Zawór przyspieszacza kąta wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Zawór przyspieszacza kąta wtrysku

Post autor: slawek317 » czw wrz 26, 2013 23:50

Golf 3 1,9 td AAZ . Więc mam z tym zaworem problem, otóż przy obrotach ~2700 silnik zaczyna jakby przerywać, dławic się a jak podepnę ten zawór pod akumulator i zwiększę obroty silnika to już nim nie rzuca. Dodam tez ze jak zaczyna rzucać silnikiem to lecą bąbelki powietrza z pompy. Pompa uszczelniona, mój mechanik mówi że ten zawór gubi napięcie i dlatego tak się dzieje. Czy może mnie ktoś naprowadzić gdzie ten kabelek leci do skrzynki bezpieczników? Z góry dzięki.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: Zawór przyspieszacza kąta wtrysku

Post autor: karol8114 » pt wrz 27, 2013 07:55

Mechanik Cię zbył, silnik powinien normalnie też pracować bez napięcia na tym zaworze . Jeśli chodzi o sam zawór odpowiada za przyspieszenie kąta wtrysku w odpowiednim zakresie obrotów( nie pamiętam ale chyba 3 rpm) pojawia się na nim napięcie o wartości ok 9 V. Często przeglądając forum niektórzy zalecają podpięcie owego zaworu pod N 109.



slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Zawór przyspieszacza kąta wtrysku

Post autor: slawek317 » pt wrz 27, 2013 20:28

mechanik mnie nie zbył bo auto stoi u niego cały czas i zawsze od wielu lat u niego auto naprawiam. Jak silnik powinien normalnie też pracować bez napięcia na tym zaworze to dlaczego jak go podepnę pod aku to chodzi normalnie i przy wyższych obrotach też, a jak podepnę zawór tak jak fabryka zrobiła to przy wyższych obrotach jakby się zawieszał, przy niskich obrotach silnik tez normalnie pracuje, zawór jest przeczyszczony. Jak podam paliwo z kanistra to bąbelków na powrotnym przewodzie przy wyższych obrotach już nie ma. dodam , ze na zasilaniu pompy wcale nie lecą bąbelki i pompa uszczelniona, wtryski tez ustawione.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: Zawór przyspieszacza kąta wtrysku

Post autor: karol8114 » pt wrz 27, 2013 20:49

Odpowiedź zasuwa się sama, być może kąt wtrysku do ustawienia, ale pewnie mechanik to sprawdził, jeśli tak, z pompą coś nie halo. Sprawdzałem na dwóch AAZ, po odłączeniu owego zaworu silniki pracują bez najmniejszego problemu.



slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Zawór przyspieszacza kąta wtrysku

Post autor: slawek317 » pt wrz 27, 2013 21:22

dobra po niedzieli może będę coś więcej wiedział, dzięki



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zawór przyspieszacza kąta wtrysku

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 29, 2013 12:24

slawek317 pisze:Jak podam paliwo z kanistra to bąbelków na powrotnym przewodzie przy wyższych obrotach już nie ma. dodam , ze na zasilaniu pompy wcale nie lecą bąbelki
Zmień przewody przelewowe wtryskiwaczy.
Co do przerywania-ustaw kąt wtrysku.Przerywanie na wyższych obrotach,spowodowane jest zbyt dużym opóźnieniem kąta.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Zawór przyspieszacza kąta wtrysku

Post autor: slawek317 » pn paź 14, 2013 22:27

Witam, po dłuższej przerwie. Dziś po 2 tygodniach byłem u swego mechanika i wychodzi na to ,że to nie elektrozawór (przestawiacz kąta wtrysku) jest winien tylko elektrozawór start-stop n109. To na nim po podłączeniu na krótko wszystko działa jak należy (nie rzuca silnikiem, nie przerywa) a jak podepnę go normalnie do instalacji to przy wyższych obrotach jakby brakowało prądu i elektrozawór zamyka paliwo(test z żarówką, jak silnik chodzi to żarówka świeci a jak zwiększę obroty to zaczyna mrugać)raczej tak nie powinno być prawda?



slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Zawór przyspieszacza kąta wtrysku

Post autor: slawek317 » sob paź 19, 2013 18:33

Witam, temat do zamknięcia



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 177 gości