Uporczywe szarpanie na ciepłym silniku 1.9TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bubu81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 14, 2009 13:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Uporczywe szarpanie na ciepłym silniku 1.9TDI

Post autor: bubu81 » ndz lip 14, 2013 13:27

Witam To mój pierwszy problem z góry przepraszam za braki w wiedzy nie jestem mechanikiem lecz postaram sie naswietlic problem.
Wiec obawy sa takie wracając z pracy a mam kawałek bo ok 900km zauwazyłem ze auto zaczyna szarpac na poczatku był to pojedyncze szarpniecie silnikiem auto jedzie i nagle przód nurkuje po czym jedzie dalej przez klika set metrów i znów jak by cos odcinało dopływ paliwa przez ułamek sekundy i jedzie i czym bardziej rozgrzewa sie silnik tym wiecej szarpania po ujeciu lub dodaniu gazu raz ustaje raz sie nasila problem. Po zjechaniu na Parking ok 10min. przerwy auto ok 50km jedzie ok po czym znów zaczyna skakac jak szalony. Dojechałem do domu z bólami udałem sie do mechanika który zajmuje sie moim autem sprawdził nastawnik pompy wtryskowej elektronika ok wysłał mnie do dobrego secjalisty od Pomp tam podłożył inny nastawnik dalej szarpie i tak jeszcze dwa nastepne i nadal to samo po czym stwierdził ze problem tkwi gdzie indziej wyciagnał wtyk od komutera obejrzał włozył na miejsce odkrecił złącze kabli po prawej stronie silnika (okrągła mufa) zakrecił spowrotem dał jeszcze na próbe kabel od akumulatora +12V na elektrozawór odpaliłem i o dziwo auto ruszyło jak za starych czasów zero szarpania zero problemów po przejechaniu 3km sciagnelismy z elektrozaworu +12V i nadal cacy zadowolony zapłaciłem i odjechałem. wracając do Niemiec po przejechaniu ok 500km problem wrócił :( pomimo sprawdzaniu wtyków czyszczenia styków nie udało sie powrócic do stanu pierwotnego jestem teraz troche bezradny bo jestem 900km od domu i pomocy brak jesli komus przytrafiło sie cos podobnego bede wdzieczny za wskazówki. Dodam że auto miało 2000 km wstecz zmieniany rozrząd wszystkie filtry olej czyli wszystko powinno byc ok, auto ma juz ponad 300 000 przejechane. Jeszcze raz przepraszam za mało techniczny opis



Awatar użytkownika
JaskoDZA
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 680
Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody

Uporczywe szarpanie na ciepłym silniku 1.9TDI

Post autor: JaskoDZA » ndz lip 14, 2013 15:08

może nastawnik by trzeba było wyczyścić?



bubu81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 14, 2009 13:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Uporczywe szarpanie na ciepłym silniku 1.9TDI

Post autor: bubu81 » ndz lip 14, 2013 15:23

Jak pisałem nastawnik był podkładany i nie jeden a trzy różne i 100% dobre niestety nie pomogło wiadomo nie były nowe bo z nimi ogolnie jest problem ale gosc siedzi cały czas w pompach ma wanne ultradzwiekową i wątpie zeby trzy sztuki dawały identyczny problem.



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Uporczywe szarpanie na ciepłym silniku 1.9TDI

Post autor: arka10 » ndz lip 14, 2013 17:18

Nalej paliwa do 3/4 zbiornika i jedź z niezakręconym korkiem od zbiornika.
Jeśli będzie OK to masz Problem z odpowietrzeniem zbiornika.



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Uporczywe szarpanie na ciepłym silniku 1.9TDI

Post autor: bzdzioch1 » ndz lip 14, 2013 17:47

przyjrzałbym się wtryskowi sterującemu oraz czujnikowi położenia wału.pozdrawiam



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Uporczywe szarpanie na ciepłym silniku 1.9TDI

Post autor: munior » ndz lip 14, 2013 17:50

zdublowały mi się posty i nie mogę usunąć :banghead:
Ostatnio zmieniony ndz lip 14, 2013 21:26 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Uporczywe szarpanie na ciepłym silniku 1.9TDI

Post autor: munior » ndz lip 14, 2013 17:52

bzdzioch1 pisze:przyjrzałbym się wtryskowi sterującemu oraz czujnikowi położenia wału.
Ja również ,ze wsakzaniem na sterujący ...bo objaw ewidentny , przy niesprawnym sterujacym :hmm: A specjalista baaardzo marny :panna: ,skoro przy tak ewidentnych objawach niesprawnego wtrysku sterującego ,szuka przyczyny w nastawniku,gdzie objawy niesprawności , są zupełnie inne :chytry: ale takich mamy "specjalistów " :jezor:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Re: Uporczywe szarpanie na ciepłym silniku 1.9TDI

Post autor: bzdzioch1 » ndz lip 14, 2013 19:17

munior pisze:
bzdzioch1 pisze:przyjrzałbym się wtryskowi sterującemu oraz czujnikowi położenia wału.
A specjalista baaardzo marny :panna: ,skoro przy tak ewidentnych objawach niesprawnego wtrysku sterującego ,szuka przyczyny w nastawniku,gdzie objawy niesprawności , są zupełnie inne :chytry: ale takich mamy "specjalistów " :jezor:
munior munior nie wszyscy sie w tdiku urodzili :grin: pozdrawiam



bubu81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 14, 2009 13:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Uporczywe szarpanie na ciepłym silniku 1.9TDI

Post autor: bubu81 » ndz lip 14, 2013 20:09

Dodam jeszcze że auto na zimnym nie ma żadnych problemów z odpalaniem jak i z pracą wkreca sie dobrze na obroty nie ma tez żadnego dymienia z tyłka wiec sam juz jestem głupi a co do diagnozy moze któryś z szanownych kolegów podpowie jak metodą chałuniczą można zdjagnozowac sterujacy oraz czujnik halla nie posiadam nietety Vag-a :( ale jak trzeba nabede bo z tego co czytalem na forum raczej zwykłym multimetrem nie da sie tego diagnozowac



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Uporczywe szarpanie na ciepłym silniku 1.9TDI

Post autor: bzdzioch1 » ndz lip 14, 2013 20:15

weź kumpla niech ci przytrzyma obroty jakies 2500rpm a ty stkunij w sterujacy jak przerwie prace masz winowajce jesli chodzi o czujnik walu przejrzyj kabel czy gdzieś nie przetarty



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Uporczywe szarpanie na ciepłym silniku 1.9TDI

Post autor: munior » ndz lip 14, 2013 21:32

bzdzioch1 pisze:munior munior nie wszyscy sie w tdiku urodzili :grin: pozdrawiam
bubu81 pisze:udałem sie do mechanika który zajmuje sie moim autem sprawdził nastawnik pompy wtryskowej elektronika ok wysłał mnie do dobrego secjalisty od Pomp
No miał być dobry specjalista :chytry: ,a ten ,jak widać ,wyłożył się na banalnych objawach fiksującego sterującego ,za to z uporem maniaka ,uczepił się nastawnika, gdzie przy tych obajwach ,ja nawet bym o nim nie pomyślał :panna: Poza tym,wyglada na to ,że obaj "specjaliści '' nawet nie podpieli auta pod vaga ,co skreśla ich na starcie :hmm: bo bład g80 przy tak częstych szarpaniach ,zwykle widnieje w błędach jak wół ,i sprawcę mamy podanego na tacy :chytry:
bubu81 pisze:a co do diagnozy moze któryś z szanownych kolegów podpowie jak metodą chałuniczą można zdjagnozowac sterujacy
Już ci kolega bzdzioch1, podpowiedział
bzdzioch1 pisze:weź kumpla niech ci przytrzyma obroty jakies 2500rpm a ty stkunij w sterujacy jak przerwie prace masz winowajce jesli chodzi o czujnik walu przejrzyj kabel czy gdzieś nie przetarty
Prościej się nie da :chytry: a ja od razu radze szukać drugiego sterującego ,a najlepiej od razu kup sobie jakiś pewny komplet wtrysków od AFN-a ,bo za sam sterujący czasem wołają prawie tyle ile za komplet...Auto na wtryskach z AFN -a ,trochę odżyje ,bo z racji większych otworków ,a co za tym idzie , wydajności wtrysków ,dostanie trochę niutonometrów w prezencie :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

bubu81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 14, 2009 13:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Uporczywe szarpanie na ciepłym silniku 1.9TDI

Post autor: bubu81 » ndz lip 14, 2013 22:14

Panowie zainspirowany waszymi pomysłami zacząłem drążyć temat i przystapiłem do dzialania po kilku minutach dotarłem do sterującego i sprawdziłem złącze cewki miernik troche głupiał wiec obejrzałem kabel przy samym wtrysku okazało sie ze po zdjeciu czarnej koszulki jeden kabel był przerwany a drugi ledwo sie trzymał po pomiarze samej cewki wygląda ze ona sama jest ok wiec zlapałem za lutownicę i zrobiłem porządek co prawda na solidny test nie miałem czasu lecz po przejechaniu ok 5km zauwazyłem ze auto uspokoiło sie i teraz pytanie czy takie uszkodzenie mogło powodowac problem ?? Munior co do sugestii odnosnie wtrysków to masz zupełną racje autko jak wspomialem ma juz kulniete ok 300 tysi wiec było by wskazane zrobic taki lifting :grin: jezeli by nadal był ból czy mozecie mi wskazac kogos kto sprzedał by mi taki komplecik pewny i sprawdzony lepiej raz a dobrze w chwili obecnej chyle czoła i dziekuje za pomoc bo juz wiele jestem do przodu tym bardziej ze jak pisałem jestem 900km od domu i zdany na siebie czekam na dalsze posty i zabieram sie za wieczorne :pub: Wasze zdrowie Panowie :okej:



bubu81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 14, 2009 13:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Uporczywe szarpanie na ciepłym silniku 1.9TDI

Post autor: bubu81 » pn lip 15, 2013 21:18

Witam zrobilem ten test sterującego dostał pare razy w głowe przy 2500 i nie dał sie złamac silnik pracował stabilnie



Noxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: śr lut 16, 2011 12:53
Lokalizacja: Terespol/Warszawa

Uporczywe szarpanie na ciepłym silniku 1.9TDI

Post autor: Noxi » pn lip 15, 2013 22:08

Czy silnik na wolnych obrotach po rozgrzaniu też jakby faluje? Nie chodzi równo tylko też jakby się przydławiał czy tylko w trakcie jazdy?
Jeżeli winny jest nastawnik to przyczynę takich objawów na pewno wyświetli VAG w błedach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 80 gości