kopci jak zimny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
kopci jak zimny
mam pewien problem z moim autem.
jak zimny świece podgrzewam nawet w upałach i auto zapala na dotyk, bez podgrzania słabo pali,
jak odpali trzęsie silnikiem a z wydechu lecą kłęby niebieskiego dymu, czuć wyraźnie spaliny (ja nie wyczuwam tam spalonego oleju), silnik lekko poszarpuje podczas przyspieszania, po kilku set metrach jazdy problem ustaje, zero dymu,
moc w normie, ładnie się zbiera, turbinkę słychać, spalanie przy ekonomicznej jeździe 5- 5,5 l /100km, jak rozgrzany silnik, zero dymku, jedynie przy obrotach powyżej 4500 zakopci ale na czarno,
co może być przyczyną kopcenia? świece? wtryski? pompa ? turbo?
motor to 1.6 TD 70 KM 1989 r. VW JETTA A2
jak zimny świece podgrzewam nawet w upałach i auto zapala na dotyk, bez podgrzania słabo pali,
jak odpali trzęsie silnikiem a z wydechu lecą kłęby niebieskiego dymu, czuć wyraźnie spaliny (ja nie wyczuwam tam spalonego oleju), silnik lekko poszarpuje podczas przyspieszania, po kilku set metrach jazdy problem ustaje, zero dymu,
moc w normie, ładnie się zbiera, turbinkę słychać, spalanie przy ekonomicznej jeździe 5- 5,5 l /100km, jak rozgrzany silnik, zero dymku, jedynie przy obrotach powyżej 4500 zakopci ale na czarno,
co może być przyczyną kopcenia? świece? wtryski? pompa ? turbo?
motor to 1.6 TD 70 KM 1989 r. VW JETTA A2
kopci jak zimny
Przyczyn może być wiele ja bym zaczął od sprawdzenia kąta wtrysku i wtryskiwaczy
Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
kopci jak zimny
Mi się wydaje że świeczka nie domaga. I co się dziwisz że bez podgrzania nie chce palić jak to stary diesel na pośrednim wtrysku... To nie TDi
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Re: kopci jak zimny
dokładnie tak jak pisze kąt wtrysku, żarniki, pompka.jozeph32 pisze:Przyczyn może być wiele ja bym zaczął od sprawdzenia kąta wtrysku i wtryskiwaczy
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
kopci jak zimny
a jeżeli faktycznie bierze olej?
jak wtedy z rury powinno być?
jak mam rozgrzany silnik i mocno przegazuje, to zakopci tak na ciemno niebiesko i czarno..
jak wtedy z rury powinno być?
jak mam rozgrzany silnik i mocno przegazuje, to zakopci tak na ciemno niebiesko i czarno..
-
- Mały gagatek
- Posty: 70
- Rejestracja: pn mar 16, 2009 21:10
- Lokalizacja: Baligórd/Sanok
- Kontakt:
kopci jak zimny
Sprawdź najpierw kąt wtrysku. A olej zawsze możesz sprawdzić przecież, czy nie ubywa.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
kopci jak zimny
Olej to raczej niebieski dym ale to trzeba patrzyć właśnie czy ubywa czy nie.. A nawet jak ubywa to nie musi znaczyć że pierścionki poszły na wakacje tylko może uszczelniacze zaworowe przepuszczają.
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
kopci jak zimny
no w sumie racja, no ubywa go trochę ale muszę na razie zlikwidować wyciek z pomiędzy filtra oleju a przewodu ciśnieniowego który do turbiny idzie
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
kopci jak zimny
no i zauważyłem pewną niepokojącą rzecz
w wężu idącym od turbo do filtra powietrza są ślady oleju
to samo w tym wężu centralnie przy turbo ( nie wiem jak dokładnie to sie nazywa) ten całkiem u góry zagięty o 90 stopni
w wężu idącym od turbo do filtra powietrza są ślady oleju
to samo w tym wężu centralnie przy turbo ( nie wiem jak dokładnie to sie nazywa) ten całkiem u góry zagięty o 90 stopni
kopci jak zimny
To norma w starych dieslach sprawdź to co Ci wcześniej wszyscy napisali a nie drążyć temat i szukać dziury w całym ![banghead :banghead:](./images/smilies/banghead.gif)
![banghead :banghead:](./images/smilies/banghead.gif)
Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości