golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: sob maja 18, 2013 19:51
golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika
Witam, od nie dawna posiadam golfa 3 1.9 TDI z silnikiem 1Z, po zakupie auta i dojechaniu do domu po większych oględzinach silnika stwierdziłem że uszkodzony jest intercooler i ucieka mu powietrze z turbo, dziś zabrałem się za to.Został założony drugi intercooler i cały układ jest teraz szczelny, lecz pojawił się bardzo duży problem mianowicie po odpaleniu auta wszystko było w normie, normalne obroty takie jak zawsze lesz po dodaniu gazu silnik zaczął bardzo dziwnie pracować, jak opętany rzucało całym autem, wygladało tak jak by auto chodziło nie na wszystkie cylindry, po dodaniu gazu źle wkręca się na obroty przy czym strasznie kopci na czarno,lecz po odpięciu wtyczki od zaworu podciśnienia wszystko wraca do normy są normalne obroty i ładnie,płynnie wkręca się na wysokie, po założeniu wtyczki problem powraca.Co może być przyczyną takiego zjawiska??
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika
Po odpięciu jakiej wtyczki - na jakim zaworze podciśnienia... ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: sob maja 18, 2013 19:51
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika
A co tam n75 może mieszać
On w sumie ma proste zadanie polegające na otworzeniu zaworu WG - w woli ścisłości jest sterowany nadciśnieniowo ...
A nie n18 czasem ...bo on steruje EGR-m i jest sterowany podciśnieniem ...

A nie n18 czasem ...bo on steruje EGR-m i jest sterowany podciśnieniem ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: sob maja 18, 2013 19:51
golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika
właśnie nie bo N18 znajduje się troche dalej, i właśnie ten N75 robi coś tu zamieszanie, nie od dziś grzebie w dieslach ale to mnie bardzo zastanowiło od czego to moze być, a tym bardziej że prędzej tego nie było tylko po zmianie intercoolera i po wciśnięciu gazu do dechy, schodzi z obrotów już jak by chodził na 2-3 cylindrach, pierw się przestraszyłem że pasek mi przeskoczył ale jak zgasiłem auto i odpaliłem to chodzi normalnie do momentu dodania gazu, a i dodam jeszcze że jak ściągnie się wąż z kolektora ssącego i doda gazu to nic się nie dzieje tylko jak jest turbo podłączone i ten zawór N75, dziś jeździłem autem z odłączoną wtyczką i jeździ normalnie zbiera się tak jak powinien
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika
To podmień n75 na inny .. co on tam może psuć .. vag i sprawdź błędy zapisane w sterowniku ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: sob maja 18, 2013 19:51
golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika
kolego jak jesteś już tak obeznany w tych sprawach to mam jeszcze jedno pytanko, na rurze plastikowej łączącej intercooler z kolektorem ssącym jest czujnik- wtyczka z 2 pinami od czego to jest i do czego służy, poprzednio miałem M-TDI który sam złożyłem więc nie miałem takich dodatków i problemów
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika
Map sensor może... czujnik mierzący ciśnienie doładowania panujące w układzie... Ale tam zdaje się jest przy sterowniku w 1z .. 

-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: sob maja 18, 2013 19:51
golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika
no dobra dzięki wielkie za pomoc, ale auto i tak będzie trzeba podlączyć pod vag'a bo pewnikiem ma nie jeden problem, a zwłaszcza że moim zdaniem troche dużo pali, chodz moja uwaga może być mylna bo ostatnimi dniami troszke go " przepalałem"
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika
to jest czujnik temperatury w dolocie, okragły czujnik, uszczelniony gumowym oringiem i zabezpieczeniem na wsuwkę. Wtyczka idzie do niego 2 pinowa.
Czujnik cisnienia doładowania innymi słowy map sensor w ahu, 1z i ale jest w obudowie kompa na podszybiu.

Czujnik cisnienia doładowania innymi słowy map sensor w ahu, 1z i ale jest w obudowie kompa na podszybiu.
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK
= --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

WYNIK

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika
Mnie to wygląda na podwieszającą się hydraulikę,nic innego to być nie może ...dziwne tylko że doładowanie ma na to wpływ,ale zdarzały się już takie przypadki,szczególnie po wirusiekamilwood92 pisze:tym bardziej że prędzej tego nie było tylko po zmianie intercoolera i po wciśnięciu gazu do dechy, schodzi z obrotów już jak by chodził na 2-3 cylindrach



Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości