Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: czw sie 06, 2009 13:15
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Leon
- Silnik: bcb
Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu
witam
mam mały problem z cieknącą pompą w moim golfie ( silnik jp).
Cieknie mi na styku głowicy i korpusu pompy tam gdzie jest ten duży oring zaznaczony strzałką
Spróbuje go wymienić tylko że obawiam się że mogą posypać się te sprężynki w środku, czytałem na forum że teoretycznie można to wymienić wysuwając głowiczkę, na tyle żeby było widać oring i włożyć nowy od strony tej części "kwadratowej".
czy ktoś z was to kiedyś robił ?
I jeszcze jak ustawić pompę do tej operacji: na leżąco, stojąco głowiczką w górę czy w dół, żeby się to wszystko nie posypało się w środku?
I 2 pytanie: wsadziłem drugą pompę i na tej drugiej silnik strasznie kuleje i nie reaguje na dodawanie gazu (ośka od gazu chodzi, siedzi na wieloklinie dobrze, testowałem różne pozycje ośki i nic). Ta pompa dość długo leżała na półce i przed założeniem jej zmieniono oring na ośce gazu - czy możliwe że coś źle poskładałem w środku ? (mała spręzynka założona, ze zdjęć i porad z forum wnioskuje że dobrze złożone) może "zastana" w środku ?
Dodam że pompa nie jest zapowietrzona, elektrozawór działa, oraz co dziwne podczas kręcenia rozrusznikiem z odkręconymi rurkami od wtrysków to prawie w ogóle nie idzie paliwo z nich
mam mały problem z cieknącą pompą w moim golfie ( silnik jp).
Cieknie mi na styku głowicy i korpusu pompy tam gdzie jest ten duży oring zaznaczony strzałką
Spróbuje go wymienić tylko że obawiam się że mogą posypać się te sprężynki w środku, czytałem na forum że teoretycznie można to wymienić wysuwając głowiczkę, na tyle żeby było widać oring i włożyć nowy od strony tej części "kwadratowej".
czy ktoś z was to kiedyś robił ?
I jeszcze jak ustawić pompę do tej operacji: na leżąco, stojąco głowiczką w górę czy w dół, żeby się to wszystko nie posypało się w środku?
I 2 pytanie: wsadziłem drugą pompę i na tej drugiej silnik strasznie kuleje i nie reaguje na dodawanie gazu (ośka od gazu chodzi, siedzi na wieloklinie dobrze, testowałem różne pozycje ośki i nic). Ta pompa dość długo leżała na półce i przed założeniem jej zmieniono oring na ośce gazu - czy możliwe że coś źle poskładałem w środku ? (mała spręzynka założona, ze zdjęć i porad z forum wnioskuje że dobrze złożone) może "zastana" w środku ?
Dodam że pompa nie jest zapowietrzona, elektrozawór działa, oraz co dziwne podczas kręcenia rozrusznikiem z odkręconymi rurkami od wtrysków to prawie w ogóle nie idzie paliwo z nich
http://seifenqueen.de/96a6b
Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu
A czy podczas składania pompy, wykręciłeś śrubę od regulacji dawki paliwa (powinna być wykęcona podczas zakładania góry pompy, bo inaczej nie trafi na swoje miejsce), i czy dobrze ustawiłeś dźwignię "gazu" na wieloklinie?spoon83 pisze:Ta pompa dość długo leżała na półce i przed założeniem jej zmieniono oring na ośce gazu - czy możliwe że coś źle poskładałem w środku ?
Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu
Nawet praktycznie.spoon83 pisze:czytałem na forum że teoretycznie można to wymienić wysuwając głowiczkę
Ja robiłem.spoon83 pisze:czy ktoś z was to kiedyś robił ?
Chwyć w imadle delikatnie głowicą do góry,wtedy ON nie wyleje się.Oczywiście jeżeli zaślepisz otwory na króćce paliwowe (zasilający i powrotny),śruby od kół pasująspoon83 pisze:I jeszcze jak ustawić pompę do tej operacji: na leżąco, stojąco głowiczką w górę czy w dół
Popuszczasz głowicę,tylko dotąd,aż o-ring się odsłoni.Rozcinasz go i wyjmujesz.Wykręcasz 2 śruby po przekątnej i naciągasz o-ring przez głowicę.Gdy wskoczy w zatoczenie,wkręcasz te 2 wykręcone przed chwilą śruby i wykręcasz 2 kolejne.O-ring wskakuje i skręcasz wszystko do kupy.
GŁOWICĘ DOKRĘCAJ RÓWNOMIERNIE WSZYSTKIMI CZTEREMA ŚRUBAMI!
- Krystian GTD
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk
Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu
Można wykonać te uszczelnienie bez wyciągania pompy wtryskowej. Przeprowadzałem taką operacje już parokrotnie. Oring kosztuje jakieś 8 zł (najlepiej zielony takie używają pompiarze- podobno nigdy nie twardnieją).
1.Dobrze wyczyść korpus tłoko-rozdzielacza pompy.
2.Odkręć całkowicie przewody wtryskowe oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby korpus pompy był gładki. Przykręcony jest na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
3. Powoli delikatnie po kolei odkręcaj śruby -wszystkie nie więcej jak 1 cm- korpus będzie wychodzić sam lub jemu delikatnie pomóż, podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring- który jest już twardy i przepuszcza "ropke". Musisz go zdemontować (cienkim śrubokrętem lub naciąć nożykiem i wyrwać). Polecam dużo ręczników papierowych podłożyć pod korpus bo będzie spory wyciek ON.
4. Oklej taśmą izolacyjną korpus tłoko-rozdzielacza (dzięki taśmie oring łatwiej przejdzie i się nie uszkodzi) i nasuń nowy oring (delikatnie aby go nie rozerwać) w miejsce gdzie będzie leżał na śrubach mocujących korpus.
5. Będą ci przeszkadzać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring, sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod śruby. Jak oring przewleczesz przez wszystkie śruby dopchnij go w jego rowek czyli tam gdzie powinien siedzieć. Na koniec najlepiej jak go posmarujesz ropą lub czymś tłustym aby się nie przytarł jak będziesz dokręcał korpus tłoko-rozdzielacza .
6. Dokręć korpus tłoko-rozdzielacza pompy wtryskowej i elektrozawór.
7. Załap przewody wtryskowe i spróbuj odpalić silnik, jak tylko poleci ON z króćców pompy dokręć przewodu i po sprawie.
Żadnej regulacji po tej naprawie nie musisz robić.
Pozdro
1.Dobrze wyczyść korpus tłoko-rozdzielacza pompy.
2.Odkręć całkowicie przewody wtryskowe oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby korpus pompy był gładki. Przykręcony jest na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
3. Powoli delikatnie po kolei odkręcaj śruby -wszystkie nie więcej jak 1 cm- korpus będzie wychodzić sam lub jemu delikatnie pomóż, podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring- który jest już twardy i przepuszcza "ropke". Musisz go zdemontować (cienkim śrubokrętem lub naciąć nożykiem i wyrwać). Polecam dużo ręczników papierowych podłożyć pod korpus bo będzie spory wyciek ON.
4. Oklej taśmą izolacyjną korpus tłoko-rozdzielacza (dzięki taśmie oring łatwiej przejdzie i się nie uszkodzi) i nasuń nowy oring (delikatnie aby go nie rozerwać) w miejsce gdzie będzie leżał na śrubach mocujących korpus.
5. Będą ci przeszkadzać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring, sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod śruby. Jak oring przewleczesz przez wszystkie śruby dopchnij go w jego rowek czyli tam gdzie powinien siedzieć. Na koniec najlepiej jak go posmarujesz ropą lub czymś tłustym aby się nie przytarł jak będziesz dokręcał korpus tłoko-rozdzielacza .
6. Dokręć korpus tłoko-rozdzielacza pompy wtryskowej i elektrozawór.
7. Załap przewody wtryskowe i spróbuj odpalić silnik, jak tylko poleci ON z króćców pompy dokręć przewodu i po sprawie.
Żadnej regulacji po tej naprawie nie musisz robić.
Pozdro
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: czw sie 06, 2009 13:15
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Leon
- Silnik: bcb
Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu
Dzięki za podpowiedzi jutro będę próbował to zrobić , a pompę mam już wymontowaną więc na stół i jazda hehe
http://seifenqueen.de/96a6b
Re: Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu
Witam jestem tu nowy!
Dotychczas posiadacz produktów krajowych fso.
Wracając do tematu mam pytanie.
Ponieważ i u mnie w Golfie 2 1.6 td pojawił się wyciek spod dekla muszę wymienić oring.
Czy rzeczywiście jest możliwość możliwość naprawy bez demontażu pompy a jedynie polegająca na odkręceniu przewodów, elektrozaworu i wsporników i po prostu nasunięcia na kwadratową część głowicy nowego oringu?
Będzie on na tyle rozciągliwy że po prostu "przejdzie"?
Zanim zacznę to rozkręcać wolę zapytać doświadczonych posiadaczy.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Piotrek
Dotychczas posiadacz produktów krajowych fso.
Wracając do tematu mam pytanie.
Ponieważ i u mnie w Golfie 2 1.6 td pojawił się wyciek spod dekla muszę wymienić oring.
Czy rzeczywiście jest możliwość możliwość naprawy bez demontażu pompy a jedynie polegająca na odkręceniu przewodów, elektrozaworu i wsporników i po prostu nasunięcia na kwadratową część głowicy nowego oringu?
Będzie on na tyle rozciągliwy że po prostu "przejdzie"?
Zanim zacznę to rozkręcać wolę zapytać doświadczonych posiadaczy.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Piotrek
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu
piorut83 pisze:Witam jestem tu nowy!
Dotychczas posiadacz produktów krajowych fso.
Wracając do tematu mam pytanie.
Ponieważ i u mnie w Golfie 2 1.6 td pojawił się wyciek spod dekla muszę wymienić oring.
Czy rzeczywiście jest możliwość możliwość naprawy bez demontażu pompy a jedynie polegająca na odkręceniu przewodów, elektrozaworu i wsporników i po prostu nasunięcia na kwadratową część głowicy nowego oringu?
Będzie on na tyle rozciągliwy że po prostu "przejdzie"?
Zanim zacznę to rozkręcać wolę zapytać doświadczonych posiadaczy.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Piotrek
dasz radę stary oring wytargaj czymś ostrym nowy się nie wyciągnie nic się nie martw tylko ostrożnie z tą głowicą by ci za bardzo nie wyjechała tylko tyle ile potrzeba miejsca na oring najlepiej popuść 3 śruby załuż oring wkręć z 2-wie i dopiero 4-rtą odkręć aby cały oring założyć
bo jak si się wysypie to robota nie do pozastroszczenia
było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm
- Grzesiek2290
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: ndz maja 31, 2009 09:55
- Lokalizacja: dziki wschód
- Kontakt:
Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu
Panowie mam podobny problem w 1Z. Auto po nocnym postoju zapowietrza się i jest problem z odpalaniem. Rozumiem że procedura zmiany w tym silniku niczym się nieróżni od tej podanej przez Krystiana?
-
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: ndz sie 30, 2009 17:49
- Lokalizacja: zielona góra
- Kontakt:
Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu
Też miałem ten sam problem pojawił on się ponieważ poluzowała się śruba trzymająca uchwyt rozdzielacza pompy do bloku ślinika. Załączam link do filmiku z wymianą tego oringu
Filmik - http://majsterek-debesciak.pl/filmy.php ... film&id=23" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro.
Filmik - http://majsterek-debesciak.pl/filmy.php ... film&id=23" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro.
Re: Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu
Również wymieniałem oring przez wysunięcie głowicy, po raz pierwszy robiłem to na aucie, skończyło się na kupnie drugiej pompy hehe, teraz robię to poprzez demontaż pompy, w imadło z nią, sterylne warunki i wymiana kończy się powodzeniem.
Re: Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu
filmik spoko ,choć bardzo amatorskie komentarze, uwaga dla tych co nie czują sie na siłach nie zalecam samemu robić tego co gosciu na filmiku.kawasaki79 pisze:Też miałem ten sam problem pojawił on się ponieważ poluzowała się śruba trzymająca uchwyt rozdzielacza pompy do bloku ślinika. Załączam link do filmiku z wymianą tego oringu
Filmik - http://majsterek-debesciak.pl/filmy.php ... film&id=23" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro.
sprzedam : wyczyszczony nastawnik HDK 216 do afn/asv 1z/ahu . stan jak nowy. posiadam wszystkie inne czesci do golf IV sdi ,tdi VP i PD
Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu
Dokładnie, jak pisze kolega -V.A.G, tu nie ma miejsca na pomyłkę, jeden błąd i pompa wędruję na półkę.
Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu
na szrot nie na polke
sprzedam : wyczyszczony nastawnik HDK 216 do afn/asv 1z/ahu . stan jak nowy. posiadam wszystkie inne czesci do golf IV sdi ,tdi VP i PD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 150 gości