[MK3 TD] metalowa uszczelka głowicy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

QwertKalety
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:56
Lokalizacja: Kalety
Kontakt:

[MK3 TD] metalowa uszczelka głowicy

Post autor: QwertKalety » czw sie 24, 2006 21:31

Hejka. Mój VW zaczął pluć olejem spod uszczelki głowicy:(. Kupiłem nową metalową z Goetze`a. Moje pytanko jest następujące: JAK JĄ ZAMONTOWAĆ:/, TRZEBA NAKŁADAĆ SILIKON NA USZCZELKĘ CZY PO ŚCIŚNIĘCIU SAMA SIĘ USZCZELNI??Co prawda prowadzę sklep z częściami (od marca tego roku) ale mechaniką się jak narazie nie zajmuję. Będę grzebać z kumplem od jutra. DESPERACKO PROSZĘ O POMOC:p
Ostatnio zmieniony czw sie 24, 2006 21:53 przez QwertKalety, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » czw sie 24, 2006 21:38

Wydaje mi sie że jak ciapniesz silikonem silnikowym tym czerwonym to nie zaszkodzi :bigok:



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » czw sie 24, 2006 21:39

uszczelke głowicy chcesz uszczelniać silikonem?????? :blush: chyba mówisz o pokrywie zaworów



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » czw sie 24, 2006 21:53

w golfie III chcesz smarowac silikonem? to w żuku czy duzym fiacie tak sie robiło ale nie w golfiku takim ,dobrze splanowana głowica musi byc i bedzie ok. :bajer:



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » czw sie 24, 2006 22:01

Jak nie masz doswiadczenia w tym lub twoj kolega to nie bierz sie do tego, trzeba umieć ją zdjąć , trzeba splanować, wymienić uszczelniacze sprawdzic szczelnośc a uszczelkę kupic dopiero po sprawdzeniu wysokości wystawania tłoków- tak się robi w dieslu dasz za małą to kaput, za dużą bedzie małe spreżanie co w dieslu jest ważne są jej 3 grubości. No i po tym trzeba umieć dobrze ustawic pompę. A uszczelki się niczym nie smaruje nawet nowej pokrywy zaworów nie powinno się nie raz widziałem zasyfiony smok pompy oleju resztkami silikonu który potem odpadnie.



QwertKalety
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:56
Lokalizacja: Kalety
Kontakt:

Post autor: QwertKalety » pt sie 25, 2006 09:48

Igor1, kumpel remontuje autka od 7 lat, więc jakieś tam doświadczenie ma. Ale problem dotyczy uszczelki, jak ją założyć żeby wszystko było szczelne. Jak długo naprawiał silniki to zawsze zakładał uszczelki z paskiem silikonowym (przykładowa uszczelka http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121927519 ), nigdy nie trafiła mu się cała metalowa (przykład http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121927319 ), i tu jest ZONK, bo jak doszczelnić metalową uszczelkę (jedynie po splanowaniu głowicy dobrze dokręcić głowicę do uszczelki?). Aha w Golfiku jest to podobno pierwsza ingerencja w głowicę (wszystko oryginal z tego co widzę) więc 1 karb powinien wystarczyć.



rutek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lip 17, 2006 11:42
Lokalizacja: Breslau

Post autor: rutek » pt sie 25, 2006 11:11

szczerze mowiac nigdy bym nie zaryzykowal wstawienia w wysokopraznym uszczelki silikonowej. tylko metelowa.
co do grubosci to konieczne jest wykonanie pomiaru wystawania tloka z bloku silnika i tak wg instrukcji to:
tloki wystaja[mm] licz zabkow
0,66-0,86 1
0,87-0,90 2
0,91-1,02 3
jesli chodzi o dokrecanie glowicy to udaj sie z tym do fachowca. wazna jest dosc duza ilosc rzeczy i doswiadczenie. zostaw to fachowcowi.


"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pt sie 25, 2006 12:16

zgadza sie dobrze przykrecic i bedzie ok ale najpierw splanować. W dieslu zakup uszczelki i wymiana uszczelki bez mierzenia wystawianai tłoków jest bezsensowne jesli chce sie miec zrobione dobrze.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sie 25, 2006 12:26

jezeli wszystko bedzie rowne i POPRAWNIE dokrecone to sie nie martw, bedzie szczelnie


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 237 gości