Ceramizer

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

emanko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn maja 15, 2006 23:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: emanko » ndz sie 27, 2006 23:15

Jezeli w skrzyni biegow cos zgrzyta przy szybkim wrzucaniu, to do wymiany jest synchronizator tego biegu. Kosz niewielki ale roboty od.....



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » ndz sie 27, 2006 23:23

emanko pisze:Jezeli w skrzyni biegow cos zgrzyta przy szybkim wrzucaniu, to do wymiany jest synchronizator tego biegu. Kosz niewielki ale roboty od.....
W moim przypoadku to nie jestem pewiem. Ponieważ bieg(1dynka) na zimnym silniku jedynie ciężko wchodzi(nie zgrzyta). Po około minucie nie ma już problemu. I to mnie właśnie dziwi bo jakby to był synchronizator to by chyba cały czas tak samo było?



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » pn sie 28, 2006 07:17

Ja bym się dalej uperał przy dobrym oleju, może nie zlikwiduje tego w 100% ale niech w 50... Wlej pełny syntetyk (najlepiej orginalny spuszczony z innej skrzyni VW)



m4341
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob maja 07, 2005 09:33

szifowanie powierzchni cylindra

Post autor: m4341 » ndz mar 18, 2007 14:08

Panowie kłania się teoria budowy silnika wyczynowego .Czym silnik bardziej wysilony tym mniej powierzchni tłoka styka się z powierzchnia cylindra. Przy tych tz. sportowych autach do powiedzmy 7 tys obrotów tłok jest mniejszy od cylindra i tylko pierscienie się stykają z powierzchnią cylindra i cylinder musi być odpowiednio podrapany. inaczej sie zatrze. W formułach 1 nie ma pierścieni i tłok jest inaczej toczony ma luz na zimno jak diabli ale jak się rozgrzeje to uszczelnia i wchodzi do 20 tys obrotów. Zrozumiano więc żaden specyfik nie zastapi oleju. Pan Hołowczyc tylko zaraba na reklamie . Jak panowie chcą podnieść ciśnienie starego silnika bez zbytniego owalu to należy przeszlfować dość ziarnistym papierem ściernym powierzchnię cylindra na okrągło i będzie dobrze. ale broń boże stosować jakiś wypełniaczy zmienjajace chropowatość. zatrzecie silnik. stosowane wynalazków nabija kieszeń warsztatom . opór w fizyce to odstawa działania maszyn. pozdrawiam.



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » pn mar 19, 2007 09:04

No.. czyli poprostu HONOWANIE co jest robione po szlifie (wytaczaniu) tuleji lub cylindra..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 181 gości