MkIII TDI AHU po chipie i hamowni
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- marsell
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
- Lokalizacja: SosnoVWiec
- Kontakt:
MkIII TDI AHU po chipie i hamowni
Wczoraj w moim Golfie dokonała się u kolegi Uysego mała modyfikacja genetyczna i chciałbym podzielić się wrażeniami. Otóż, jak widać na wykresie w serii było tak sobie - 87KM i 221 Nm, jak się później okazało mogło to być spowodowane sporo opóźnionym kątem wtrysku, potem zaczęły się próby z innym chipem. Efekt był początkowo mizerny - przy ok. 3000 obr silnik zaczynał mocno dymić a moment i moc spadały nawet poniżej serii, podmieniliśmy przepływkę - to samo, dopiero po ustawieniu kąta wtrysku i zaślepieniu EGRa zrobiło się lepiej, końcowy efekt widoczny jest na wykresie - 106KM i 287Nm. Wprawdzie spodziewaliśmy się mocy powyżej 110KM ale moment wzrósł znacznie co czuć zdecydowanie . Zastanawia mnie dlaczego krzywa mocy i momentu załamuje się trochę przy 3200obr, sprawdzane to było na dwóch różnych programach i wyszło podobnie, a dla odmiany ten program, który jest teraz u mnie w innym aucie dał wykres bez tego załamania. Czy wie ktoś co może powodować ten efekt?
Wykres z hamowni
Wykres z hamowni
...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 853
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
- Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
- Kontakt:
- marsell
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
- Lokalizacja: SosnoVWiec
- Kontakt:
Witam, właśnie wróciłem z urlopu i miałem mozliwość przetestowania auta w dłuższej trasie, więc tak, osiągi są bez porównania lepsze niż seryjne (Uysy ), przy podjeździe pod strome górki auto idzie jak burza, jestem zadowolony, tym bardziej, że średnie spalanie na trasie Śląsk - Bieszczady - Śląsk wyniosło 4,7l/100km (auto na full załadowane) . Ten delikatny spadek mocy przy 3200obr., o którym pisałem wcześniej jest praktycznie nie wyczuwalny. Tak jak napisał Uysy, pewne rzeczy zostałe wykluczone, inne poprawione, pytałem o to bo może ktoś miał podobny objaw i zna jego przyczynę np. wtryski czy coś innego. Na razie do paliwa jest dodawany środek STP do czyszczenia wtrysków w dieslach, powinien przynieść jakiś skutek, a jeśli nie, to wielkiej szkody nie będzie, bo osiągi auta są teraz naprawdę niezłe, zastanawiam się nawet na szerszymi oponami (teraz mam 185/60) bo jak się depnie na gaz to na trójce na mokrym asfalcie koła tracą przyczepność.
Polecam taki zabieg z autem każdemu kto chce mieć więcej frajdy z jazdy, nie są to astronomiczne koszty a trwałość silnika nie powinna się znacząco zmniejszyć, tym bardziej, że rzadko mam gaz w podłodze. Poza tym kolega Uysy to fachowiec i krzywdy autu nie zrobi.
Polecam taki zabieg z autem każdemu kto chce mieć więcej frajdy z jazdy, nie są to astronomiczne koszty a trwałość silnika nie powinna się znacząco zmniejszyć, tym bardziej, że rzadko mam gaz w podłodze. Poza tym kolega Uysy to fachowiec i krzywdy autu nie zrobi.
...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości