[AHF] Wycie z okolicy wału
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[AHF] Wycie z okolicy wału
Panie Panowie Panie,
Silnik: AHF
Przy obrotach rzędu 1500-2300 słychać nieustające, zwiększające się wraz z obrotami wycie. Dźwięk przypomina wycie łożyska tylko o parę tonów wyżej. W tle słychać turbinkę, nie kopci (no może trochę puszcza siwego bąka przez parę min od uruchomienia, ale to pewnie uszczelniacze), zbiera się w miarę dobrze jak na 360tys na liczniku. Przejrzałem już wszystko co mi do głowy przyszło:
- przesłuchałem turbawkę
- sprawdziłem szczelność dolotu
- zdjąłem pasek klinowy (wielorowkowy), żeby sprawdzić czy przypadkiem któreś koło pasowe się nie sypie
I nadal nie mogę znaleźć przyczyny tego wycia. Słuchając od góry dźwięk dochodzi z okolicy prawego boku bloku, słuchając we wnęce prawego koła dźwięk dochodzi z koła pasowego wału. Pytanie co może wyć w kole pasowym? Łożyska na wale nie ma, z tego co mi się wydaje są tylko panewki. Czy to możliwe żeby oring za kołem pasowym tak wył?
Edit:
Dźwięk jest podobny do tego z filmiku z tym, że to akurat benzyna
[youtube][/youtube]
Silnik: AHF
Przy obrotach rzędu 1500-2300 słychać nieustające, zwiększające się wraz z obrotami wycie. Dźwięk przypomina wycie łożyska tylko o parę tonów wyżej. W tle słychać turbinkę, nie kopci (no może trochę puszcza siwego bąka przez parę min od uruchomienia, ale to pewnie uszczelniacze), zbiera się w miarę dobrze jak na 360tys na liczniku. Przejrzałem już wszystko co mi do głowy przyszło:
- przesłuchałem turbawkę
- sprawdziłem szczelność dolotu
- zdjąłem pasek klinowy (wielorowkowy), żeby sprawdzić czy przypadkiem któreś koło pasowe się nie sypie
I nadal nie mogę znaleźć przyczyny tego wycia. Słuchając od góry dźwięk dochodzi z okolicy prawego boku bloku, słuchając we wnęce prawego koła dźwięk dochodzi z koła pasowego wału. Pytanie co może wyć w kole pasowym? Łożyska na wale nie ma, z tego co mi się wydaje są tylko panewki. Czy to możliwe żeby oring za kołem pasowym tak wył?
Edit:
Dźwięk jest podobny do tego z filmiku z tym, że to akurat benzyna
[youtube][/youtube]
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[AHF] Wycie z okolicy wału
Uszczelniacz wału trochę inaczej szumi/wyje. Jesteś pewien że dźwięk nie wydobywa się z rozrządu.
[AHF] Wycie z okolicy wału
italiano_83 pisze:Uszczelniacz wału trochę inaczej szumi/wyje. Jesteś pewien że dźwięk nie wydobywa się z rozrządu.
na 90% jestem pewien ze to od kola pasowego. Wymienialem ostatnio rozrzad razem z napinaczami i pompa wody, a przed wymiana tez tak wylo. Czy tlumik drgan miedzy malym a duzym kolem pasowym walu moze tak wyc?
- DieselPower
- Ma gadane
- Posty: 183
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
- Lokalizacja: Trójmisto
[AHF] Wycie z okolicy wału
tłumik drgań jest na dużym kole pasowym, odpal i sprawdź czy się gibie, a najlepiej ty patrz a niech ktoś dodaje gazu.. U mnie piszczało po odpaleniu przez 2-3min na zimnym, czasem lekko się gibało. ..
po wymianie koła z tłumikiem drgań skrętnych jest si ..jak nie robiłeś koła to może być ono.. Ale musiał byś ocenić jak gibie. Moje było od nowości
po wymianie koła z tłumikiem drgań skrętnych jest si ..jak nie robiłeś koła to może być ono.. Ale musiał byś ocenić jak gibie. Moje było od nowości
Przeglądam forum =]
[AHF] Wycie z okolicy wału
DieselPower pisze:tłumik drgań jest na dużym kole pasowym, odpal i sprawdź czy się gibie, a najlepiej ty patrz a niech ktoś dodaje gazu.. U mnie piszczało po odpaleniu przez 2-3min na zimnym, czasem lekko się gibało. ..
po wymianie koła z tłumikiem drgań skrętnych jest si ..jak nie robiłeś koła to może być ono.. Ale musiał byś ocenić jak gibie. Moje było od nowości
Dzięki za utwierdzenie mnie w przekonaniu, że to faktycznie koło pasowe wału. W piątek jestem umówiony na zmianę u mechanika, bo niestety nie posiadam ściągacza kół
- DieselPower
- Ma gadane
- Posty: 183
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
- Lokalizacja: Trójmisto
[AHF] Wycie z okolicy wału
jeżeli chodzi o koło pasowe to potrzeba jedynie klucza i dobrej nasadki oryginalnie jest spline i warto śruby wymienić na nowe klucz hex 5 lub 6 .'imbus".. Zaden ściągacz nie jest potrzebny. Gumowy młotek ewentualnie do obstukania piasku z koła..
Przeglądam forum =]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 121 gości