[AHF] Wycie z okolicy wału

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
macropain
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 23:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[AHF] Wycie z okolicy wału

Post autor: macropain » śr lip 24, 2013 20:04

Panie Panowie Panie,

Silnik: AHF
Przy obrotach rzędu 1500-2300 słychać nieustające, zwiększające się wraz z obrotami wycie. Dźwięk przypomina wycie łożyska tylko o parę tonów wyżej. W tle słychać turbinkę, nie kopci (no może trochę puszcza siwego bąka przez parę min od uruchomienia, ale to pewnie uszczelniacze), zbiera się w miarę dobrze jak na 360tys na liczniku. Przejrzałem już wszystko co mi do głowy przyszło:
- przesłuchałem turbawkę
- sprawdziłem szczelność dolotu
- zdjąłem pasek klinowy (wielorowkowy), żeby sprawdzić czy przypadkiem któreś koło pasowe się nie sypie

I nadal nie mogę znaleźć przyczyny tego wycia. Słuchając od góry dźwięk dochodzi z okolicy prawego boku bloku, słuchając we wnęce prawego koła dźwięk dochodzi z koła pasowego wału. Pytanie co może wyć w kole pasowym? Łożyska na wale nie ma, z tego co mi się wydaje są tylko panewki. Czy to możliwe żeby oring za kołem pasowym tak wył?

Edit:
Dźwięk jest podobny do tego z filmiku z tym, że to akurat benzyna
[youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[AHF] Wycie z okolicy wału

Post autor: italiano_83 » czw lip 25, 2013 18:35

Uszczelniacz wału trochę inaczej szumi/wyje. Jesteś pewien że dźwięk nie wydobywa się z rozrządu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
macropain
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 23:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[AHF] Wycie z okolicy wału

Post autor: macropain » czw lip 25, 2013 20:39

italiano_83 pisze:Uszczelniacz wału trochę inaczej szumi/wyje. Jesteś pewien że dźwięk nie wydobywa się z rozrządu.

na 90% jestem pewien ze to od kola pasowego. Wymienialem ostatnio rozrzad razem z napinaczami i pompa wody, a przed wymiana tez tak wylo. Czy tlumik drgan miedzy malym a duzym kolem pasowym walu moze tak wyc?



Awatar użytkownika
macropain
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 23:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[AHF] Wycie z okolicy wału

Post autor: macropain » ndz sie 18, 2013 14:52

Co mogłoby wyć przy rozrządzie na wysokości wału?



Awatar użytkownika
DieselPower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
Lokalizacja: Trójmisto

[AHF] Wycie z okolicy wału

Post autor: DieselPower » ndz sie 18, 2013 17:34

tłumik drgań jest na dużym kole pasowym, odpal i sprawdź czy się gibie, a najlepiej ty patrz a niech ktoś dodaje gazu.. U mnie piszczało po odpaleniu przez 2-3min na zimnym, czasem lekko się gibało. ..
po wymianie koła z tłumikiem drgań skrętnych jest si ..jak nie robiłeś koła to może być ono.. Ale musiał byś ocenić jak gibie. Moje było od nowości :smoke:


Przeglądam forum =]

Awatar użytkownika
macropain
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 23:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[AHF] Wycie z okolicy wału

Post autor: macropain » wt sie 20, 2013 14:34

DieselPower pisze:tłumik drgań jest na dużym kole pasowym, odpal i sprawdź czy się gibie, a najlepiej ty patrz a niech ktoś dodaje gazu.. U mnie piszczało po odpaleniu przez 2-3min na zimnym, czasem lekko się gibało. ..
po wymianie koła z tłumikiem drgań skrętnych jest si ..jak nie robiłeś koła to może być ono.. Ale musiał byś ocenić jak gibie. Moje było od nowości :smoke:

Dzięki za utwierdzenie mnie w przekonaniu, że to faktycznie koło pasowe wału. W piątek jestem umówiony na zmianę u mechanika, bo niestety nie posiadam ściągacza kół



Awatar użytkownika
DieselPower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
Lokalizacja: Trójmisto

[AHF] Wycie z okolicy wału

Post autor: DieselPower » sob sie 24, 2013 20:10

jeżeli chodzi o koło pasowe to potrzeba jedynie klucza i dobrej nasadki oryginalnie jest spline i warto śruby wymienić na nowe klucz hex 5 lub 6 .'imbus".. Zaden ściągacz nie jest potrzebny. Gumowy młotek ewentualnie do obstukania piasku z koła..


Przeglądam forum =]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 121 gości