1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Witam wszystkich forumowiczów.. szukam mądrej głowy, która poradzi mi w następującej sprawie, bo sam pomimo tego że grzebałem w temacie na necie nie mogę znaleźć odpowiedzi.
W swoim Golfie IV z 99' , 1,9TDI AHF 110 koni w AUTOMACIE ( podkreślam bo to może być istotne ) mam problem ze sterowaniem w zaworze N75 i podciśnieniem..
Na początku roku miałem czyszczoną zmienną geometrię i wymieniany zawór N75 na nówkę. Wtedy zauważyłem jednak, że gdy silnik pracuje na luzie, sztanga turbiny ma jeszcze około 2mm do pełnego wciągnięcia i mogę ręką poruszać jej dźwignią po czym raczej niemrawo wraca ona do stanu wciągnięcia. Temat zostawiłem, ale ostatnio na nowo rozgrzebałem bo doskwiera mi ten brak mocy od samego "dołu". Kupiłem wakuometr i posprawdzałem to i owo. VAG-com w MAF pokazuje mi np zadane ciśnienie 1020 a ja mam 995, ciągle mam na luzie o to 20-30 za mało. Nie mam też żadnych błędów w sterowniku silnika.
Okazuje się że na wejściu VAC w zaworze N75 mam podciśnienie około -0,95 bara ale na wyjściu z N75 do turbiny jest już tylko -0,42 bara. Dodatkowo jak zakryłem kruciec ATMO(wejścia powietrza) na N75 to podciśnienie na wyjściu do turbiny wzrosło do znamionowego -0,95. Pomyślałem " walnięty N75" , ale jak sprawdzałem u osoby od której kupiłem zawór jeszcze 4 inne nowe zawory to dalej było tak samo. Ciągle mam za niskie podciśnienie, u mnie jest -0,42 z z tego co znalazłem powinno być -0,65 bara.
Sprawdziłem miernikiem zawór N75. Opór 18 ohm , czyli ok. Ale na wtyczce zasilającej N75 coś mi nie pasuje. Znalazłem na necie, że ponoć na luzie jak pracuje silnik powinno być na niej napięcie 5,5V ( Czy ktoś mógłby mi potwierdzić że w tym konkretnym silniku na pewno ma być to 5,5V? ). U mnie zaś jest 10,42V jak silnik pracuje na luzie, a jak mam tylko przekręconą stacyjkę, ale jeszcze nie uruchomiony silnik to mam 9,5V . Dodatkowo miernik pokazał mi że jest jakiś styk pomiędzy żyłami w kostce od N75. Zgaduję że zawór N75 jest żle sterowany i dlatego daje tylko -0,42 bara (jako ciekawostka jak włączam silnik przez sekundę na turbinę idzie podciśnienie -0,6 bara ale później spada do -0,42)
Pytanie więc do mądrych głów.
1.Mam dalej zły zawór? czy (co bardziej podejrzewam ) mam problem z elektryką we wtyczce do N75?
2. Czy może jest ok tylko np w AUTOMACIE specjalnie N75 daje tylko -0,4 bara na luzie? ( a mnie sie z tym brakiem mocy przewidziało)
3. Jeśli to elektryka, to może ktoś coś podpowie jak znaleźć problem i go usunąć? ( przebicie?, złe ustawienie kompa? coś innego?)
Z góry dziękuję za pomoc.
W swoim Golfie IV z 99' , 1,9TDI AHF 110 koni w AUTOMACIE ( podkreślam bo to może być istotne ) mam problem ze sterowaniem w zaworze N75 i podciśnieniem..
Na początku roku miałem czyszczoną zmienną geometrię i wymieniany zawór N75 na nówkę. Wtedy zauważyłem jednak, że gdy silnik pracuje na luzie, sztanga turbiny ma jeszcze około 2mm do pełnego wciągnięcia i mogę ręką poruszać jej dźwignią po czym raczej niemrawo wraca ona do stanu wciągnięcia. Temat zostawiłem, ale ostatnio na nowo rozgrzebałem bo doskwiera mi ten brak mocy od samego "dołu". Kupiłem wakuometr i posprawdzałem to i owo. VAG-com w MAF pokazuje mi np zadane ciśnienie 1020 a ja mam 995, ciągle mam na luzie o to 20-30 za mało. Nie mam też żadnych błędów w sterowniku silnika.
Okazuje się że na wejściu VAC w zaworze N75 mam podciśnienie około -0,95 bara ale na wyjściu z N75 do turbiny jest już tylko -0,42 bara. Dodatkowo jak zakryłem kruciec ATMO(wejścia powietrza) na N75 to podciśnienie na wyjściu do turbiny wzrosło do znamionowego -0,95. Pomyślałem " walnięty N75" , ale jak sprawdzałem u osoby od której kupiłem zawór jeszcze 4 inne nowe zawory to dalej było tak samo. Ciągle mam za niskie podciśnienie, u mnie jest -0,42 z z tego co znalazłem powinno być -0,65 bara.
Sprawdziłem miernikiem zawór N75. Opór 18 ohm , czyli ok. Ale na wtyczce zasilającej N75 coś mi nie pasuje. Znalazłem na necie, że ponoć na luzie jak pracuje silnik powinno być na niej napięcie 5,5V ( Czy ktoś mógłby mi potwierdzić że w tym konkretnym silniku na pewno ma być to 5,5V? ). U mnie zaś jest 10,42V jak silnik pracuje na luzie, a jak mam tylko przekręconą stacyjkę, ale jeszcze nie uruchomiony silnik to mam 9,5V . Dodatkowo miernik pokazał mi że jest jakiś styk pomiędzy żyłami w kostce od N75. Zgaduję że zawór N75 jest żle sterowany i dlatego daje tylko -0,42 bara (jako ciekawostka jak włączam silnik przez sekundę na turbinę idzie podciśnienie -0,6 bara ale później spada do -0,42)
Pytanie więc do mądrych głów.
1.Mam dalej zły zawór? czy (co bardziej podejrzewam ) mam problem z elektryką we wtyczce do N75?
2. Czy może jest ok tylko np w AUTOMACIE specjalnie N75 daje tylko -0,4 bara na luzie? ( a mnie sie z tym brakiem mocy przewidziało)
3. Jeśli to elektryka, to może ktoś coś podpowie jak znaleźć problem i go usunąć? ( przebicie?, złe ustawienie kompa? coś innego?)
Z góry dziękuję za pomoc.
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Nie ma znaczenia czy silnik jest z manualną czy automatyczną skrzynią biegów. Napięcie zasilające N75 jest i powinno być w obydwu przypadkach zawsze takie samo i wynosi tyle co napięcie akumulatora na włączonym tylko zapłonie oraz tyle ile na całej instalacji przy pracującym silniku a zatem 12 i więcej Volt. Napięcie na wtyczce od N75 nie mierzy się przykładając sondy multimetru do obydwu gniazd we wtyczce tylko jedną sondę łączy się z gniazdem (pinem) nr 1 wtyczki a drugą z masą na silniku. Na pin nr 2 wtyczki jest podawana masa impulsowo a nie stale więc nie ma sensu mierzyć napięcia pomiędzy pinami. Zatykając króciec ATM na N75 spowodowałeś, że podciśnienie w całości kierowane było na wyjście OUT na gruchę i wtedy miało prawidłową wartość podciśnienia i tak ma być kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach a zatem nie N75 jest tutaj winny (tym bardziej, że inne N75 tak samo reagowały) lecz sterowanie nim fiksuje. Interesujące jest to, że stwierdziłeś jakieś zwarcie pomiędzy kabelkami z pinów 1 i 2 na wiązce do N75 i tu szukałbym przyczyny a najlepiej podepnij vag-coma i odczytaj ewentualne błędy a jeśli takowych nie będzie to sprawdź wartości podawane w grupie 011 i 010 sterownika silnika - zwłaszcza zwróć uwagę na wartość zadanego i rzeczywistego ciśnienia doładowania w 011 i wartość ciśnienia barometrycznego w grupie 010. Dodatkowo wypnij wężyk z króćca OUT N75, włącz grupę 011 w trybie BS i przyłóż wtedy palec do tego króćca lub vakuometr sprawdzając czy cyklicznie co 10 sekund zmienia się wartość podciśnienia i w jakim zakresie ma być -0,9 bara przy ON i 0,0 przy OFF. Jeśli vag pokaże błąd zwarcia na N75 to pozostaje dokładne przejrzenie przewodów wiązki zasilającej wszystkie elektrozawory tj. N75, N18 i N239 bo idą w jednej peszli.
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Dzięki ogromne za trop. Postaram się wszystko sprawdzić w weekend i odpiszę jakie są wyniki.
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Witajcie.. udało mi się spędzić chwile przy aucie i posprawdzać to co podpowiadał kolega Sztomel. Napięcie na N75 wynosi mierzone wg podanych wskazówek 12,33V a na włączonym silniku 13,64V - czyli jest OK.
Podłączyłem VAG-a, na grupie 11 w trybie BS mam cyklicznie albo 0 albo -0,92bara, czyli też wzorcowo.
Logi z grupy 010 i 011 w trybie MB są tu:
http://fotem.pl/show/full/877d6118846ee ... f720f8adbc
Kable sprawdziłem wstępnie i tylko pod maską (nie rozbierałem kostki przy N75 ani wtyczki z kompa) i nic nie znalazłem jak na razie.
Niestety podciśnienie na wyjściu OUT zaworu N75 nadal tylko -0,4 bara.
Mam więc takie pytania:
1. A może to prawidłowe podciśnienie? Zna ktoś wzorcową wartość podciśnienia na turbinie dla tego silnika?
2. Czy w związku z tym to nadal najprawdopodobniej wina wiązki kabla lub kompa? Co może być przyczyną gdyby założyć ze komp tak wysterowuje?
3. Zły rodzaj zaworu dla tego silnika??? Jaki wg was powinien być tutaj zawór? Obecnie mam 1J0 906 627 A Pierburga
Co o tym wszystkim myślisz kolego Sztomel ?
Podłączyłem VAG-a, na grupie 11 w trybie BS mam cyklicznie albo 0 albo -0,92bara, czyli też wzorcowo.
Logi z grupy 010 i 011 w trybie MB są tu:
http://fotem.pl/show/full/877d6118846ee ... f720f8adbc
Kable sprawdziłem wstępnie i tylko pod maską (nie rozbierałem kostki przy N75 ani wtyczki z kompa) i nic nie znalazłem jak na razie.
Niestety podciśnienie na wyjściu OUT zaworu N75 nadal tylko -0,4 bara.
Mam więc takie pytania:
1. A może to prawidłowe podciśnienie? Zna ktoś wzorcową wartość podciśnienia na turbinie dla tego silnika?
2. Czy w związku z tym to nadal najprawdopodobniej wina wiązki kabla lub kompa? Co może być przyczyną gdyby założyć ze komp tak wysterowuje?
3. Zły rodzaj zaworu dla tego silnika??? Jaki wg was powinien być tutaj zawór? Obecnie mam 1J0 906 627 A Pierburga
Co o tym wszystkim myślisz kolego Sztomel ?
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Ad. 1 - 0,4 bara to nie jest prawidłowe podciśnienie, prawidłowe to właśnie wartość w okolicy 0,9 bara czyli taka jak na wyjściu z pompy podciśnienia.swdn pisze:1. A może to prawidłowe podciśnienie? Zna ktoś wzorcową wartość podciśnienia na turbinie dla tego silnika?
2. Czy w związku z tym to nadal najprawdopodobniej wina wiązki kabla lub kompa? Co może być przyczyną gdyby założyć ze komp tak wysterowuje?
3. Zły rodzaj zaworu dla tego silnika??? Jaki wg was powinien być tutaj zawór? Obecnie mam 1J0 906 627 A Pierburga
Ad. 2 - Nadal podejrzewam zwarcie na wiązce. Komp wysterowuje zapewne prawidłowo ale zwarcie na wiązce powoduje złe wysterowanie N75. Moim zdaniem powinieneś przejrzeć całą wiązkę i zwrócić uwagę zwłaszcza na miejsca gdzie może się ona przecierać czyli przy wszystkich wieszakach wiązki i przelotkach aż do skrzynki w podszybiu i dalej do sterownika silnika. Sterownika nie podejrzewam. Przy okazji sprawdź wartość podciśnienia na wyjściu z N18 ale tylko wtedy zanim upłyną 2 minuty od ostatniego depnięcia w pedał gazu bo po tym czasie podciśnienie na N18 przestaje być podawane jeśli pedał gazu nie jest dotykany. Możesz również sprawdzić wartość podciśnienia na N239 od klapy gaszącej ale tylko w czasie 3 sekund od momentu jak wyłączony zostaje zapłon.
Ad. 3 - N75 jest prawidłowy.
PS.
Już widać w logu 010, że N18 zapewne nie jest całkowicie otwarty z powodu słabego podciśnienia bo wartość masy powietrza jest zbyt duża na wolnych obrotach w czasie jak N18 powinien otworzyć EGR całkowicie a nie ulega wątpliwości, że EGR powinien być w czasie tego logu otwarty bo bawiłeś się pedałem gazu.
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Jeszcze nie miałem czasu sprawdzić dokładnie całej wiązki kabli.. zrobię to najszybciej jak się da.. ale po ostatnim poście od Ciebie, kolego Sztomel, sprawdziłem jeszcze podciśnienie na N18.. na luzie wynosi ono -0,42 bara a jak się depnie na pedał gazu to spada w okolice 0.. wydaje mi się że ma w sumie takie same wartości jak z N75.
Bo w instalacji podciśnienia na wejściach VAC do w/w zaworków na bank jest -0,9 do -0,95 bara, sprawdziłem wakuometrem.
Czyli najprawdopodobniej też zwarcie ( już miernikiem nie sprawdziłem czy jest jakiś styk pomiędzy pinem 1 i 2 we wtyczce) ?
i w związku że najprawdopodobniej N75 i N18 są źle sterowane szukać przyczyny dalej w wiązce czy może to jednak być wina kompa?.
Zdam relacje ze sprawdzenia instalacji najszybciej jak się uda.
------29.7.2013
Sprawdziłem miernikiem przewody i okazało się że mam zwarcie na wiązce elektrycznej od wtyczki z kompa do miejsca w którym peszla z przewodami z gniazd N75 N18 i N239 wchodzi do plastikowego szerokiego korytka idącego do podszybia. Na pewno zwarcie i mam przebicie pomiędzy pinami sterującymi z N75, N18
N239 też coś szwankuje ( albo mam zły( nieaktualny schemat instalacji bo inne kolory mam na początku przy gniazdku [szaro fioletowy] a przy wtyczce do kompa [ pomarańczowo-czarny].
Jak zrobię instalację to zdam relację na ile pomogło.
Bo w instalacji podciśnienia na wejściach VAC do w/w zaworków na bank jest -0,9 do -0,95 bara, sprawdziłem wakuometrem.
Czyli najprawdopodobniej też zwarcie ( już miernikiem nie sprawdziłem czy jest jakiś styk pomiędzy pinem 1 i 2 we wtyczce) ?
i w związku że najprawdopodobniej N75 i N18 są źle sterowane szukać przyczyny dalej w wiązce czy może to jednak być wina kompa?.
Zdam relacje ze sprawdzenia instalacji najszybciej jak się uda.
------29.7.2013
Sprawdziłem miernikiem przewody i okazało się że mam zwarcie na wiązce elektrycznej od wtyczki z kompa do miejsca w którym peszla z przewodami z gniazd N75 N18 i N239 wchodzi do plastikowego szerokiego korytka idącego do podszybia. Na pewno zwarcie i mam przebicie pomiędzy pinami sterującymi z N75, N18
N239 też coś szwankuje ( albo mam zły( nieaktualny schemat instalacji bo inne kolory mam na początku przy gniazdku [szaro fioletowy] a przy wtyczce do kompa [ pomarańczowo-czarny].
Jak zrobię instalację to zdam relację na ile pomogło.
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Instalacja jest prawidłowa - kolory się zmieniają (tak fabryka to robi).
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Niestety tym razem się nie zgodzę...
viewtopic.php?f=35&t=519158" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=35&t=519158" onclick="window.open(this.href);return false;
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Witajcie wszyscy zainteresowani wątkiem po tak długiej przerwie.. problem chyba rozwiązany, poniżej opisuję w szczegółach.
