Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
italiano_83
- V.I.P.
![V.I.P. V.I.P.](./images/ranks/vip.gif)
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » ndz cze 23, 2013 18:40
Lucek92 pisze:Chodzi mi o wnętrze kolektora, zawór egr mam razem z kolektorem.
Ale czy to tema o czyszczeniu kolektora czy o zaślepianiu zaworu EGR
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Wyskrobać co się da nożem/wkrętakiem płaskim, wypłukać ropą czy benzyną, a na koniec najlepiej myjka ciśnieniową wymyć i płynem do mycia silników. Inaczej tego nie wyskrobiesz- można wypalić jak ktoś chce kolektor..
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+
![Obrazek](https://images84.fotosik.pl/1086/8bff339f47f4d4afmed.jpg)
-
KoJ@K
- ...
![... ...](./images/ranks/user.gif)
- Posty: 5923
- Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Post
autor: KoJ@K » pn cze 24, 2013 10:38
Ja to czyściłem wszystkim co miałem pod ręką, dimery, piany, ekstrakcyjna, rozpuchy itp + do tego szorowanie długą szczotką do butelek i tak gdzie się dało dojśc to płaskim śrubokrętkem.
-
Przemula
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 279
- Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55
Post
autor: Przemula » pn cze 24, 2013 17:53
bjks88 pisze:Czy może być tak zaślepione sterowanie EGR jak niżej? Po tym jak to zrobiłem, słyszę pisk na wolnych obrotach. Podczas jazdy go nie słychać, ale w momencie gdy odpuszczę gaz jakby wzrasta, zwiększa częstotliwość po czym spada razem z obrotami. To normalne?
![Obrazek](http://img801.imageshack.us/img801/5994/6uk1.jpg)
hej , ja jak pytałem tu na forum jakieś dwa tyg temu bo zaślepiałem u siebie to mi kazano zaślepić ten wężyk + zaślepka EGR , ufo też zalepiłem i nic się nie dzieje u mnie, chodzi dobrze
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Przemcioo
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 138
- Rejestracja: wt cze 19, 2012 09:33
Post
autor: Przemcioo » sob sie 10, 2013 18:23
Czyli nie wystarczy zaślepić tylko tego wężyka? Muszę dokupić np. to
http://allegro.pl/zaslepka-egr-zestaw-t ... 22086.html" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Pytanie jeszcze mam takie, Czy poradzę sobie sam z wykręceniem i przykręceniem ponowym kolektora by go wyczyścić? Jakieś fotoporady? Przejżałem 12 stron tego tematu i tak troszkę cięzko przejrzeć prawie 100, by coś znaleść
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
italiano_83
- V.I.P.
![V.I.P. V.I.P.](./images/ranks/vip.gif)
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » sob sie 10, 2013 18:52
Przemcioo pisze:2 stron tego tematu i tak troszkę cięzko przejrzeć prawie 100, by coś znaleść
Fakt ciężko, ale jak co druga stronę o to samo się pytacie to nie ma co się dziwić, poza tym na necie porad od liku jak wyczyścić EGR i kolektor ssący, tam żadnej filozofii nie ma- dwa klucze imbusowe, klucz 10 i 13 i jazda
A za takie pytanie powinieneś dostać warna z miejsca - przecież to jest w tym temacie wywałkowane na wszystkie możliwe sposoby
i poza tym !!
italiano_83 pisze: czy to temat o czyszczeniu kolektora czy o zaślepianiu zaworu EGR
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+
![Obrazek](https://images84.fotosik.pl/1086/8bff339f47f4d4afmed.jpg)
-
rolmik
- naczelny rolnik
![naczelny rolnik naczelny rolnik](./images/ranks/user.gif)
- Posty: 2637
- Rejestracja: ndz lut 07, 2010 11:35
- Lokalizacja: Oława
-
Kontakt:
Post
autor: rolmik » sob sie 10, 2013 22:55
panowie żeby nie zaśmiecać forum proponuję przez moderatorów podpiąć przy 1 poście i dodać w tytule
- zaślepienie egr ( foto zaślepek wymiary )
- wywalenie egr wstawieni flanszy i zaślepki (foto)
- czyszczenie kolektora (fotoporada)
i zamknąć temat
-
burza999
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 614
- Rejestracja: sob wrz 26, 2009 07:20
- Lokalizacja: FMI
Post
autor: burza999 » śr paź 02, 2013 14:57
mam pytanie Zaślepiłem u siebie egr tak jak w temacie ale drugą blaszkę dałem bezpośrednio między kolektor ssący a egr (nie mogłem odkręcic 2 śrub miedzy egr a tą rurką karbowaną)
![Obrazek](http://www.fotem.pl/data/mini/min_df34c2159da2c86b915c161687dc0.png)
-
marusiek1992
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 128
- Rejestracja: sob lis 06, 2010 00:56
- Lokalizacja: Chełm Śląski
Post
autor: marusiek1992 » śr paź 02, 2013 15:18
hmmm a gdzie to pytanie burza999, ??
SBL GRUPA ŚLĄSK
-
burza999
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 614
- Rejestracja: sob wrz 26, 2009 07:20
- Lokalizacja: FMI
Post
autor: burza999 » czw paź 03, 2013 07:15
fakt
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wiec chciałem zapytać czy takie rozwiązanie jest ok ?
-
Przemula
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 279
- Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55
Post
autor: Przemula » czw paź 03, 2013 12:14
ja mam zaślepke po obu stronach tej rurki i jest ok a generalnie mozna by było ją w takim razie w ogóle zlikwidować .
-
mariusz514
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 142
- Rejestracja: wt maja 05, 2009 12:18
- Lokalizacja: Mrągowo
-
Kontakt:
Post
autor: mariusz514 » czw paź 03, 2013 16:18
burza999 pisze:mam pytanie Zaślepiłem u siebie egr tak jak w temacie ale drugą blaszkę dałem bezpośrednio między kolektor ssący a egr (nie mogłem odkręcic 2 śrub miedzy egr a tą rurką karbowaną)
![Obrazek](http://www.fotem.pl/data/mini/min_df34c2159da2c86b915c161687dc0.png)
a kolektor odkręciłeś ??? bo tam jest dopiero syfu
![kac :kac:](./images/smilies/kac.gif)
, ja u siebie też ich nie mogłem odkręcić , tak odkręcałem śruby że je urwałem dorobiłem obejmę i jest git trzyma jak trzeba , jak byś potrzebował fotki mogę wrzucić na forum jak to u mnie wygląda.
-
burza999
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 614
- Rejestracja: sob wrz 26, 2009 07:20
- Lokalizacja: FMI
Post
autor: burza999 » czw paź 03, 2013 16:30
tak kolektor wykręcałem i faktycznie syfu było że szok Generalnie zajęło mi to 2 popołudnia na spokojnie Kolektor moczyłem w ropie przez noc i wszystko potem ładnie odchodziło przy pomocy śrubokręta i szmat Poczyściłem również kanały w bloku silnika wydłubując nalot małą łyżeczką Teraz golf naprawdę jest dynamiczniejszy przy wyższych obrotach Polecam ten zabieg jeśli ma ktoś trochę wolnego czasu, a koszt jest stosunkowo niewielki (ja kupiłem od razu gotowe zaślepki egr 4mm i 1,5 mm nowe 2 śruby i podkładki do tego nowe szersze opaski na węże od IC) Po wyczyszczeniu kolektor wyglądał jak nowy
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy
![Mistrz KieroVWnicy Mistrz KieroVWnicy](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 9231
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » czw paź 03, 2013 16:50
burza999 pisze:Teraz golf naprawdę jest dynamiczniejszy przy wyższych obrotach
bzdura totalna.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
burza999
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 614
- Rejestracja: sob wrz 26, 2009 07:20
- Lokalizacja: FMI
Post
autor: burza999 » czw paź 03, 2013 19:54
to jest twoje zdanie... Wątpię że nie ma znaczenia dla silnika - jego dynamiki zawalony w 50% kolektor ssący ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 159 gości