygląda ok gdyż stojąc na luzie na płaskim jestem w stanie przesunąć samochód nogą siedząc w środku. Dodatkowo geometria sprawdzana i wyregulowana jakieś 2 miesiące temu przy okazji wymiany jakiejś pierdoły w zawieszeniu - więc to też odrzucam jako przyczynę.
Re: Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu
munior pisze:Toi tokopik1988 pisze:Przy odpalaniu trzeba lekko zakręcićsię moim zdaniem wyklucza ...bo albo pali za pierwszym ,albo trzeba lekko zakręcić ale nie będę sie czepiał Róznica w spalaniu 1 litra ,to hmm...moim zdaniem w granicy błędu pomiarukopik1988 pisze: ale zawsze pali za pierwszym razem
Z tym że trzeba lekko zakręcić chodzi o to, że nie pali od przysłowiowego "strzała" - porównanie mojego golfa do passata B4 1.9tdi 1z ojca, gdzie pali na dotyk.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu
A to w takim razie ok...nowsze sterowniki mają inne mapy startowe nowsze nie zawsze znaczy lepsze Lepszego programu jak w starym 1z ,czy AHU bez dwumasu ,nie ma ...puzniej było już tylko gorzej .Chyba wszyscy znamy słynne skopane mapy startowe w golfah IV i im podobnych z tego okresu ...gdzie z czasem zaczynają się duże problemy z odpalaniem na gorącym silniku i nierzadko trzeba dudłać silnik ładnych kilka sekund żeby odpalił ...a wystarczy odpiąć wtyczkę z czujnika temperatury płynu dla kompa i pali od strzałakopik1988 pisze:Z tym że trzeba lekko zakręcić chodzi o to, że nie pali od przysłowiowego "strzała" - porównanie mojego golfa do passata B4 1.9tdi 1z ojca, gdzie pali na dotyk.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu
napisałeś że masz kiepski akumulator wiec tu może być przyczyna z odpalaniem albo rozrusznik lub mapa paliwa(mało prawdopodobne) ,jakby powiedział mój kierownik "nie opłaca się robić" do autora tematu oczywiście żart
Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu
Odpalanie to nie problem nie jest to start od strzała ale nie muszę go też kręcić długo (może za często odpalałem B4 ojca i zamarzyło mi się mieć tak u siebie ) . Z akumulatorem jest tak, że jak go się załaduje w opór to pali lepiej a po paru dniach wraca do starego poziomu i pozostaje mniej więcej na stałym poziomie. Bez wymiany będzie pewnie palił dalej nawet w mrozy ale jak będę miał za dużo kasy to wymienie
Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu
z tym spalaniem kolego nie dramatyzuj nie jest źle gdyby ci palił 8 to coś bym myślał mam nadzieje że przeliczenia matematyczne dobrze wykonane może błąd się jakiś wkradł albo wirus w kalkulatorze
Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu
liczenie liczeniem pomylić się zawsze można ale po prostu widzę ze mam mniej przejechane na zbiorniku . Dramat nie jest ale może to jest jakaś drobna rzecz i znowu będzie palił jak wcześnie.
Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu
Bo tak naprawde to chodzi o ustawienie rozrządu i mało który mechanik to ogarnia, jest troche tematów o zwiekszonym spalaniu po wymianie rozrządu w tdivp/sdi na forach seata skody itd, i brak konkretnych rozwiązań , jest jakis myk że niektórym tdi /sdi palą malutko a niektórym wiecej.pzdr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 159 gości