Olej przy turbinie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Olej przy turbinie

Post autor: Gr@rM! » ndz kwie 05, 2009 13:34

Zauwazylem ze na turbinie przy rurze wychodzaacej z niej a idacej do IC pojawily sie slady oleju ;/ jeszcze jakis meisiac temu nie bylo tam ani sladu oleju. Cale turbo jest suche tylko wlasnie w tym miejscu zaczyna widac olej. Czyzby powoli turbo sie konczylo? Dodam jeszcze ze w rurach idacych jak i wychodzaacych z IC sa rowniez slady oleju, co prawda nie leje sie z nich ale jak zdjalem to 2 kropelki skaply.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » ndz kwie 05, 2009 14:23

olej w rurach IC to rzecz normalna ale w malych ilosciach, a co do Turbinki to napewno sie nie odnawia dzieki jezdzie :D


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » ndz kwie 05, 2009 14:58

PiotrusVW pisze:olej w rurach IC to rzecz normalna ale w malych ilosciach, a co do Turbinki to napewno sie nie odnawia dzieki jezdzie :D
hehe no to ja wiem :P ale co do tego oleju przy turnince to jest powod do nie pokoju ?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » ndz kwie 05, 2009 15:03

najlepszym objawem to nie jest... wypadaloby rozebrac turbine i zobaczyc co tam sie dzieje, luzy na wirniku itp.


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz kwie 05, 2009 21:08

PiotrusVW pisze:najlepszym objawem to nie jest... wypadaloby rozebrac turbine i zobaczyc co tam sie dzieje, luzy na wirniku itp.
Nie dosłownie rozebrać, tylko zdjąć rurę od dolotu powietrza i sprawdzić ilość oleju w turbo, czy olej nie wali już do puchy filtra powietrza no i luzy na wirniku turbosprężarki sprawdzić, jak mocno wyczuwalne luzy, zwłaszcza jak wirnik na luzy wzdłuż osi to turbo kwalifikuje się do regeneracji albo wymiany...



Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » ndz kwie 05, 2009 21:59

Sciagnalem ta rure zeby sprawdzic i wirnik nie ma zadnego luzu, a oleju byla doslownie 1 kropla, a co do rury to jest w niej taki oleisty osad ktory zaczyna sie przy tej rurce idacej od odmy, dalej jest juz sucho.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz kwie 05, 2009 22:04

Jest OK, śmiało możesz śmigać dalej ;)



michal27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 08, 2008 22:59
Lokalizacja: turek
Kontakt:

Post autor: michal27 » ndz kwie 05, 2009 22:09

Ale te luzy sprawdzales na zimnym czy cieplym silniku,bo jak na cieplym to jest mozliwe ze nie bedziesz mial wyczuwalnych luzow bo jak wiadomo metal w wysokiej temp zwieksza swoja objetosc a po ostygnieciu zmniejsza.Sprawdzilem to u siebie,na cieplym wszystko sztywne w turbince a na zimnym delikatny luz gora-dol



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz kwie 05, 2009 22:15

Ale te luzy sprawdzales na zimnym czy cieplym silniku,bo jak na cieplym to jest mozliwe ze nie bedziesz mial wyczuwalnych luzow bo jak wiadomo metal w wysokiej temp zwieksza swoja objetosc a po ostygnieciu zmniejsza.Sprawdzilem to u siebie,na cieplym wszystko sztywne w turbince a na zimnym delikatny luz gora-dol
Dobrze piszesz, dlatego luzy należy sprawdzać na zimnym turbo...Delikatny luz musi być, bo tak jak piszesz metal się rozszerza i wirnik dodatkowo trzyma ciśnienie oleju ;) Jak luz jest mocno wyczuwalny np. wirnik kiwa się na boki, nie daj Bóg jak łopatki trą o obudowę to ewidentnie turbo do wymiany... Nie dopuszczalny jest luz wzdłuż osi wirnika !!!



Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » pn kwie 06, 2009 10:04

Sprawdzałem na zimnym, no jest taki ledwo wyczuwalny luz, ale praktycznie to jakby w ogole go nie bylo. Dzis sprawdze jeszcze jeszcze ten wzdluz osi, bo tego nie sprawdzalem.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn kwie 06, 2009 10:22

Gr@rM!, moim zdaniem, masz wszystko w porządku z autkiem, jeśli nie odczułeś spadku mocy, odpala normalnie, nie dymi, nie wcina dużej ilości oleju, to jest OK, śmiało latać dalej ;)



Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » pn kwie 06, 2009 11:18

No wlasnie co do mocy to mam wrazenie ze troszke wolniej sie zbieral, ale moze to tylko wrazenie, czasem lapie notlaufa i walnsie zmierzam zakupic VAG'a zeby zdiagnozowac przyczyne


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn kwie 06, 2009 15:41

No właśnie, od VAGa to trzeba było zacząć ;)



Awatar użytkownika
bullet35i
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: pn lip 26, 2010 20:14
Lokalizacja: GLE

Olej przy turbinie

Post autor: bullet35i » wt cze 18, 2013 19:40

Odgrzebię temat. Mam turbine T3 w AAZ. Dmucha olej do kolektora ssącego. Jak dam mocno w gaz to z wydechu dymi delikatnie na niebiesko. Strona Ciepła sucha, brak śladów oleju. Luzów na wirniku nie ma ani wzdłużnych ani poprzecznych przy zimnym silniku, co mnie dziwi. Wirnik także nie jest mokry, nie widać w nim oleju, dolot suchy. Jeszcze dodam, że co kilka sekund, silnik dostaje jakieś obciążenie, zmniejszają się obroty i po chwili znów wskakują na właściwe. Nie wiem, czy szukać innej turbiny, czy zregenerować tą ? POzdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości