mam pytanko do ludzi którzy wywalali katalizator w TDI ze zmienną geometrią w turbince - czy odetkanie wydechu ma pływ na przeładowanie, a konkretniej jaki wpływ...
własnie "diagnozowałem" koledze Zygimar ASV w mk4 i u niego ewidentnie zapieczone kierownice, pobutowalismy troche i juz nie udało nam sie przeładować ...
naprowadziło mnie to na inny trop:
- u mnie sztanga chodzi płynnnie i mocno odbija na dół..
- ciśnienie trzyma 1,16 Bara gdy powoli i płynnie przyspieszam
- nawet pół gazu daje efekt w postaci 1 Bara i więcej
zaślepiłem EGR-a i jakby troszke mniej dmucha - na tyle co potestowałem około 0,2 Bara mniej
moja ostatnia wersja wydarzeń - wyleciał mi katalizator
ponieważ po wirusie wszystko było OK, a potem stopniowo nasilały się overboosty - specjalnie butowałem coby rozruszac sztangi ...
przy ostrym przybutowaniu na 2 biegu w Pruszczu, gdy zwolniłem słyszałem dzwonienie w okolicach katalizatora, które potem z czasem ustało...
Czy mozliwe że kataliztor się "wykruszył" i został wydmuchany ?
Czy mozliwe jest że wydech się tak odetkał, że turbina ochoczo się kreći teraz?
Co robić teraz - modyfikowac sztangę czy program ?
Dodam że bede montował FMIC od BMW e-46 więc może poczekać z modyfikacją programu po zwiększeniu objetości dolotu ?
Czy wywalenie katalizatora, ma wpływ na overboosty ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 633
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Kontakt:
Re: Czy wywalenie katalizatora, ma wpływ na overboosty ?
ja nie mam kata i nie miało to wpływu na przeładowanie..u mnie obecnie jest odwrotnie - jak walnę do maksa to dopakuje mi do 1,7 bara a jak lece powyzej 170km/h to doładowanie spada do 1,4 bara
z modyfikacja softu poczekaj do założenia IC - mozliwe ze jak zwiększy sie pojemność ukladu ciśnienie lekko obniży się - myślałem ze już założony
z modyfikacja softu poczekaj do założenia IC - mozliwe ze jak zwiększy sie pojemność ukladu ciśnienie lekko obniży się - myślałem ze już założony
www.vagtune.pl tel. 502730289
oczywiście.Czy mozliwe że kataliztor się "wykruszył" i został wydmuchany ?
jak najbardziej jest to możliwe (choc moga zdarzyć się sytuację ze będzie dokładnie odwrotnie) - generalnie spaliny szybciej i lżej wychodzą.Czy mozliwe jest że wydech się tak odetkał, że turbina ochoczo się kreći teraz?
Nocne Mary Squad 

djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
- Lukasz3k
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: wt lut 08, 2005 22:03
- Lokalizacja: Karniewo/Wawa
- Kontakt:
Re: Czy wywalenie katalizatora, ma wpływ na overboosty ?
cowboy pisze: przy ostrym przybutowaniu na 2 biegu w Pruszczu, gdy zwolniłem słyszałem dzwonienie w okolicach katalizatora, które potem z czasem ustało...
Czy mozliwe że kataliztor się "wykruszył" i został wydmuchany ?
hmm jak moj golf (co prawda to nie turbinka ze zmienna geometria) mial jeszcze katalizator, to tak samo jak u Ciebie tez cos niby latalo w wydechu bylo slychac na wyzszych obrotach, ale jak rozebralem kata odziwo byl calutki tylko prawie zapchany oproznilem go i jest ok

PS. Nie lepiej w ogole wywalic overboosta i ustawic sobie zadane cisnienie takie jakie ma byc? Oczywiscie w programie.
--
Pozdrawiam
u mnie tez minimalnie spada powyzej 170mirass pisze:dopakuje mi do 1,7 bara a jak lece powyzej 170km/h to doładowanie spada do 1,4 bara

no kompletuje powoli, musze pospawać wloty - ale to w innym topicu..mirass pisze:myślałem ze już założony
Lukasz3k pisze:Nie lepiej w ogole wywalic overboosta i ustawic sobie zadane cisnienie takie jakie ma byc?


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości