Wymiana turbosprężarki garett do ASZ 130 KM Golf IV

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dlaczego1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr maja 04, 2011 11:33

Wymiana turbosprężarki garett do ASZ 130 KM Golf IV

Post autor: dlaczego1 » ndz cze 16, 2013 00:33

Witam.
Ostatnio miałem tą nieprzyjemność wymieniać turbinę garrett w golfie iv z silnikiem ASZ 130km. Kiedyś szukałem fotoporady co i jak i utknąłem, więc postanowiłem sam stworzyć taki temat. Nie czuje się profesjonalistą więc proszę o wyrozumiałość a przy okazji mam kilka uwag co sprawiło mi problemy i na co warto zwrócić uwagę przy samodzielnym zabawianiu się w takowych sytuacjach.
1 Kiedyś znalazłem opis z informacją że należy się wyposażyć w specjalny klucz płaski z obciachanymi boczkami tak aby odkręcając sztywny przewód doprowadzający olej smarujący łożysko ośki w turbinie nie ukręcić czy też ogólnie odkręcić tenże przewód. Numer klucza postaram się jeszcze sprawdzić ale to chyba 12 albo 13 rozmiar. Obszlifowałem tak że zostało po około 5mm po każdej stronie. Klucz jak wcześniej wspomniałem stanowi tylko kontrę do nakrętki osadzonej na sztywnym przewodzie olejowym.
2 W internecie znalazłem film jak gość wyjmuje identyczną turbinę górą i to chyba bez demontażu kolektora dolotowego w sumie dla mnie to słaby pomysł bo jego demontaż jest banalny 6 śrubek imbusowych i po krzyku.
3 w Książce opisano demontaż turbiny że powinien się odbywać od spodu po odpiciu prawej półosi ja podszedłem do tematu od góry.
4 Miejsca po wymontowaniu kolektora dolotowego jest sporo więc spokojnie można z wszystkim podziałać.
5 Uprzednio zdemontowałem przewody doprowadzające powietrze od filtra przez intercooler aż do samej turbiny wraz z intercoolerem.
6 Intercooler koniecznie należy wyczyścić kiedyś mechanik polecił mi abym to zrobił przy pomocy ludwika i wody ale tym razem postanowiłem zastosować coś co lepiej rozpuszcza stary olej silnikowy - Benzyna żadne cuda-wianki ze stacji zwykła 95 czyści aż miło.
7 Wszystkie przewody przez które powietrze leci potraktowałem szmatką i benzyną na koniec do sucha czystą szmatką.
8 Kiedy już byłem po wszystkim postanowiłem zajrzeć co się dzieje w kolektorze dolotowym tuż za egr-em. Warto sprawdzić. Sadza wymieszana z olejem. U mnie nie było źle ale i tak trochę się namachałem aby ten element był czysty oczywiście od środka ;). To najbardziej zapaskudzony element układanki. Ten syf bierze się w większości jak mniemam z recyrkulacji spalin. W przypadku mojego auta od jakiegoś czasu mam zaślepioną recyrkulację i raczej nie wpływa to w żaden sposób na jakość pracy silnika.
9 Po założeniu wymienionej turbiny koniecznie trzeb pamiętać aby w środku znalazł się olej do jej smarowania po uruchomieniu silnika. Drobnego zapowietrzenia nie da się uniknąć ale ogólnie starałem się aby całość była wypełniona full olejem - ja stosowałem castrol 5w40 125zł z formułą do tego silnika dokładnie nr nie pamiętam teraz ale to łatwo znaleźć.
10 Oczywiście nowy filtr oleju ceny nie pamiętam ale chyba coś około 30zł.
11 Całość zamontowałem w dokładnie odwrotnej kolejności.
12 Przy okazji całej tej akcji odkręciłem miskę olejową wyczyściłem ją z tego co na dnie i podobnie komora gdzie oraz pokrywka nad blokiem.
13 Do uszczelnienia miski olejowej zastosowałem silikon wysokotemteraturowy 27zł.
14 Przy okazji do czyszczenia przydaje się frotowy ręcznik szczoteczka do zębów szczotka do czyszczenia butelek i szmatka płócienna. Stary olej dobrze nadaje się do rozpuszczenia zabrudzeń typu powysychane wycieki i inne.
15 Auto zalałem jak bozia przykazała odpowiednią ilością oleju z może minimalnym naddatkiem ale to minimalnym jeśli dobrze pamiętam to 4,3l wchodzi do asz.
16 Nie zrobiłem jeszcze jednej rzeczy i tu mam quest do was jeśli ktoś to robił to prośba o poradę
17 Nie wymontowałem wydechu a podejrzewam że stare turbo wypluło tam trochę syfu. Jak ktoś ma poradę czy to się wypali przedmucha i ile czasu tak będzie kopcił to poproszę o info. Jak jest z czyszczeniem wydechu czym najlepiej czekam na sugestie.
18 Sprawdziłem dziś wylot powietrza sprężonego tuż za sprężarką przed intercoolerem i (niestety) stwierdzam że był nieco przybrudzony olejem. Trochę mnie to zmartwiło bo tak być nie powinno ale zapomniałem jeszcze sprawdzić czy dolot powietrza jest czysty czy też z olejem bo jeśli w dolocie jest olej to zasysa przez ten przewodzik coś jakby odpowietrzający komorę z pompowtryskami.
19 Turbina była sprawdzona i miała minimalny ale to bardzo minimalny luzik góra dół jak sprzedawca gwarantował wynika on z umożliwienia smarowania łożyska.
ObrazekObrazekObrazek



dlaczego1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr maja 04, 2011 11:33

Re: Wymiana turbosprężarki garett do ASZ 130 KM Golf IV

Post autor: dlaczego1 » pn cze 17, 2013 19:27

ObrazekObrazekObrazek



Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Wymiana turbosprężarki garett do ASZ 130 KM Golf IV

Post autor: steniu4 » ndz cze 23, 2013 13:46

dlaczego1 pisze:Kiedyś znalazłem opis z informacją że należy się wyposażyć w specjalny klucz płaski z obciachanymi boczkami tak aby odkręcając sztywny przewód doprowadzający olej smarujący łożysko ośki w turbinie nie ukręcić czy też ogólnie odkręcić tenże przewód. Numer klucza postaram się jeszcze sprawdzić ale to chyba 12 albo 13 rozmiar. Obszlifowałem tak że zostało po około 5mm po każdej stronie. Klucz jak wcześniej wspomniałem stanowi tylko kontrę do nakrętki osadzonej na sztywnym przewodzie olejowym.
Wczoraj robiłem to samo... Klucz 17 na 100%. Można oszlifować zwykły płaski klucz lub użyć takiego oczkowego przeciętego jak do przewodów hamulcowych (akurat miałem i poszło)
dlaczego1 pisze: Nie wymontowałem wydechu a podejrzewam że stare turbo wypluło tam trochę syfu. Jak ktoś ma poradę czy to się wypali przedmucha i ile czasu tak będzie kopcił to poproszę o info. Jak jest z czyszczeniem wydechu czym najlepiej czekam na sugestie.
Na bank poszedł olej. Mi przy padzie turbo w saabie poszło sporo w wydech. Z katalizatora wylałem z 300ml oliwy i wstawiłem rurę a kat poszedł na handel (przy okazji zgarnąłem za niego 850pln więc duża część roboty się zwróciła :P)
Dalszej części wydechu nie sprawdzałem. Szkoda roboty, bo to trochę czasu pochłonie, uszczelnienia obejmy itd. a i tak będzie dymił...
Wracałem z warsztatu po skończonej operacji wymiany turbiny i jak się dobrze silnik nagrzał i układ wydechowy, to trochę podymił palonym olejem.
Drugiego dnia był już weekend i skoczyłem do szwagra na działkę )ok 40km na flaszkę w podziękowaniu za udostępnienie narzędzi i podnośnika i przez drogę się wykopcił wydech... I pewnie zakonserwował się na kilka lat do przodu przy okazji :grin:


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

dlaczego1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr maja 04, 2011 11:33

Wymiana turbosprężarki garett do ASZ 130 KM Golf IV

Post autor: dlaczego1 » pn cze 24, 2013 08:40

Witam ponownie.
W moim przypadku też wykopcił się już olej samoistnie ale wkurzające uczucie bo nie byłem przekonany na 100 czy wszystko jest ok. Zawieszam wyjmowanie wydechu na czas jakiś, zakładając że jest dobrze.



Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Wymiana turbosprężarki garett do ASZ 130 KM Golf IV

Post autor: steniu4 » pn cze 24, 2013 21:39

dlaczego1 pisze:zakładając że jest dobrze
Musi być dobrze. Na bank jest!! No co tam miało by być? Poleciała oliwa i się już wykopciła i tyle...
A poskładałeś na bank wszystko jak należy bo widać, że ogarnięty jesteś i do tego porada...
Takich kolegów tylko chwalić na forum!! :pub:


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Wymiana turbosprężarki garett do ASZ 130 KM Golf IV

Post autor: Sztomel » wt cze 25, 2013 20:49

Wszystko ładnie i profi ale nigdzie nie widzę info o tym czy i w jakiej ilości turbo zeżrało olej - nigdzie nie ma wzmianki czy były jakieś ubytki oleju i w jakich ilościach a to powinno być - przynajmniej dla mnie info, bo w moim przypadku turbo brało spore ilości oleju do dolotu - nie odma czy jakieś tak inne badziewie tylko turbo i to 2 litry oliwy na 2 tyś. km.


Obrazek

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Re: Wymiana turbosprężarki garett do ASZ 130 KM Golf IV

Post autor: steniu4 » pt cze 28, 2013 21:11

Sztomel pisze:Wszystko ładnie i profi ale nigdzie nie widzę info o tym czy i w jakiej ilości turbo zeżrało olej - nigdzie nie ma wzmianki czy były jakieś ubytki oleju i w jakich ilościach a to powinno być - przynajmniej dla mnie info, bo w moim przypadku turbo brało spore ilości oleju do dolotu - nie odma czy jakieś tak inne badziewie tylko turbo i to 2 litry oliwy na 2 tyś. km.
Kiedy? Przed wy$raniem turbiny?? Jak Ci żłopie 1l/1000km to nie wiem na co ty czekasz...
A jak chodzi o ilość wypijanego oleju przed padem turbo, to mi w saabie nie brał nic, auto nie dymiło, ale w pewnym momencie (przy pierwszych przymrozkach) po nocnym postoju zaczął puszczać niebieskie chmurki. Pomyślałem, że może uszczelniacze zaworów poszły bo objaw podobny, ale po ok miesiącu suszara wykręciła nagle girę...


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Wymiana turbosprężarki garett do ASZ 130 KM Golf IV

Post autor: Sztomel » sob cze 29, 2013 09:07

steniu4 pisze:Kiedy? Przed wy$raniem turbiny?? Jak Ci żłopie 1l/1000km to nie wiem na co ty czekasz...
A czy ja gdzieś pisałem, że czakam aż mi się turbo wysra ? Turbo już dawno zmienione a poprzednie nie zdążyło się rozlecieć ani puścić oleju na maxa do dolotu.


Obrazek

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Wymiana turbosprężarki garett do ASZ 130 KM Golf IV

Post autor: steniu4 » sob cze 29, 2013 17:59

Sztomel pisze:nigdzie nie widzę info o tym czy i w jakiej ilości turbo zeżrało olej - nigdzie nie ma wzmianki czy były jakieś ubytki oleju i w jakich ilościach a to powinno być - przynajmniej dla mnie info, bo w moim przypadku turbo brało spore ilości oleju do dolotu - nie odma czy jakieś tak inne badziewie tylko turbo i to 2 litry oliwy na 2 tyś. km.
Tak się zasugerowałem, ale widzę, że się poddenerwowałeś to przeczytałem uważniej jeszcze raz i doczytałem, że już po wymianie...
Sztomel, Ty jesteś ostatnio coś drażliwy takie mam wrażenie...
Sztomel pisze:A czy ja gdzieś pisałem, że czakam aż mi się turbo wysra ?
Nie. Nie napisałeś. Ja nie pisałem nigdzie, że Ci się wysrywa tylko chciałem wiedzieć o co pytasz z tym olejem, skoro pytasz o ubytki oleju...
Już nieważne teraz. Koniec OT...


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Wymiana turbosprężarki garett do ASZ 130 KM Golf IV

Post autor: Sztomel » ndz cze 30, 2013 07:59

steniu4 pisze:Sztomel, Ty jesteś ostatnio coś drażliwy takie mam wrażenie...
Sorry, nie było to moim zamierzeniem. Alkohol to powoduje czasami, który w siebie wlewam :partyman:


Obrazek

marcin998
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw mar 10, 2011 21:56

Wymiana turbosprężarki garett do ASZ 130 KM Golf IV

Post autor: marcin998 » pn mar 10, 2014 09:51

Koledzy czy pod przewodem olejowym jest uszczelka miedziana?
Trzeba ją wymieniać za każdym razem jak się odkręca czy można użyć starej?

Rozumiem, że dołem turbo nie wyjdzie bez demontaży półosi?

Powiedz jeszcze czy nie miałeś problemów z odkręceniem śrub od kolektora i wydechu.



Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Wymiana turbosprężarki garett do ASZ 130 KM Golf IV

Post autor: steniu4 » pn mar 10, 2014 22:31

marcin998 pisze:Koledzy czy pod przewodem olejowym jest uszczelka miedziana?
Trzeba ją wymieniać za każdym razem jak się odkręca czy można użyć starej?
Nie miedziana i jak nie uszkodzisz przy demontażu to może być stara.
marcin998 pisze:Rozumiem, że dołem turbo nie wyjdzie bez demontaży półosi?
Wyjmij górą jest łatwiej...
marcin998 pisze:Powiedz jeszcze czy nie miałeś problemów z odkręceniem śrub od kolektora i wydechu.
U mnie poszły bez problemów, choć standardowo wykręciły się też i niektóre szpilki z nakrętkami...
jakby co został mi kpl nowych ori uszczelek do ASZ pod ssący, wydechowy i pod przewód spływu oleju z turbiny...


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

monlag1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: czw sty 13, 2011 20:34

Wymiana turbosprężarki garett do ASZ 130 KM Golf IV

Post autor: monlag1 » śr cze 18, 2014 19:07

Z tego co widze to EGR nie masz od ASZ tylko od ALH ,ASV. Ja mam pytanie ,czy ktos ma jakas fotoporade albo dokladny opis jak wyjac EGR z ASZ-a? Wszystkie przewody i cala kanalizacja jest wieksza od mojego bylego ALH i ciezkie dojscie jest do tego zaworu. Jak odkrecic sruby ktorymi przykrecony jest tlumik spalin idacy od turbiny do EGR>Ciezko wsadzic tam reke a co dopiero klucz. Pozdrawiam


ASZ 253KM/486Nm

szczyku

Re: Wymiana turbosprężarki garett do ASZ 130 KM Golf IV

Post autor: szczyku » śr cze 18, 2014 19:35

W ASZ egr wykrecasz tylko imbusami.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 139 gości