Okazało się że mam zwarcie nie na wiązce tylko w kompie ( w jaki sposób to stwierdziłem: robiąc wcześniejsze pomiary nie zwróciłem uwagi że jednak zwarcia nie było jak miałem odpięta kostkę przy kompie). Kompa raczej nie opłaca się naprawiać, przynajmniej tak wszyscy podają. Zakupiłem więc z allegro używkę i sklonowałem zawartość starego do nowego. Całość kosztowała mnie ( komp + sklonowanie) 250zł.
Po podmianie kompa na nowy jest wyraźna poprawa. Odczuwam ( niestety nie potwierdzę tego hamownią czy innymi fizycznymi pomiarami) wyrażnie większe ciągnięcie przy przyśpieszaniu a i biegi spokojniej się zmieniają, przy ciut mniejszych obrotach.
Czyli wszystko byłoby super, ALE...
1.nadal mam przejście pomiędzy pinami przy wyłączonym silniku na wtyczce z N75.
Jak zaczłąłem temat rozgrzebywać miernik chyba pokazywał około 1300. Tuz przed wymiana było około 400 a teraz mam ponownie 1300, no ale samochód na pewno lepiej działa.
2. Sprawa druga nadal mam podciśnienie 0,4 barana turbinie na luzie na postoju, a przecież jak wszyscy mi podawali i sam wyczytałem tu i ówdzie to dla Gareta powinno byc około -0,6 do -0,7.
No więc pytania:
1 czy w automacie i silniku 1,9 tdi AHF 100KM nie powinno być -0,4 bara? Nie wiem dlaczego, zgaduję że może ze względu na skrzynię automatyczną i potrzebę jej oszczędzania. Co ciekawe może i samochód też bez większej mocy ale w rodzinie w Passacie 1,9 tdi silnik AFN i też w automacie jest tak jak i umnie -0,4 bara na wyjściu na turbinę. Sam nie wiem czy mgło sie zdażyć że i w tamtym i w moim Golfie jest ta sama usterka. Co wy na to? jak jest u Was w waszych takich samych silnikach w opcji z automatem?
2. może ze względu na podciśnienie tak ma być? to znaczy przejście pomiędzy pinami we wtyczce n75. Może ktoś potwierdzic lub temu zaprzeczyć?
Może sterownik który założyłem też jest niesprawny?
Okazało się że mam zwarcie nie na wiązce tylko w kompie ( w jaki sposób to stwierdziłem: robiąc wcześniejsze pomiary nie zwróciłem uwagi że jednak zwarcia nie było jak miałem odpięta kostkę przy kompie). Kompa raczej nie opłaca się naprawiać, przynajmniej tak wszyscy podają. Zakupiłem więc z allegro używkę i sklonowałem zawartość starego do nowego. Całość kosztowała mnie ( komp + sklonowanie) 250zł.
Po podmianie kompa na nowy jest wyraźna poprawa. Odczuwam ( niestety nie potwierdzę tego hamownią czy innymi fizycznymi pomiarami) wyrażnie większe ciągnięcie przy przyśpieszaniu a i biegi spokojniej się zmieniają, przy ciut mniejszych obrotach.
Czyli wszystko byłoby super, ALE...
1.nadal mam przejście pomiędzy pinami przy wyłączonym silniku na wtyczce z N75.
Jak zaczłąłem temat rozgrzebywać miernik chyba pokazywał około 1300. Tuz przed wymiana było około 400 a teraz mam ponownie 1300, no ale samochód na pewno lepiej działa.
2. Sprawa druga nadal mam podciśnienie 0,4 barana turbinie na luzie na postoju, a przecież jak wszyscy mi podawali i sam wyczytałem tu i ówdzie to dla Gareta powinno byc około -0,6 do -0,7.
No więc pytania:
1 czy w automacie i silniku 1,9 tdi AHF 100KM nie powinno być -0,4 bara? Nie wiem dlaczego, zgaduję że może ze względu na skrzynię automatyczną i potrzebę jej oszczędzania. Co ciekawe może i samochód też bez większej mocy ale w rodzinie w Passacie 1,9 tdi silnik AFN i też w automacie jest tak jak i umnie -0,4 bara na wyjściu na turbinę. Sam nie wiem czy mgło sie zdażyć że i w tamtym i w moim Golfie jest ta sama usterka. Co wy na to? jak jest u Was w waszych takich samych silnikach w opcji z automatem?
2. może ze względu na podciśnienie tak ma być? to znaczy przejście pomiędzy pinami we wtyczce n75. Może ktoś potwierdzic lub temu zaprzeczyć?
Może sterownik który założyłem też jest niesprawny?
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Witajcie.. chciałem jeszcze rozwinąć temat.
Na chwile obecną samochód stracił moc którą zyskał po wymianie kompa. Nie przyśpiesza tak dynamicznie jak na diesla 110KM przystało, ciągnie na wyższych obrotach jeśli chcę dynamiczniej przyśpieszyć.
Pytanie mam następujące: czy poza założeniem że nowy komp na który dokonałem wymiany jest też wadliwy,
czy jest w elektryce jakikolwiek element (kable, przekaźnik) którego niesprawność może powodować przejście pomiędzy pinami zaworu N75 przy podpiętej wtyczce do kompa i wyłączonym silniku ( poza oczywiście przebiciem w samej wiązce kabli pomiędzy N75 i sterownikiem silnika ) ?
Może przyczyna problemów leży gdzie indziej?
Czy przyczyną może być skrzynia automatyczna? To znaczy czy może ona mieć na sterowanie podciśnieniem na silniku?
Na chwile obecną samochód stracił moc którą zyskał po wymianie kompa. Nie przyśpiesza tak dynamicznie jak na diesla 110KM przystało, ciągnie na wyższych obrotach jeśli chcę dynamiczniej przyśpieszyć.
Pytanie mam następujące: czy poza założeniem że nowy komp na który dokonałem wymiany jest też wadliwy,
czy jest w elektryce jakikolwiek element (kable, przekaźnik) którego niesprawność może powodować przejście pomiędzy pinami zaworu N75 przy podpiętej wtyczce do kompa i wyłączonym silniku ( poza oczywiście przebiciem w samej wiązce kabli pomiędzy N75 i sterownikiem silnika ) ?
Może przyczyna problemów leży gdzie indziej?
Czy przyczyną może być skrzynia automatyczna? To znaczy czy może ona mieć na sterowanie podciśnieniem na silniku?
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Witajcie! Jest to mój pierwszy post dlatego proszę o wyrozumiałość.
Podłączam się pod temat. Niestety mam identyczny problem jak kolega. N75 nowy z ASO. Ciśnienie na OUT = -0,35 Bar. 4 razy już czyściłem turbo, ponieważ łopatki nie do końca się zamykają. Przez co osadza się na całości nagar ze spalin. Podmiana przepływomierza oraz czujnika ciśnienia doładowania nic nie zmieniła. instalacja bez zwarć. Poprawiłem luty pinów w ECU , przeczyściłem każdą jedną wtyczkę pod maską. Problem cały czas występuje. Pozostaje jedynie wymiana ECU? Czy macie jakieś inne sugestie?
Teraz pytanie do autora. Czy udało się jakoś koledze poradzić z tym problemem? Pozdrawiam B
Podłączam się pod temat. Niestety mam identyczny problem jak kolega. N75 nowy z ASO. Ciśnienie na OUT = -0,35 Bar. 4 razy już czyściłem turbo, ponieważ łopatki nie do końca się zamykają. Przez co osadza się na całości nagar ze spalin. Podmiana przepływomierza oraz czujnika ciśnienia doładowania nic nie zmieniła. instalacja bez zwarć. Poprawiłem luty pinów w ECU , przeczyściłem każdą jedną wtyczkę pod maską. Problem cały czas występuje. Pozostaje jedynie wymiana ECU? Czy macie jakieś inne sugestie?
