Problem po wymianie nagrzewnicy Jetta A2 1.6 diesel Pomocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: śr wrz 04, 2013 09:43
Problem po wymianie nagrzewnicy Jetta A2 1.6 diesel Pomocy
Panowie mam problem tego typu iż po wymianie nagrzewnicy i teraz co zrobiłem:
odpaliłem auto i czekałem na włączonym silniku i na włączonym na maxa ogrzewaniu aż włączy się wentylator czyli termostat puści obieg i odpowietrzy się układ chłodzenia.Trwało to jakiś czas(myślę że nawet po mojemu troszkę długo...) aż w pewnym momencie wskazówka wody z 3/4 poziomu spadła na 1/3 poziomu.Wyszedłem z auta i spojrzałem pod maskę:wąż który wychodzi na dole z chłodnicy w końcu zrobił się gorący i po chwili włączył się wentylator..czyli niby wszystko ok termostat sie otworzył i poszło wszystko super....aleeeeeee Panowie i Panie po pierwsze nigdy nie miałem tak gwałtownego spadku temp na wskaźniku....a po drugie to w tym momencie odpuściłem i pomyślałem że będzie wszystko ok.Po około godzinie ponownie odpaliłem auto i musiałem przejechać około 8 km do domu.Na początku wszytko było ok temp wody na wskaźniku podnosiła się powoli i w pewnym momencie była na połowie wskaźnika tak jak zawsze...ale po chwili spadła na niecałe 1/3 stanu wskaźnika czego nigdy wcześniej nie było !!! auto jak się nagrzało na połowe wskaźnika to tak się trzymało chyba że w dużych korkach i lecie podskakiwało na 3/4 i wtedy włączał się wentylator i ponownie schodziło do połowy skali.Tym czasem po wymianie nagrzewnicy i regeneracji blach sterujących powietrze temp wody na wskaźniku szaleje...... Panowie co jest granie????
odpaliłem auto i czekałem na włączonym silniku i na włączonym na maxa ogrzewaniu aż włączy się wentylator czyli termostat puści obieg i odpowietrzy się układ chłodzenia.Trwało to jakiś czas(myślę że nawet po mojemu troszkę długo...) aż w pewnym momencie wskazówka wody z 3/4 poziomu spadła na 1/3 poziomu.Wyszedłem z auta i spojrzałem pod maskę:wąż który wychodzi na dole z chłodnicy w końcu zrobił się gorący i po chwili włączył się wentylator..czyli niby wszystko ok termostat sie otworzył i poszło wszystko super....aleeeeeee Panowie i Panie po pierwsze nigdy nie miałem tak gwałtownego spadku temp na wskaźniku....a po drugie to w tym momencie odpuściłem i pomyślałem że będzie wszystko ok.Po około godzinie ponownie odpaliłem auto i musiałem przejechać około 8 km do domu.Na początku wszytko było ok temp wody na wskaźniku podnosiła się powoli i w pewnym momencie była na połowie wskaźnika tak jak zawsze...ale po chwili spadła na niecałe 1/3 stanu wskaźnika czego nigdy wcześniej nie było !!! auto jak się nagrzało na połowe wskaźnika to tak się trzymało chyba że w dużych korkach i lecie podskakiwało na 3/4 i wtedy włączał się wentylator i ponownie schodziło do połowy skali.Tym czasem po wymianie nagrzewnicy i regeneracji blach sterujących powietrze temp wody na wskaźniku szaleje...... Panowie co jest granie????
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: śr wrz 04, 2013 09:43
Problem po wymianie nagrzewnicy Jetta A2 1.6 diesel Pomocy
teraz wskazówka szaleje strasznie raz jest na 0 raz na pół skali generalnie nigdy nie miałem z nią problemu pokazywała jak w zegarku,ale wczoraj wymieniałem nagrzewnice i dzisiaj już wskazówka głupieje głownie jest na skali troszke powyżej minimum.....co jest grane?
Problem po wymianie nagrzewnicy Jetta A2 1.6 diesel Pomocy
Ogrzewanie Ci działa? Widze dwie opcje albo nie odpowietrzone ,albo szwankuje Ci czujnik.miałem tak kiedys jak nalało mi sie wody we wtyczke od czujnika ,przedmuchalem powietrzem wysuszyłem i wszystko grało.
- areczek0000000
- Gadatliwa bestia
- Posty: 630
- Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12
Problem po wymianie nagrzewnicy Jetta A2 1.6 diesel Pomocy
Sprawdź przewody na czujniku temperatury silnika,zaśniedziały wsuwki lu poluzowane.
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/
https://auto-doctorek.jimdo.com/
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: śr wrz 04, 2013 09:43
Problem po wymianie nagrzewnicy Jetta A2 1.6 diesel Pomocy
Ogrzewanie działa jakoś w miarę(szału nie ma ale ciepłe powietrze leci)jak ponowie sprawdzić odpowietrzenie? posprawdzam to wszystko w miarę możliwości ale nie za bardzo wiem gdzie ten czujnik się znajduje..może ktoś podpowiedzieć?
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Problem po wymianie nagrzewnicy Jetta A2 1.6 diesel Pomocy
Zalales plyn , jak sie termostat otworzył cały plyn uciekł w chłodnicę , dolewaj płynu az sie odpowietrzy , to normalne , powinienec zalac chlodnice przez gorny waz
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem po wymianie nagrzewnicy Jetta A2 1.6 diesel Pomocy
To ja tez wrzucę kamyczek do tej dyskusji. Co prawda nie będę się mądrzył jaki jest powód problemów ze skokami wskazań temperatury ale podniosę temat czy pomyślałeś Bartek, żeby przy wymianie nagrzewnicy wyczyścić układ chłodzenia? Sytuacja jest taka, że układ się przez lata zanieczyszcza (kawitacją, odkładaniem się rdzy i kamienia). Te złogi odkładają się nie tylko w chłodnicy i nagrzewnicy ale co najbardziej istotne w bloku silnika, obniżając odbieranie temperatury z niego. Widziałem wiele razy co się wydobywa z układu podczas takiego czyszczenia.
Pewnie zaraz mnie zakrzyczycie, że z chłodnicy poleje się jak z durszlaka !!! Tak , to prawda jest takie ryzyko, ale co lepiej w czasie trasy na wakacje stanąć w polu z dymiącym silnikiem?
Poza tym nowy element, nowa chłodnica albo nagrzewnica , zachowa się jak opróżniony śmietnik. Wszystkie złogi tam trafią. Jest spora możliwość, że ten nowy element nie pojeździ długo bezawaryjnie. Co wy na to?
Pewnie zaraz mnie zakrzyczycie, że z chłodnicy poleje się jak z durszlaka !!! Tak , to prawda jest takie ryzyko, ale co lepiej w czasie trasy na wakacje stanąć w polu z dymiącym silnikiem?
Poza tym nowy element, nowa chłodnica albo nagrzewnica , zachowa się jak opróżniony śmietnik. Wszystkie złogi tam trafią. Jest spora możliwość, że ten nowy element nie pojeździ długo bezawaryjnie. Co wy na to?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: śr wrz 04, 2013 09:43
Re: Problem po wymianie nagrzewnicy Jetta A2 1.6 diesel Pomo
kolego nie zmieniałem płynu ponieważ mam niedawno zmieniany,odpiąłem węże od nagrzewnicy i przy tej operacji uciekło bardzo mało płynu,po zamontowaniu nagrzewnicy założyłem węże poczekałem aż włączą się wiatraki i tyle..grandi pisze:Zalales plyn , jak sie termostat otworzył cały plyn uciekł w chłodnicę , dolewaj płynu az sie odpowietrzy , to normalne , powinienec zalac chlodnice przez gorny waz
a wskaźnik temp teraz raz pokazuje coś raz nie,......załamka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 159 gości