MkIII TDI AHU po chipie i hamowni

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marsell
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

MkIII TDI AHU po chipie i hamowni

Post autor: marsell » ndz sie 13, 2006 18:22

Wczoraj w moim Golfie dokonała się u kolegi Uysego mała modyfikacja genetyczna i chciałbym podzielić się wrażeniami. Otóż, jak widać na wykresie w serii było tak sobie - 87KM i 221 Nm, jak się później okazało mogło to być spowodowane sporo opóźnionym kątem wtrysku, potem zaczęły się próby z innym chipem. Efekt był początkowo mizerny - przy ok. 3000 obr silnik zaczynał mocno dymić a moment i moc spadały nawet poniżej serii, podmieniliśmy przepływkę - to samo, dopiero po ustawieniu kąta wtrysku i zaślepieniu EGRa zrobiło się lepiej, końcowy efekt widoczny jest na wykresie - 106KM i 287Nm. Wprawdzie spodziewaliśmy się mocy powyżej 110KM ale moment wzrósł znacznie co czuć zdecydowanie :grin: . Zastanawia mnie dlaczego krzywa mocy i momentu załamuje się trochę przy 3200obr, sprawdzane to było na dwóch różnych programach i wyszło podobnie, a dla odmiany ten program, który jest teraz u mnie w innym aucie dał wykres bez tego załamania. Czy wie ktoś co może powodować ten efekt?

Wykres z hamowni


...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz sie 13, 2006 20:52

Jak dostać kontakt do Uysego, bo go na forum nie moge odszukać ostatnio


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
marsell
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marsell » pn sie 14, 2006 21:52

Nikt nie pomoże?


...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...

Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » pn sie 14, 2006 22:37

Wydaje mnie sie ze to tuner powinien wiedziec co jest nie tak 8-[


www.seat-racing.pl

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » wt sie 15, 2006 15:19

chalcik, napisz ile dałes za chipa



Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: blachy » śr sie 16, 2006 07:05

Opisz wrażenia z jazdy. Jak zmiany odczuwasz w porównaniu do serii?



Awatar użytkownika
skubip
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:17
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Post autor: skubip » ndz sie 20, 2006 21:02

czy warto wydac kaske na chipa czy jest to fdaktycznie jakas duz a roznica , czy ta grea jest warta swieczki - pozniejsze problemy itp



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn sie 21, 2006 08:47

Jak dostać kontakt do Uysego, bo go na forum nie moge odszukać ostatnio
Wszystko jest w profilu... ew. 508146945


Wydaje mnie sie ze to tuner powinien wiedziec co jest nie tak 8-[
Ma podejrzenia i z tego co pamięta zalecił właścicielowi odpowiednie kroki :)



Awatar użytkownika
skubip
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:17
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Post autor: skubip » pn sie 21, 2006 11:35

uysy pisze:Ma podejrzenia i z tego co pamięta zalecił właścicielowi odpowiednie kroki
Piszecie tak jakby to byla tajemnica!! " Ma podejrzenia .... zalecił kroki" dziwnie to brzmi


moje MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100999&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn sie 21, 2006 12:13

Żadna tajemnica. Ponieważ wykluczone/usunięte zostały wszelkie usterki diagnozowalne bez ingerencji - padło na pompę/wtryski - zalecenie - liqui moly... a jeśli nie pomoże - będziemy myśleć dalej.



Awatar użytkownika
marsell
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marsell » śr sie 23, 2006 18:25

Witam, właśnie wróciłem z urlopu i miałem mozliwość przetestowania auta w dłuższej trasie, więc tak, osiągi są bez porównania lepsze niż seryjne (Uysy :pub: ), przy podjeździe pod strome górki auto idzie jak burza, jestem zadowolony, tym bardziej, że średnie spalanie na trasie Śląsk - Bieszczady - Śląsk wyniosło 4,7l/100km (auto na full załadowane) :grin: . Ten delikatny spadek mocy przy 3200obr., o którym pisałem wcześniej jest praktycznie nie wyczuwalny. Tak jak napisał Uysy, pewne rzeczy zostałe wykluczone, inne poprawione, pytałem o to bo może ktoś miał podobny objaw i zna jego przyczynę np. wtryski czy coś innego. Na razie do paliwa jest dodawany środek STP do czyszczenia wtrysków w dieslach, powinien przynieść jakiś skutek, a jeśli nie, to wielkiej szkody nie będzie, bo osiągi auta są teraz naprawdę niezłe, zastanawiam się nawet na szerszymi oponami (teraz mam 185/60) bo jak się depnie na gaz to na trójce na mokrym asfalcie koła tracą przyczepność.
Polecam taki zabieg z autem każdemu kto chce mieć więcej frajdy z jazdy, nie są to astronomiczne koszty a trwałość silnika nie powinna się znacząco zmniejszyć, tym bardziej, że rzadko mam gaz w podłodze. Poza tym kolega Uysy to fachowiec i krzywdy autu nie zrobi.


...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » czw sie 24, 2006 01:47

Też mam AHU i jak bedzie kaska to też bym planował taki zabieg :) tylko ile szykować ewentualnie kasy ??



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pt sie 25, 2006 00:33

Lepiej pytać na priv... nie zawsze mam czas tu zaglądać.
okolice 1000,- wystarczą :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 172 gości