[mk4] Jednostka sterująca

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

simi77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 21:15
Lokalizacja: Goleniów
Kontakt:

[mk4] Jednostka sterująca

Post autor: simi77 » pt sie 25, 2006 15:09

witam,

czy mógłby mi ktoś z kolegów wytłumaczyć jedną rzecz. Mianowicie miesiąc temu kupiłem mk4 w serii silnik AJM 85kW 115KM. Samochód kupiłem już z podniesioną mocą do 103kW czyli 140KM. Gościu od którego kupiłem mówił że auto nie jest chipowane tylko ma zmienioną jednostkę sterującą i że w żadnym przypadku nie wolno do niego założyć chipa bo silnik wybuchnie ;) (czy coś w tym stylu). Czy znawcy tematu mogliby mi powiedzieć o co w tym wszystkim chodzi? Czy ta jednostka sterująca to nie jest właśnie chip?

pozdrawiam
simi77



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt sie 25, 2006 15:16

Wynika ze masz kompa dlubnietego (zmiana map w sterowniku) - a sprzedawca pewnie jakies boxy / chipy podpinane na szybko przez zwyklego zjadacza mial na mysli

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

simi77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 21:15
Lokalizacja: Goleniów
Kontakt:

Post autor: simi77 » pt sie 25, 2006 15:23

Wiem, że robione to było za naszą zachodnią grancą bo wszystkie papiery mam po niemiecku. Jest tam wszystko opisane co było wymieniane ale niestety szwabskiego nie znam. Chyba trzeba będzie jakiś słownik techniczny poprosić o pomoc.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pt sie 25, 2006 15:56

Po prostu wstaw skan/zdjęcie tych papierów.



simi77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 21:15
Lokalizacja: Goleniów
Kontakt:

Post autor: simi77 » pt sie 25, 2006 17:36

ok ... uysy jutro cykne fotke i wstawie na forum.

pozdrawiam
simi77

W tłumaczeniu znalazłem cytuję: "wzrost mocy przez zmianę jednostki sterującej ABT-SL".
Może ktoś wie co to jest ABT-SL?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt sie 25, 2006 18:25



Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

simi77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 21:15
Lokalizacja: Goleniów
Kontakt:

Post autor: simi77 » pt sie 25, 2006 18:46

No to już coś wiem (chociaż niemiecki mało znam), tyle że mam jednostkę sterującą z firmy ABT ;) zawsze już coś. Może ktoś ma coś podobnego w swoim aucie i mógłby coś więcej powiedzieć.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt sie 25, 2006 21:54

Nie tyle jednostke co chipa, nie wiem czy ABT sam robi programy, czy kupuje je u innych tunerów, ale jako nadworny tuner Audi powinien raczej robic to sensownie.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości