Podgrzewacz płynu chłodzącego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Witam posiadam Toledo II z 2000r z silnikiem AHF. Jest w nim podgrzewacz płynu chłodzacego ale nie działa on. Zeszłej zimy zeby silnik sie zagrzał potrzebował nawet 12-15km. Na poczatek chciałem sprawdzic czy jest to bezbiecznik ale nie moge go zlokalizować ponieważ na listwie od akku go nie ma... Może ktoś pomoże?
-
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
- Lokalizacja: FZ
- Kontakt:
Podgrzewacz płynu chłodzącego
12-15km zimą to normalny dystans potrzebny do zagrzania
najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d
Podgrzewacz płynu chłodzącego
no zgadza sie że nromalny ale dla diesla bez podgrzewacza a podgrzewaczem powinien szybciej szwagier w b5 fl ma po 5km już 90 stopni a w moim nawet skazówka nie drgnie dodam że świece sa sprawne bo były sprawdzane miernikiem
Podgrzewacz płynu chłodzącego
sprawdz czy jak zewrzesz odpowiednie piny po wyciagnieciu przekazników puszcza prad na swieczki. Pozniej sprawdz przejscie kabloteki sterujacej od ECM do przekazników. Schematy znajdziesz w autodacie. Ogolnie to racjz eahfy nie miewaly tekiego wynalazku ale roznie z tym bywalo.
Napewno po 5 km tdik sie nei rozgrzeje do 90 stopni bo j swoimi nie mam szans takie rogrzanie. Nwet z dogrzewaczem w sharanie ebera o mocy 5 kWatów.
Napewno po 5 km tdik sie nei rozgrzeje do 90 stopni bo j swoimi nie mam szans takie rogrzanie. Nwet z dogrzewaczem w sharanie ebera o mocy 5 kWatów.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Jak poprzednicy mówili, 10-15km to normalny dystans do pełnego nagrzania. Poza tym, jeśli już faktycznie pojawi się problem z niedogrzanym silnikiem, to prędzej zainteresuj się termostatem.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Świece może i grzeją, pytanie tylko jak skutecznie.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Zgadza się ...nawet z Eberem o mocy 5 KW ,nie ma szans na takie expresowe grzanie ,kto ma ten wie Nasze staruszki tdi ,to bardzo sprawne silniki ,wiekszośc energi '' idzie w tłoki '' i jest bardzo mało strat cieplnych,takie zalety bezpośredniego wtrysku na tłoki ...Zalety ,która zimą ,zamieniają się w wadę ,bo ciezko taki tdi łapie temperaturę ,mimo że termostat i wszystko ma sprawne ...stąd wszelkiego typu podgrzewacze płynu ,moc takiego podgrzewacza na 3 swiece ,to 300-400 Wat , zimą lepsze to niż nic ...dziają o ile maja sprawne świece ,i elektrykę .Ale w mrozy szału nie ma i o 90 stopniach po kilku kilometrach nie ma co marzyć ,nawet przy sprawnym podgrzewaczu ...bez niego jest jeszcze gorzej ,bo jak ktoś jedzie 3-4 km ,to wskazówka temp.nawet się nie ruszy . I takie są faktywesol pisze:Napewno po 5 km tdik sie nei rozgrzeje do 90 stopni bo j swoimi nie mam szans takie rogrzanie. Nwet z dogrzewaczem w sharanie ebera o mocy 5 kWatów.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: czw lis 19, 2009 11:27
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
[quote="QKi"]Na poczatek chciałem sprawdzic czy jest to bezbiecznik ale nie moge go zlokalizować ponieważ na listwie od akku go nie ma... Może ktoś pomoże?
jak dobrze się rozgladniesz to na listwie od aku masz pięć przewodów połączonych srebrnymi blaszkami i to są właśnie bezpieczniki a jeden z nich odpowiada za podgrzewanie. Na blaszkach jest napisane ile dany bezpiecznik ma amper.
jak dobrze się rozgladniesz to na listwie od aku masz pięć przewodów połączonych srebrnymi blaszkami i to są właśnie bezpieczniki a jeden z nich odpowiada za podgrzewanie. Na blaszkach jest napisane ile dany bezpiecznik ma amper.
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Witam mam to samo co kolega QKi w golfie 4 1.9 tdi ,w jaki sposób sprawdzić czy działa podgrzewanie ,na odpalonym silniku powinno pojawić się tam napięcie Tak?.
Podgrzewacz płynu chłodzącego
tak ma byc tam prad ze zaroeczke podpieta mozesz podlaczyc i powinna sie swiecic. Mozna oczewiscie tez vagiem wykukac czy zalaczyl jedne czy oba przekazniki od tego podgrzewacza.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Adams5502 pisze:w jaki sposób sprawdzić czy działa podgrzewanie ,na odpalonym silniku powinno pojawić się tam napięcie Tak?.
Nie tak prędko pany podgrzewacz załaczy się pod kilkoma warunkami ,zasadniczo to muszą być spełnione dwa ...temperatura "widziana "przez kompa ,poniżej 5 stopni ,drugi to obciążenie alternatora ...jak będzie za dużo prądożerczych odbiorników właczone ,to komp nie załaczy podgrzewacza ...jak warunki są spełnione ,to po odpaleniu silnika ,po ok.20 sekundach ,pojawi się napiecie na świecach ...wesol pisze:tak ma byc tam prad ze zaroeczke podpieta mozesz podlaczyc i powinna sie swiecic.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Ta bardzo sprawne okolo 40% sprawnoscimunior pisze: Nasze staruszki tdi ,to bardzo sprawne silniki ,wiekszośc energi '' idzie w tłoki '' i jest bardzo mało strat cieplnych,takie zalety bezpośredniego wtrysku na tłoki ...
Podgrzewacz płynu chłodzącego
gdzies o tym pisze na forum co i jak ale powiem szczerze ale nie pamietam czy umnie w golfie czasem sie wczesniej ten podgrzewacz nie wlacza. Pamietam ze ecm sterujac praca tego podgrzewacza dziala niezbyt inteligentnie. Fakt niby od obciazenia ale wystarczy dodac gazu i jak sie rozkreci altek to zalacza juz na stale wzystkie swieczki. puszczasz noge z gazu i nadal wszystkie grzeja mimo ze pobór pradu jest masakryczny a obciazenie altka jest dosc znaczne. nie sprawdzalem czy wtedy spora czesc pradu nie idzie z akumulatora ale mozna by sie pokusic oto. Jak odpuszcza swiece żarowe silnika po tych niecalych 3 minutach to juz troszke lepiej jest.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Z tym nagrzewniem to jest różnie... nie można też zapomnieć o tym jakie są nastawy temp wewnętrznej, przy intensywnym wietrzeniu nagrzewnicy też ciężko zagrzać silnik, proponuję dla testu wyłączyć dmuchawę... zupełnie inaczej zacznie pracować wskazówka na liczniku.munior pisze:Zgadza się ...nawet z Eberem o mocy 5 KW ,nie ma szans na takie expresowe grzanie ,kto ma ten wie Nasze staruszki tdi ,to bardzo sprawne silniki ,wiekszośc energi '' idzie w tłoki '' i jest bardzo mało strat cieplnych,takie zalety bezpośredniego wtrysku na tłoki ...Zalety ,która zimą ,zamieniają się w wadę ,bo ciezko taki tdi łapie temperaturę
Lepsza jest grzałka elektryczna w nagrzewnicy niż ten podgrzewacz na króćcu wody, a dogrzewacz silnika czy postojowe już w ogóle
Z tego co zaobserwowałem przy temp zewnętrznej 5 - 11`C i załączonym webasto (4kW) zaraz po rozruchu silnika, climatronik na 21`C szyba/nogi i 3 kreski nadmuchu mam właśnie 90`C w połowie drogi do pracy (12km) czyli wtedy kiedy mówicie, że to mało prawdopodobne... mam też sprawną instalację dogrzewania, chociaż jedna z trzech świeczek jest spalona (jakoś nie mam motywacji do jej wymiany, a sam dogrzewacz chyba jeszcze nie pracuje w tym zakresie temp).
A najbardziej zadziwia mnie fiatowski JTD w puncie żony (2001r), skubany pali zdaje się mniej niż mój AJM a temperaturę łapie jak benzyniak... więc gdzie ta wydajność VW ?
Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości