Jeden pompowtrysk jest dłuższy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Szybki5151
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn maja 30, 2011 20:52

Jeden pompowtrysk jest dłuższy

Post autor: Szybki5151 » pt sie 16, 2013 17:07

Witam
Dzisiaj odkręciłem pokrywę zaworów i zauważyłem ,ze jeden pompowtrysk jest inny niż reszta , miał dwie mosiężne pokładli na końcu zamiast jednej a do tego po przekręceniu zapłonu ropa się z niego sączyła ( tylko jak był dokręcony ) . Wymieniliśmy uszczelki i założyliśmy tylko jedną mosiężna podkładkę to u góry był lekki luz . Mogą być jakieś problemy
z tym związane ??
Dodatkowo wpadła mi końcówka od torxa do miski , jest jakieś ryzyko , że dostałą by sie przy spokojniej jeździe gdzieś w górę i uszkodziła wał ?

Samochód to golf plus 1.9 BKC 105 KM

Tu jeszcze logi
http://vaglog.rtnet.pl/szybkikoks_138870.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Jeden pompowtrysk jest dłuższy

Post autor: Sztomel » pt sie 16, 2013 20:03

Proponuję na sam początek dowiedzieć się z jakimi oznaczeniami Twój silnik z konkretnego rocznika modelowego powinien mieć pompowtryski a następnie sprawdzić to oznaczenie z tymi co masz w głowicy. Wszystkie mają być jednakowe. Do tego musisz kupić nowe podkładki miedziane i komplet oringów uszczelniających a następnie wymianę zlecić komuś kto się na tym zna bo jak widzę korekcje dawek w grupie 013 to wszystkie trzy poza drugim cylindrem są fatalne i jeśli grzebał wcześniej coś przy wtryskach Twój zaufany mechanik to szybko zmień mechanika. Przy okazji należy sprawdzić stan gniazd pompowtryskiwaczy i wałka rozrządu oraz układ zaworowy. Co do ciał obcych w misce olejowej to chyba najlepiej będzie spuścić olej do pojemnika, użyć magnesu i spróbować wyjąć końcówkę przez otwór spustowy jeśli się da.
Co do oznaczeń pompowtryskiwaczy to możesz sobie sam sprawdzić w ETCE Online na tej stronie (klikając w CarProg2) : http://ifinterface.com/page/page3.php" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Szybki5151
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn maja 30, 2011 20:52

Jeden pompowtrysk jest dłuższy

Post autor: Szybki5151 » pt sie 16, 2013 20:32

W pompowtryskach nic nie było grzebane , kilka tygodni temu robiłem logi to były podobne http://vaglog.rtnet.pl/szybkikoks_136575.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Jeden pompowtrysk jest dłuższy

Post autor: Sztomel » sob sie 17, 2013 07:11

No to czas doprowadzić do porządku sprawę z pompowtryskiwaczami.


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9265
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Jeden pompowtrysk jest dłuższy

Post autor: wesol » sob sie 17, 2013 07:58

Szybki5151 pisze:W pompowtryskach nic nie było grzebane , kilka tygodni temu robiłem logi to były podobne http://vaglog.rtnet.pl/szybkikoks_136575.html" onclick="window.open(this.href);return false;
uchuchu nie wróże taniej naprawy. Albo to kiblowaty silnik albo ktos tam majstrowal i cos podmieniał.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Szybki5151
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn maja 30, 2011 20:52

Jeden pompowtrysk jest dłuższy

Post autor: Szybki5151 » sob sie 17, 2013 15:25

Ile wyniósł by koszt wymiany pierścieni olejowych , bo mi dzisiaj mechanik powiedział , że to jest prawdopodobnie przyczyna znikania oleju .



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9265
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jeden pompowtrysk jest dłuższy

Post autor: wesol » sob sie 17, 2013 15:34

troche wiecej jak UPG bo trzeba glowice wyrwac i tloki wyciagac. Aczkolwiek nie sadze ze to wina pierscieni.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Szybki5151
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn maja 30, 2011 20:52

Jeden pompowtrysk jest dłuższy

Post autor: Szybki5151 » sob sie 17, 2013 18:59

To gdzie może tyle oleju uciekać ? Spod EGR-a uciekło troch oleju , ale nie aż tak dużo , turbo pewnie zasyfione i do czyszczenia się nadaje , ale oleju raczej nie puszcza , bo nie dymi znowu nie wiadomo jak ( odpukać ) . Silnik odpala bez problemu , czasem słychać jak by na jeden cylinder nie załapało , ale po chwili wraca do normy , w zimie miał problemy z odpaleniem poniżej -10 i trzeba było chwilę kręcić . Dzisiaj się jeszcze dowiedziałem żeby się nie przejmować tym ciałem obcym w misce i żeby jeździć do wymiany i może się "przyciągnie" do korka . Oby się w 1000 pln zmieściła naprawa , bo golf pójdzie na żyletki :goof:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9265
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jeden pompowtrysk jest dłuższy

Post autor: wesol » ndz sie 18, 2013 07:37

nie spotkalem sie z przypadkiem zatartych pierscieni w dieslu. chyba ze ktos jezdzi bez wymiany oliwy ale to i tak domena benzynaków. Znajomy co od niego kupowalismy mk4 tdi mowil ze wlasnie w nowym mk5 tez 1.9tdi ( 100 KM) ma tak ze tez mu od wymiany do wymiany brakuje litra oleju. Zdziwil sie wlasnie bo w poprzednim nie musial nic dolewac a przeciez jednostki podobne sa. Moze tojakis fenomen nowszych tdi.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Szybki5151
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn maja 30, 2011 20:52

Jeden pompowtrysk jest dłuższy

Post autor: Szybki5151 » ndz sie 18, 2013 09:19

Wydaje mi się ,że poprzednia właścicielka zbytnio nie dbała o silnik , gdyż nawet rozrząd nie był wymieniony na czas ( zrobiła 190 k km ) . Zobaczymy w środę co p trawie piszczy i zdam relację , bo przypadek raczej nietypowy :D .



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Jeden pompowtrysk jest dłuższy

Post autor: grg474 » ndz sie 18, 2013 09:23

Szybki5151, po 1 - zwal miskę i wyjmij to co zgubiłeś - miska jest na silikonie - kup dirko - koszt tubki to z 15 zł a tuleja do pistoletu to 40zł.
po 2 - skoro czasem ci nie pali na 1 cylinder + jeden wtrysk jest jakiś inny to chyba jedno z drugim łatwo powiązać
po 3 -
Szybki5151 pisze: a do tego po przekręceniu zapłonu ropa się z niego sączyła ( tylko jak był dokręcony )
możliwe ze tam traci ciśnienie i dlatego trzeba trochę pokrecić żeby odpalił
po 4 -
Szybki5151 pisze:Spod EGR-a uciekło troch oleju
skoro spod egr ucieka olej a to jest wysaczenie to jak myślisz ile musi go przelatywać z turbo lub odmy a prędzej z turbo - wcale to nie znaczy że będzie dymił jeśli nie tracisz 1 litr na 100km


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Szybki5151
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn maja 30, 2011 20:52

Jeden pompowtrysk jest dłuższy

Post autor: Szybki5151 » ndz sie 18, 2013 22:43

Zainwestuje w naklejkę
Obrazek
i sprzedam tego golfa :hmm:

Sztomel pisze:No to czas doprowadzić do porządku sprawę z pompowtryskiwaczami.
Czyli co należał by zrobić ? Wymienić ten jeden inny i uszczelniacze wymienić na reszcie czy zainwestować w sprawne , bo te się już do niczego nie nadają ? :los2:
Co do turbo to nie wykluczam , bo jak mówiłem silnik na pewno szanowany za bardzo nie był .



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Jeden pompowtrysk jest dłuższy

Post autor: Shmatan » pn sie 19, 2013 08:59

Sztomel pisze:Proponuję na sam początek dowiedzieć się z jakimi oznaczeniami Twój silnik z konkretnego rocznika modelowego powinien mieć pompowtryski a następnie sprawdzić to oznaczenie z tymi co masz w głowicy.
Później poprawny montaż odpowiednich wtrysków i zobaczymy co tam gra w motorze.



Szybki5151
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn maja 30, 2011 20:52

Jeden pompowtrysk jest dłuższy

Post autor: Szybki5151 » pn sie 19, 2013 10:59

1,3 i 4 są ori , tylko ten jeden inny . Po wymianie uszczelniaczy na tej 2-ej pompce znikła chmura dymu podczas porannego odpalania i nawet przestało telepać silnikiem przez pierwsze sekundy .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 65 gości