Czy to 1Z przerobiony na AFN?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czy to 1Z przerobiony na AFN?
Witam. Dziś powymieniałem wężyki podciśnieniowe i zauważyłem że schemat wężyków w aucie nie zgadza się z 1Z. U mnie jest tak jak w AFN i 2 zaworki N75 i N18.
Na silniku jest kod 1Z ale przy kupnie coś poprzedni właściciel mówił o 110 km. Czy jest to przerobiony 1z na AFN? Dodam kilka fotek. Niedługo wezmę się za rozkręcenie suszarki to będe pewny czy ma turbo z VNT.
Na silniku jest kod 1Z ale przy kupnie coś poprzedni właściciel mówił o 110 km. Czy jest to przerobiony 1z na AFN? Dodam kilka fotek. Niedługo wezmę się za rozkręcenie suszarki to będe pewny czy ma turbo z VNT.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Czy to 1Z przerobiony na AFN?
Przecież widać choćby po gruszce ,że to zaraza VNT z jej upiedliwą zmienną geometriąLucek92 pisze: Niedługo wezmę się za rozkręcenie suszarki to będe pewny czy ma turbo z VNT.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
Czy to 1Z przerobiony na AFN?
coś się dzieje z tą turbiną że chcesz ją rozkręcać?
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy to 1Z przerobiony na AFN?
Nie tyle przerobiony na AFN co mający parametry AFN'a bo jest włożona do silnika 1Z turbosprężarka z AFN'a wraz z podciśnieniowym układem jej sterowania i jeśli ma mieć te same parametry to jeśli już ktoś przełożył turbo i układ podciśnienia to logicznie rzecz biorąc za tą wymianą powinna również iść wymiana sterownika silnika i wtryskiwacze z AFN'a. Jeśli sterownika silnika nie podmieniono to taki układ nie może sprawnie sterować regulacją ciśnienia doładowania turbo. Identycznie ma się sprawa z czujnikiem ciśnienia doładowania G71 (w starszym typie sterownika silnika AFN czujnik jest w jego wnętrzu i powinien iść do sterownika wężyk z dolotu powietrza doładowanego albo czujnik powinien być zamontowany na dolocie jeśli mamy do czynienia z nowszym typem sterownika silnika).Lucek92 pisze:Czy jest to przerobiony 1z na AFN?
Re: Czy to 1Z przerobiony na AFN?
notlauf powyżej 120 km/hstefano189 pisze:coś się dzieje z tą turbiną że chcesz ją rozkręcać?
Przed rozkręceniem przydało by się logi zrobić to musze VAG'a kupić.
myślę że ten będzie dobry?
http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-ka ... -piny.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wtedy też się okaże czy sterownik podmieniony. A za czujnikiem to się rozejrzę.
Na razie jestem zielony ale pomału może do czegoś dojdę
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Czy to 1Z przerobiony na AFN?
Nie musisz mieć vaga ,ani interfeisu ,żeby zmierzyć ciśnienie doałdowania w dolocie ,wystarczy wpiąć się gdzieś w dolot z manometrem ...w starszych tdi jest przy EGR ,zaślepiony kruciec na weżyk .Numer kompa też zobaczysz ,jak go zobaczysz w podszybiu ...jak idzie do niego wężyk ,to jest starszy typ sterownika ,montowany do 97 roku .Podaj oznaczenie kompa ,to ci powiem czy to sterownik z AFN ,czy z zeciora Jak to ten starszy ,to oznaczenie leci tak 028906021 ...i tu mamy literkę ,bądż dwie .Awaryjny przy 120 ,równie dobrze będzie z braku doładowania "widzianego "przez kompa ,jak i z nadmiaruLucek92 pisze:Przed rozkręceniem przydało by się logi zrobić to musze VAG'a kupić.
myślę że ten będzie dobry?
http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-ka" onclick="window.open(this.href);return false; ... -piny.html
Wtedy też się okaże czy sterownik podmieniony.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Czy to 1Z przerobiony na AFN?
U mnie na dolocie jest jakiś czujnik jak również jest wężyk idący od dolotu do ECU.
Numerów kompa nie widać z wierzchu. Trzeba go wykręcić? Czy ktoś je zdrapał?
Może załatwię gdzieś manometr.
Myślę że tak czy siak interfejs się przyda. Myślę nad tymi od Viaxen'a tylko nie wiem czy brać na USB czy COM.
FOTO
Numerów kompa nie widać z wierzchu. Trzeba go wykręcić? Czy ktoś je zdrapał?
Może załatwię gdzieś manometr.
Myślę że tak czy siak interfejs się przyda. Myślę nad tymi od Viaxen'a tylko nie wiem czy brać na USB czy COM.
FOTO
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Czy to 1Z przerobiony na AFN?
Nie tylko u ciebie to czujnik temperatury w dolocieLucek92 pisze:U mnie na dolocie jest jakiś czujnik
To masz sterownik starszego typu ,z mapsensorem w kompie ,bedzie wiec na 100% z oznaczeniem 028906021...i tu się okaże jak podasz lub odczytasz vagiem ,czy jest z AFN ,czy zetora ,bo numer był taki sam w jednym i drugim ,rózniły się tylko literkami .Lucek92 pisze:również jest wężyk idący od dolotu do ECU.
No niestety ,trzeba go wyciągnąć ,bo numer jest po niewidocznej stronieLucek92 pisze:Numerów kompa nie widać z wierzchu. Trzeba go wykręcić?
To nie ulega wątpliwościLucek92 pisze:Myślę że tak czy siak interfejs się przyda
To akurat zależy czy masz w lapku port RS interfejs po RS jest dużo lepszy ,nie potrzebuje żadnych sterowników i nie ma czesto padającego elementu ,jakim jest FT 232 ,jest to własnie konwerter USB-RS ,króry pada bardzo często po ilustamdziesiatkach połaczeń w interfeisach po USB . Mnie ten element padł praktycznie we wszystkich interfeisach ,czy to chińczyki ,czy z viakena ,mniej więcej po podobnej ilości podłaczeń ,ale sobie ponaprawiałem wymieniając FT 232 ....najlepszy fejs jak wspomnialem ,tylko po RSLucek92 pisze: Myślę nad tymi od Viaxen'a tylko nie wiem czy brać na USB czy COM.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Czy to 1Z przerobiony na AFN?
Interfejs zamówiony, Od Viakena na USB bo nie mam portu RS-232 w lapku.
Dostęp do wymontowania kompa bardzo utrudniony to już poczekam kilka dni na vaga.
Odrazu logi porobię odnośnie notlaufa.
Dostęp do wymontowania kompa bardzo utrudniony to już poczekam kilka dni na vaga.
Odrazu logi porobię odnośnie notlaufa.
Czy to 1Z przerobiony na AFN?
Tylko proszę nie instaluj jakiegoś polskiego vaga na laptopie tylko od razu ściągnij sobie Vag-Coma w wersji 311.2N chyba, że masz Windowsa 7 64 bit to od razu szukaj program VCDS-Lite.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Czy to 1Z przerobiony na AFN?
Wystarczy że odczytasz błedy ,juz tam sterownik sobie zapisał co mu nie pasiło i nawet nie trudno się domyśleć że na pewno bedzię bład związany z ciśnieniem w dolocieLucek92 pisze:Odrazu logi porobię odnośnie notlaufa.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Czy to 1Z przerobiony na AFN?
Kupiłem i podłączyłem VAG'a.
I to wypluł.
Takie błędy nazbierał.
Po kasowaniu błędów został 1.
Temperatura nie odpowiednia może dlatego że silnik nie był wcale uruchamiany przed podłączeniem VAG jak i w trakcie?
I to wypluł.
Takie błędy nazbierał.
Kod: Zaznacz cały
VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 028 906 021 EF
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1419
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00012
7 Faults Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
04-00 - Mechanical Malfunction
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00626 - Glow Plug Indicator Light (K29)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
31-00 - Open or Short to Ground
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
31-00 - Open or Short to Ground
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-00 - Short to B+
Kod: Zaznacz cały
VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 028 906 021 EF
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1419
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00012
1 Fault Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 187 gości