Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

qwert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt maja 12, 2009 21:53
Lokalizacja: Chwaszczyno | Gdańsk

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

Post autor: qwert » ndz maja 19, 2013 18:56

1. Posiada ktoś zdjęcie, gdzie porównany jest wałek od 1.6D i 1.6TD SB?

Na zdjęciach z aukcji internetowych nie widzę różnicy, a poza tym sprzedawcy piszą tylko, że do TD bez rozróżnienia silników.

Tu na zdjęciu z tego forum jest wałek od golfa IV TDI po prawej i wałek 1.7 SDI po lewej:
Obrazek

2. Czy wałek od SB przypomina ten od 1.7 SDI ?

Pytam bo w silniku (blok i osprzęt SB) mam głowicę 068103374G. W ETKA online i w ogóle w Internecie nie znalazłem nic co by wskazywało na to czy głowica pochodzi od SB, czy od innych silników TD. Chciałem zidentyfikować po wałku rozrządu, ale wyraźnego zdjęcia wałka SB-ka nie znalazłem, a w ETKA online nie ma rozróżnienia i numery na wałku w sumie nic nie mówią: S 068 L 4 4.

3. Jakby okazało się, że mój wałek jest od JK/ JP/ 1V itd., czy warto szukać (przez forum? od ludzi co kitu nie wcisną :bigok: ) wałka od SB?



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

Post autor: Q_mac » ndz maja 19, 2013 19:00

W TD różnice w krzywkach są raczej niewielkie i nie mają większego znaczenia. Z tego co pamiętam marcinas1983 kombinował z wałkami z TDI i SDI, arwam chyba też więc spróbuj do nich uderzyć.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

Post autor: marcinas1983 » wt maja 21, 2013 13:15

Z tego co pamiętam to wałek od SDI miałem taki jak ten po lewej stronie z krzywkami zaokrąglonymi zaś ten od SB'ka ( wyciągnąłem ze swojego starego silnika ) miał właśnie ostrzejsze krzywki. Tyle mogę na tą chwilę napisać... szkoda, że nie zapytałeś się o to wcześniej w sobotę rozrząd zmieniałem i dekiel od zaworów miałem zdjęty to bym sprawdził jakie oznaczenia na tym z SB'ka mam.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

Post autor: arwam » wt maja 21, 2013 22:53

silniki vJK i inne do 87' na płytkach mają inne wałki.
silniki JP i 1V RA JR SB MF mają bardzo podobne wałki.
generalnie zasady są takie że jeśli chcesz iść w obroty to zakładasz wałek o dłuższych fazach rozrządu...
jeśli chcesz iść w momen obrotowy to o krótszych.
rożnice w fazach rozrządów w silnikach 1.6TD na hydro są symboliczne... nie opłaca się kombinować jeśli nie masz wytartego wałka.
możesz za to założyć wałek z AAZ'a na nich w TDIkach robią ponoć takie momenty że potrafi po wzmocnieniu sprzęgła skrzynię mielić
zasłyszane z kilku niezależnych od siebie źródeł, a doświadczenia własne i innych kolegów potwierdzają to.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

Post autor: Michał_1977 » wt maja 21, 2013 23:15

arwam pisze:silniki vJK i inne do 87' na płytkach mają inne wałki.
A ten dalej się upiera,że do 87r były płytki... :panna:
Oj Arek,Arek...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

Post autor: arwam » śr maja 22, 2013 08:22

same silniki według różnych źródeł było produkowane do 85 lub 86' ale montowane w autach do połowy 87' bardzo często widzę właśnie golfy i jetty z hydro z 87' jesli się zagłębić to z płytkami są do połowy roku.



qwert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt maja 12, 2009 21:53
Lokalizacja: Chwaszczyno | Gdańsk

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

Post autor: qwert » śr maja 22, 2013 10:24

Dzięki panowie za informacje.

Zależy mi na momencie, bo auto terenowe ze stałym napędem na 4 koła. Dla 3000 obr/min osiągam ok 92 km/h na 5 biegu. Obecny JP w terenie spisuje się znakomicie, ale potrzebuje trochę czasu do rozpędzenia na asfalcie i więcej niż 115 km/h nie chce uciągnąć, dlatego zmieniam na SB. W sumie zależy mi na przyspieszeniu niż na prędkości maksymalnej.

Co do głowic na płytki to sprawa sporna. Literatura co innego i w praktyce co innego. Np. ja mam w garażu dwie głowice z 86 na płytkach.



arwam

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

Post autor: arwam » śr maja 22, 2013 23:43

qwert, do terenówki brałbym TDI z mechaniczną pompą, nie tylko oszczeniejsze i z większym momentem obrotowym ale nie wytwarza tyle ciepła i w terenie nie ma takiego ryzyka przegrzania motoru.



arwam

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

Post autor: arwam » śr maja 22, 2013 23:45

qwert, do terenówki brałbym TDI z mechaniczną pompą, nie tylko oszczeniejsze i z większym momentem obrotowym ale nie wytwarza tyle ciepła i w terenie nie ma takiego ryzyka przegrzania motoru.



qwert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt maja 12, 2009 21:53
Lokalizacja: Chwaszczyno | Gdańsk

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

Post autor: qwert » czw maja 23, 2013 11:46

Wiem, że SB-ka "przykręcę" bez większych przeróbek tzn. przerzucę miskę, smok, lżejsze koło zamachowe, łapy, skośną podstawę filtra oleju i czujniki oleju ze swojego przerobionego JP-ka, wyrzeźbię wydech, dopasuję łożysko wałka sprzęgowego w wale korbowym i będę śmigać.
SB-ka z osprzętem kupiłem naprawdę okazyjnie. Sądzę, że m-TDI za 250PLN + koszt końcówek wtrysków raczej bym nie złożył :grin:. Nie mówię, że nie jestem zainteresowany m-TDI, nawet bardzo jestem zainteresowany. Najpierw jednak poćwiczę modzenie na TD.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 212 gości