AAZ cieknąca pompa wtryskowa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

AAZ cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: apln » pn wrz 14, 2009 11:16

Witam wszystkich.

Od niedawna w swoim golfie zaobserwowałem wyciek z pompy wtryskowej. Cieknie w miejscu widocznym na zdjęciach. Moje pytania:
1. Spod czego cieknie(jak to się nazywa i do czego służy)? :chytry:
2. Czy można coś z tym samemu zrobić, czy od razu wycieczka do pompiarza?
3. Jakie są Wasze opinie i sugestie na ten temat?

Śruby mocujące nie są poluzowane, trzymają mocno.

Nie ciekną jakieś niebotyczne ilości, ale na zdjęciu w miejscu zaznaczonym podwójną niebieską strzałką stoi ropa, ogólnie czasem kapnie na podłogę w garażu, raz mniej, raz więcej a czasem wcale. :panna:

Linki do zdjęć:

http://images39.fotosik.pl/195/2062d2ad3ea89779.jpg
http://images43.fotosik.pl/198/ee3a883a54f36305.jpg

Z góry dziękuję za wypowiedzi.
:pub:



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » pn wrz 14, 2009 13:08

to możesz śmiało odkręci sam i uszczelnić



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn wrz 14, 2009 15:35

To elektrozawór?
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 01:37 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

Post autor: apln » wt wrz 15, 2009 13:34

Nie wiem, co to jest, a z Waszych odpowiedzi, też niestety wiele nie wynika. Chyba jednak przejadę się do pompiarza.


I am traveler of both time and space...

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » wt wrz 15, 2009 16:24

odkręcić śruby możesz odkręcić też ten wężyk metalowy ewentualnie ostrożnie odciągnąć to całe ustrojstwo do tyłu. uważaj aby nie wypadło nic ze środka (powinny tam być dwie sprężyny większa i mniejsza oraz kilka podkładek. wyjąc stary oring włożyć nowy i skręcić niestety nie pamiętam jaki jest rozmiar tego oringu.


Nissan Patrol K160

arwam

Post autor: arwam » wt wrz 15, 2009 21:35

dokładnie tak jak Trochim, pisze uważaj żeby nic ze środka nie wypadło bo wtedy będzie lipa ale można to samemu zrobić



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr wrz 16, 2009 14:04

To odemne jeszcze - odkręcaj porządnym kluczem torx bez otworu w środku, najlepiej nasadowym bo można go delikatnie dobić w śrubie tak żeby pewnie siedział, jak się omieli śróba to bedzie kłopot, zanim się zabieżesz dokładnie oczyść pompe, warto też pamiętać, że jak odkręcisz ten dekielek wyleje się około pół szklanki paliwa.

[ Dodano: 16 Wrz 2009 14:10 ]
apln pisze:1. Spod czego cieknie(jak to się nazywa i do czego służy)?
To jest dekielek tłoczka mechanizmu odpowiedzialnego za wyprzedzanie kąta wtrysku wraz ze wzrostem obrotów, w twoim silniku wyposażony jest dodatkowo w elektrozawór którego działanie jest mi bliżej nie znane (prawdopodobnie przy około 2700obr./min. otwiera się podając paliwo pod ciśnieniem, co spowalnia tempo wyprzedzania kąta wtrysku wyżej tych obrotów, ale jak pisałem nie jestem pewny, w każdym razie chodzi o wprowadzenie progresji w działaniu mechanizmu)
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 14:14 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

Post autor: apln » pt wrz 18, 2009 13:52

Dzięki :bigok:


I am traveler of both time and space...

mackoz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz kwie 18, 2010 11:37
Lokalizacja: toruń

AAZ cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: mackoz » ndz lip 14, 2013 19:41

Jak zdemontowac pompe wtryskowa boscha w AAZ ? wykrecilem srube obok przewodow wysokiego cisnienia. Wykrecilem 2 sruby trzymajace pompe przy kole pasowym, ale nadal trzyma. Nie moge zbić koła pasowego. Pompa niby luzna ale siedzi. Jest tam jakas jeszcze sruba czy moge swobodnie z wieksza sila probowac stukac w stozek zeby spadlo kolo ?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

AAZ cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: souler » ndz lip 14, 2013 21:05

koło powinno zejść bez problemu, tylko klina nie zgub


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

misieksnk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn mar 16, 2009 21:10
Lokalizacja: Baligórd/Sanok
Kontakt:

AAZ cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: misieksnk » pn lip 15, 2013 21:47

mackoz, najlepiej do ściągnięcia koła nadaje się ściągacz dwu- lub trzyramienny, wtedy
souler pisze:koło powinno zejść bez problemu
Jak nie masz, to pożycz lub kup sobie i wiele spraw tym rozwiążesz.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 218 gości