[mk3] 1.9 TD informacje o białym dymku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

[mk3] 1.9 TD informacje o białym dymku

Post autor: ttettrusek » wt sie 22, 2006 10:55

rano zawsze mi dymil na bialo. z czasem bylo coraz wiecej tego dymu. czytalem i czytalem i roznie pisali. okazalo sie ze nie mialem uszczelniaczy zaworow. jakis paprok niepozakladal. teraz po zalozeniu ani trochu dymku.

jesli ma sie mocno zuzyte uszczelniacze to jak auto jest na postoju to olej splywa w niewielkich ilosciach i przedostaje sie do garow a pozniej po odpaleniu spala sie z ieszanka oleju napedowego i powietrza i efektem jest bialy dym przy odpalaniu.
taka jest moja teoria.
moze komus w tym pomoge :bajer:


**** Białe auto to zmora ****

barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » wt sie 22, 2006 14:21

Hmmm. Ja miałem też dymek jak miałem swiece spalone i nie grzały. Autko dziadowsko odpalało, ale jak już odpaliło to sie kurzyło że hohoho............ Może sie też dymić jak pieścienie olejowe już są zjechane i silniczek pobiera olej. Z tym co napisaleś też sie zgadzam. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

Post autor: ttettrusek » wt sie 22, 2006 14:39

a propos swiec to u mnie palil jakby byl z salonu. a pierscienie to by caly czas kopcil.
a u mnie zadnych takich objawow nie bylo. i dlugo tez dochodzilem do tego co moze byc.


**** Białe auto to zmora ****

barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » wt sie 22, 2006 15:26

ttettrusek pisze:a propos swiec to u mnie palil jakby byl z salonu. a pierscienie to by caly czas kopcil.
a u mnie zadnych takich objawow nie bylo. i dlugo tez dochodzilem do tego co moze byc.
ja tylko napisałem kiedy autko jeszcze może kopcić na biało .....



Awatar użytkownika
wrubciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lip 10, 2006 20:43
Lokalizacja: okolice Chojnic
Kontakt:

Post autor: wrubciu » wt sie 22, 2006 17:07

Ja miałem podobne objaw jak kolega barca90, w swoim poprzednim samochodzie MK2 1.6 D co prawda swiece grzały ale powiedzmy że na pół gwizdka i jak było troszke zimno to po odpaleniu puscił biały dymek, ale w pare sekund sie wszystko normowało i spaliny były normalne.



Awatar użytkownika
dareh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 15:18
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: dareh » śr sie 23, 2006 10:18

Witam i przedstawiam co piszą o dymie z rury wydechowej w pismach samochodowych!!

W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny.
Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować rodzaj usterki.
 
Niebieski
Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika. To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.
 
Biały
Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.
 
Czarny
Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.
Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym.

pozdrawiam Hej !!!



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw sie 24, 2006 16:28

Chłopaki z tymi dymkami to jest różnie i też bym sie nie sugerował jakimiś pismami !!
ttettrusek, piszesz, że nie miałeś gumek na zaworach moim zdaniem to by się równało z dużym ubytkiem oleju w silniku i dużym kopceniu.
Biały dymek można zaobserwować przeważnie zimą, a co do niebieskiego dymku to szukał bym przyczyny po stronie pompy. Ostatnio miałem problem taki, że rano kopcił mi na niebiesko przyczyną był przestawiony zapłon.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

Post autor: ttettrusek » pn sie 28, 2006 12:52

no tak
ubytek oleju byl na zmiane 1,5 L
jak nie szczedzilem na gazie to byla czarna zadyma. wiec wszystko sie zgadza :crazy:

teraz po zalozeniu uszczelniaczy jest ok. :grin:


**** Białe auto to zmora ****

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 247 gości