Teraz pytanie do autora. Czy udało się jakoś koledze poradzić z tym problemem? Pozdrawiam B
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Witam Panowie
W końcu znalazłem chwile, żeby zajrzeć do moje Passacika zrobiłem logi oraz sprawdziłem podciśnienie pompy Vacuum (serwo szczelne), która na szczęście jest w dobrej kondycji. Ale do rzeczy robiąc loga 011 BS zwróciłem uwagę, że sztanga turbo po podciągnięciu na MAX troszkę opada jakby podciśnienie gdzieś uciekało (wszystkie wężyki od N18 i N75 wymienione na nowe).
Załączam film:
[youtube][/youtube]
Myślałem że to wina gruchy, ale mając vacuumetr postanowiłem wpiąć się nim w wężyk który idzie do gruchy i okazało się że podciśnienie zasysa po czym spada co by świadczyło o jakieś nieszczelności ale jestem pewien że wężyki dobrze pozakładałem (ewentualnie te plastikowe rurki może gdzieś są walnięte).
Załączam film:
[youtube][/youtube]
Czy takie opadanie sztangi może powodować N75 ??
Słaby z dołu do 2200 Obr/min i nie mogę dociec problemu !
Logi dynamiczne:
000 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164214.html" onclick="window.open(this.href);return false;
001 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164223.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164221.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003-011 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164263.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164265.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164266.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164222.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008-011 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164264.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Logi statyczne:
000 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164212.html" onclick="window.open(this.href);return false;
001 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164216.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164217.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164219.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164224.html" onclick="window.open(this.href);return false;
013 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164226.html" onclick="window.open(this.href);return false;
019 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164227.html" onclick="window.open(this.href);return false;
020 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164228.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Logi statyczne BS:
000 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164213.html" onclick="window.open(this.href);return false; (wiem kąt do poprawy)
003 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164218.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164220.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164225.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W końcu znalazłem chwile, żeby zajrzeć do moje Passacika zrobiłem logi oraz sprawdziłem podciśnienie pompy Vacuum (serwo szczelne), która na szczęście jest w dobrej kondycji. Ale do rzeczy robiąc loga 011 BS zwróciłem uwagę, że sztanga turbo po podciągnięciu na MAX troszkę opada jakby podciśnienie gdzieś uciekało (wszystkie wężyki od N18 i N75 wymienione na nowe).
Załączam film:
[youtube][/youtube]
Myślałem że to wina gruchy, ale mając vacuumetr postanowiłem wpiąć się nim w wężyk który idzie do gruchy i okazało się że podciśnienie zasysa po czym spada co by świadczyło o jakieś nieszczelności ale jestem pewien że wężyki dobrze pozakładałem (ewentualnie te plastikowe rurki może gdzieś są walnięte).
Załączam film:
[youtube][/youtube]
Czy takie opadanie sztangi może powodować N75 ??
Słaby z dołu do 2200 Obr/min i nie mogę dociec problemu !
Logi dynamiczne:
000 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164214.html" onclick="window.open(this.href);return false;
001 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164223.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164221.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003-011 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164263.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164265.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164266.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164222.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008-011 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164264.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Logi statyczne:
000 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164212.html" onclick="window.open(this.href);return false;
001 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164216.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164217.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164219.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164224.html" onclick="window.open(this.href);return false;
013 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164226.html" onclick="window.open(this.href);return false;
019 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164227.html" onclick="window.open(this.href);return false;
020 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164228.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Logi statyczne BS:
000 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164213.html" onclick="window.open(this.href);return false; (wiem kąt do poprawy)
003 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164218.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164220.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164225.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Jak sztanga po chwili opada to nie ma szans, żeby to auto dobrze z dołu jechało .. widać to w logu 011bs ładnie.
Coś jest nie tak, że traci podciśnienie, może n75 - ale to można vacumetrem sprawdzić wystarczy podpiąć go za n75 .
Przepływomierz też lipnie wygląda.
EGR nie działa - zaślepiony
Termostat - ok
korekcje - ok
Kąt wtrysku - wiesz.
Coś jest nie tak, że traci podciśnienie, może n75 - ale to można vacumetrem sprawdzić wystarczy podpiąć go za n75 .
Przepływomierz też lipnie wygląda.
EGR nie działa - zaślepiony
Termostat - ok
korekcje - ok
Kąt wtrysku - wiesz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości