ALH -Pisk, ocieranie przy wysprzęglaniu.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
LordSpooky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:47
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

ALH -Pisk, ocieranie przy wysprzęglaniu.

Post autor: LordSpooky » pn lip 01, 2013 07:58

Witam szanownych kolegów.

Mam taki dziwny problem. Przy wysprzęglaniu z 3 na 2, na zimnym silniku słychać taki dziwny pisk, tarcie, ocieranie. Strasznie cięzko mi to opisać. Mechanik nie może tego zdiagnozować, bo nie można tego dzwięku wywowałać wtedy kiedy się chce (jeździlismy już razem parę razy i za cholere nie chciało zapiszczeć). Czasami jest czasami go nie ma. Przypomina to ocieranie dwóch metalowych elementów o siebie. Dodam jeszcze, że ten dźwiek jak juz wystąpi kolejny raz już praktycznie nie można go ponownie wywowałać. Wystąpi dopiero następnego dnia jak silnik w pełni zimny...

Wygląda to tak: Jadę na 3 biegu. Zwalniam , podjeżdzam do skrzyżowania bez zamiaru zatrzymania się (takie hamowanie silnikiem). Redukuje bieg na 2. Podczas wysprzęglania w momencie gdy sprzęgło przy wypuszczaniu zaczyna łapać zaczyna się ten dźwięk. Jak puszcze ja całkowicie dźwiek ustaje.

Szukalem tematu, ludzie pisza, że to może dwumas, łożysko oporowe, skrzynia...
Przy tym dźwieku nie ma żadnych drgań. biegi zawsze wchodzą bez problemu. Sprzęgło się nie slizga. Nic nie drży w środku. Przy ruszaniu dzwięk nie występuje.
Co robić? Zostawić i poczekać aż wyjdzie bardziej?



Awatar użytkownika
bo3ek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt paź 05, 2007 21:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

ALH -Pisk, ocieranie przy wysprzęglaniu.

Post autor: bo3ek » pn lip 01, 2013 20:42

Powiem tak - jeżdżę z tym juz chyba 4ty rok :)

Nie udało mi się ustalić co powoduje taki pisk a mam podobny objaw. Zauważyłem jedynie że gdy redukuję tak jak u Ciebie na 2-gi bieg, puszczam sprzęgło bez dodawania gazu to czasem pisknie.

Natomiast gdy robię to samo co powyżej tyle że odrobinę podniosę obroty silnika to nie ma szans by to wystąpiło. Chętnie się dowiem co może być powodem. Dodam jeszcze że u mnie to czasem występuje przy redukcji na bieg nr 3 i na 2.

Motor 1,9 TDI AHF


MóJ MK4 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2215494#2215494

Awatar użytkownika
acid85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 02, 2009 13:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

ALH -Pisk, ocieranie przy wysprzęglaniu.

Post autor: acid85 » pn lip 01, 2013 21:22

Również jeżdżę z tym już 5 rok i nic przez ten czas się nie stało. Występuje to czasami i nie nasiliło się przez ten okres. U mnie także przy redukowaniu z 3 na 2, rzadziej z 4 na 3. Tak samo jak u kolegi wyżej przy puszczaniu pedału sprzęgła bez gazu.



Awatar użytkownika
bo3ek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt paź 05, 2007 21:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Odp: ALH -Pisk, ocieranie przy wysprzęglaniu.

Post autor: bo3ek » wt lip 02, 2013 22:24

Moze jakas mądra glowa podpowie co moze byc przyczyna tego problemu skoro wystepuje to u kilku osob....

Ja jakies 3 lata temu wymienilem nawet olej w skrzyni biegów ale nie bylo poprawy. Jedyne co bylo na + to to ze skrzynia kapie sie w swieżym oleju. Ten co zlalem ze skrzyni, przez noc stania w sloiku oddzielił się tak ze na górze byl olej a na dole osiadła dosć spora warstwa opiłków i syfu...


wyslane z Nexo 3G


MóJ MK4 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2215494#2215494

QBAelectric
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

ALH -Pisk, ocieranie przy wysprzęglaniu.

Post autor: QBAelectric » czw lip 04, 2013 22:52

To objaw dwumasy, można z tym jezdzic jeszcze bardzo długo...


QBAelectric

jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Re: ALH -Pisk, ocieranie przy wysprzęglaniu.

Post autor: jarekzgora » pn lip 08, 2013 21:36

2 lata temu w moim golfie miałem to samo i też tak jeździłem... do czasu aż szwagier poprosił mnie bym zholował jego renaulta 19 dosłownie 30metrów. Zholowałem go a na drugi dzień, moje sprzęgło powiedziało papa. Nie mogłem wbijać biegów. Dwumas był OK ale kpl. sprzęgło musiałem wymienić.
Pozdrawiam


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości