TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY ! Regulamin/porada str 112
jak skontrolować to, czy klapa gasząca się zawiesza?
rozrusznik po regeneracji.
czujnik dobry bo podmieniony na nowy a drugim razem na zamiennik i dalej to samo. mi się skończyły pomysły...
Odnośnie klapy gaszącej to wystarczy ściągnąć waż ciśnieniowy założony na obudowę EGR klapa powinna być otwarta - w pozycji poziomej - Moderator.
rozrusznik po regeneracji.
czujnik dobry bo podmieniony na nowy a drugim razem na zamiennik i dalej to samo. mi się skończyły pomysły...
Odnośnie klapy gaszącej to wystarczy ściągnąć waż ciśnieniowy założony na obudowę EGR klapa powinna być otwarta - w pozycji poziomej - Moderator.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 577
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
- Lokalizacja: jastrzębie zdrój
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY ! Regulamin/porada str 112
skoro rozrusznik po regeneracji a obroty na vagu wariuja i do tego dziwne wskazania oscyloskopu z czujnika walu korbowego to chyba juz elektryk powinien sam cos stwierdzic. Jesli czujnik z walu bedzie wariowal to auto tez nie bedzie dobrze palic. Moze sam czujnik jest wadliwy, lub zebatka na wale lub jeszcze odleglosc miedzy czyjnikiem a zebatka
kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY ! Regulamin/porada str 112
Witam. Jestem posiadaczem Golfa IV 1.9 tdi 2001 r na pompowtryskach. Ostatnimi czasy coś dziwnego z samochodem zaczęło się dziać. Mianowice w momencie deszczu (auto stoi) kiedy odpalam samochód wszystko okej jednak kiedy z wbijam 2 bieg auto gaśnie traci obroty. Musze go potem trochę piłować żeby ponownie odpalić ale znowu to samo. Natomiast kiedy jest sucho nie ma takich ekscesów.Myślałem, że to wina filtra paliwa , wymieniłem ale to samo dalej.Dodam , że mam jeszcze problem z wodą pod nogami kierowcy (wyczyściłem wszystko na podszybiu uszczelniłem tę skrzynkę z kablami ale dalej do samo) ale to chyba nie ma nic wspólnego? Aha i dodam , że po pierwszym takim ekcsesie na drugi dzień odpaliłem samochód i go pogazowałem i z rury pociekła woda i dużo czarnego dymu.( tak jakby coś tam było w środku). No i jeszcze jedno w trakcie jazdy zaświeciła mi się kontrolka od świec (mrugała) ale zgasła. Panowie pomocy.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY ! Regulamin/porada str 112
Błędy na vagu i do działu diagnostyka z tym.mody603 pisze:kontrolka od świec (mrugała) ale zgasła.
Może zalewa ECU i okablowanie/ sama nieszczelność to dział wnętrze i nadwozie.mody603 pisze:Dodam , że mam jeszcze problem z wodą pod nogami kierowcy (wyczyściłem wszystko na podszybiu uszczelniłem tę skrzynkę z kablami ale dalej do samo) ale to chyba nie ma nic wspólnego?
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY ! Regulamin/porada str 112
Italiano mam cały czas problem z powietrzem w paliwie. Co prawda jestem na PD ale nie mam pompy w baku. Podokładałem po dwie opaski. Zakorkowałem podgrzewacz i dalej to samo. Myślę że ciągnie gdzieś te powietrze z baku. Możesz przybliżyć trochę temat o co chodzi czyżby ta teleskopowa rurka w baku z oringiem w środku? Może ktoś już ten temat ćwiczył rozwinął na forum.italiano_83 pisze:Uwaga w niektórych modelach aut powodem ciągły bąbelków w układzie paliwowym jest wadliwa konstrukcja elementu w baku paliwa i jedynie jego wymiana całkowicie usuwa ten "problem" niestety nie jest to tani element...
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY ! Regulamin/porada str 112
Witam,
Panowie mam mały problem z moim golfem który pojawił się niedawno, otóż:
Kupiłem golfa IV 1.9 TDI 98 110km 2 miesiące temu, wszystko grało jak należy, odpalał za pierwszy razem nie było z tym najmniejszego problemu, 2 tygodnie temu pojechałem do mechanika żeby wymienić kilka elementów zawieszenia i wymienić płyny, następnie pojechałem na wczasy nad jezioro gdzie auto stało 2 dni nie ruszane, po 2 dniach próbując odpalić auto, nie dało się, silnik kręcił ale poza tym nic się nie działo, rozgrzewałem świece po 5 razy i nic, dopiero za 4 razem takiego ostrego kręcenia silnik zaczął pracować, na początku myślałem że to może przez wilgoć i niską temperaturę, po kolejnych dwóch dniach nie jeżdzenia autem sytuacja się powtarza. Kiedy wróciłem z urlopu auto stało pod blokiem na słońcu półtora dnia wsiadam i palił od razu więc pomyślałem że to faktycznie było przez wilgoć i niską temperaturę, niestety sytuacja dalej się powtarza, jak auto stoi 2 dni nie jeżdzone to problem się powtarza :/ nie wiem co może być przyczyną bo zaczęło się to dziać od momentu jak wyjechałem na wczasy wcześniej wszystko było ok. Dodam tylko że mechanik który wymieniał płyny jest zaufaną osobą i raczej on by tam nic nie zmajstrował bo nic nie było grzebane w silniku wręcz przeciwnie bo pochwalił że silnik pracuje bardzo dobrze.
EDIT : Akumulator jest nowy, filtry i olej zostały wymienione, kontrolka świec żarowych świeci jak należy, na ciepłym silniku odpala bez problemu
Nie znam się na samochodach więc opisałem problem prostymi słowami, znajomy mówił że może świece są już do wymiany. Co o tym sądzicie ?
z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam
Panowie mam mały problem z moim golfem który pojawił się niedawno, otóż:
Kupiłem golfa IV 1.9 TDI 98 110km 2 miesiące temu, wszystko grało jak należy, odpalał za pierwszy razem nie było z tym najmniejszego problemu, 2 tygodnie temu pojechałem do mechanika żeby wymienić kilka elementów zawieszenia i wymienić płyny, następnie pojechałem na wczasy nad jezioro gdzie auto stało 2 dni nie ruszane, po 2 dniach próbując odpalić auto, nie dało się, silnik kręcił ale poza tym nic się nie działo, rozgrzewałem świece po 5 razy i nic, dopiero za 4 razem takiego ostrego kręcenia silnik zaczął pracować, na początku myślałem że to może przez wilgoć i niską temperaturę, po kolejnych dwóch dniach nie jeżdzenia autem sytuacja się powtarza. Kiedy wróciłem z urlopu auto stało pod blokiem na słońcu półtora dnia wsiadam i palił od razu więc pomyślałem że to faktycznie było przez wilgoć i niską temperaturę, niestety sytuacja dalej się powtarza, jak auto stoi 2 dni nie jeżdzone to problem się powtarza :/ nie wiem co może być przyczyną bo zaczęło się to dziać od momentu jak wyjechałem na wczasy wcześniej wszystko było ok. Dodam tylko że mechanik który wymieniał płyny jest zaufaną osobą i raczej on by tam nic nie zmajstrował bo nic nie było grzebane w silniku wręcz przeciwnie bo pochwalił że silnik pracuje bardzo dobrze.
EDIT : Akumulator jest nowy, filtry i olej zostały wymienione, kontrolka świec żarowych świeci jak należy, na ciepłym silniku odpala bez problemu
Nie znam się na samochodach więc opisałem problem prostymi słowami, znajomy mówił że może świece są już do wymiany. Co o tym sądzicie ?
z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr maja 15, 2013 12:30 przez buczis, łącznie zmieniany 1 raz.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY ! Regulamin/porada str 112
A pompę tandem sprawdziłeś czy nie podcieka ...?jamesoki pisze:Italiano mam cały czas problem z powietrzem w paliwie. Co prawda jestem na PD ale nie mam pompy w baku.
Znowu to samo stronę wcześniej jest cały poradnik zrobiony - przeczytałeś go chociaż --- ?Sprawdziłeś coś ? Zapewne nie - jeśli nie ma ku temu umiejętności to oddaj auto do mechanika niech naprawia, bo co z tego, że napiszę Ci, żeby sprawdził czy układ się zapowietrza - filtr paliwa pewnie był wymieniany i albo mechanik naruszył podgrzewacz i teraz się zapowietrza .buczis pisze:Dodam tylko że mechanik który wymieniał płyny jest zaufaną osobą i raczej on by tam nic nie zmajstrował bo nic nie było grzebane w silniku wręcz przeciwnie bo pochwalił że silnik pracuje bardzo dobrze.
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY ! Regulamin/porada str 112
Nie nic nie podcieka wymieniłem swego czasu tandem pompę bo miałem taką możliwość co prawda na używkę ale bez zmian. Powietrze idzie od strony baku bo już robiłem myk z butelką i na krótkim obiegu z butelki nie ma żadnego powietrza. Mam po dwie opaski na przewodach filtr wymieniłem z bosha na mana i też nic. Podgrzewacz doszczelniłem i kupa cały czas powietrze idzie. Czasami jak się auto mocno rozgrzeje (czytaj również paliwo w baku) to trochę przestaje. Coś w baku lipę robi.italiano_83 pisze:A pompę tandem sprawdziłeś czy nie podcieka ...?
To gdzie ty byłeś na urlopie że trzeba było świece grzać? Powyżej 4°C dla PD zdaje się (nie wiem czy dobrze podałem czy przypadkiem nie 9°C) ale i dla pompy świeczki nie pracują.buczis pisze:rozgrzewałem świece po 5 razy i nic
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY ! Regulamin/porada str 112
witam posiadam golfa mk4 1.9TDI silnik ALH mam taki problem że pod odłączeniu takiego cuda jak to: https://proracing.co/pl-pl/component/vi ... l?Itemid=0" onclick="window.open(this.href);return false; ciężko odpala nawet na zimnym o ciepłym nie wspomnę już pewnie rozrusznik na dzień dobry do regeneracji lub wymiany tutaj są logi jak kreci: http://vaglog.rtnet.pl/damian2x_127483.html" onclick="window.open(this.href);return false;. To cudo było podłączone do kabelków zielono-brązowego (w instalacji w tej rynience po lewej stronie) i zasilenie osobno z bezpiecznikiem co zauważyłem po rozpięciu tego i zrobieniu instalacji jak oryginał świece bardzo krotko grzeją praktycznie migną i koniec ani chwili nie grzeją a przed rozłączeniem urządzenia kontrolka świec żarowych świeciła dłużej mam takie wrażenie że to urządzenie już wykończyło świece żarowe bo czy zimny czy ciepły silnik grzały się i dobrze odpalał niestety nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań dlatego chce mieć jak należy zrobione za wszelka pomoc w usprawnieniu tego problemu z góry dziękuje.
jaka jest poprawna wartość obrotu dla rozrusznika?
jaka jest poprawna wartość obrotu dla rozrusznika?
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY ! Regulamin/porada str 112
1. Ustawić prawidłowy kąt wtrysku (między 49 a 51)
2. Sprawdzić korekcje/wydatek/stan i kondycję wtryskiwaczy
3. Sprawdzić poprawność działania nastawnika pompy
4. Jeżeli jest możliwość i są chęci - sprawdzić sprężanie na każdym cylindrze
5. Do pełni szczęścia można zdemontować i wyczyścić zbiornik paliwa - a zapewniam jest z czego
6. Założyć nowy filtr paliwa i sprawdzić czy nie ma nieszczelności na zaworze podgrzewacza
7. W tej chwili to już zapewne tylko wymienić kpl świec żarowych na nowe
8. Sprawdzić działanie przekaźnika świec (niestety dopiero jesienią kiedy pojawią się pierwsze przymrozki)
9. Rozrusznik do kontroli lub regeneracji jak wymaga
10. Dobry i mocny aku - markowy - a nie jakiś "matrix" typu 50Ah i 800A
11. Paliwko z dobrego źródła
MUSI ZAPALAĆ
Mój firmowy ALH dobija do pół miliona i ja nie wiem co to są problemy z porannymi rozruchami zimą.Owszem - jak przykręciło pod -20*C odpalił za 3cim razem ale... to ma pół miliona nawinięte. Do -15*C pali bez problemów, przy pierwszym kręceniu.
2. Sprawdzić korekcje/wydatek/stan i kondycję wtryskiwaczy
3. Sprawdzić poprawność działania nastawnika pompy
4. Jeżeli jest możliwość i są chęci - sprawdzić sprężanie na każdym cylindrze
5. Do pełni szczęścia można zdemontować i wyczyścić zbiornik paliwa - a zapewniam jest z czego
6. Założyć nowy filtr paliwa i sprawdzić czy nie ma nieszczelności na zaworze podgrzewacza
7. W tej chwili to już zapewne tylko wymienić kpl świec żarowych na nowe
8. Sprawdzić działanie przekaźnika świec (niestety dopiero jesienią kiedy pojawią się pierwsze przymrozki)
9. Rozrusznik do kontroli lub regeneracji jak wymaga
10. Dobry i mocny aku - markowy - a nie jakiś "matrix" typu 50Ah i 800A
11. Paliwko z dobrego źródła
MUSI ZAPALAĆ
Mój firmowy ALH dobija do pół miliona i ja nie wiem co to są problemy z porannymi rozruchami zimą.Owszem - jak przykręciło pod -20*C odpalił za 3cim razem ale... to ma pół miliona nawinięte. Do -15*C pali bez problemów, przy pierwszym kręceniu.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY ! Regulamin/porada str 112
To nie takie proste, bo zależy od mapy w sterowniku ... zdrowy na pewno powinien 260obr/min łamiać Twój ledwo łamie 250...damian2x pisze:jaka jest poprawna wartość obrotu dla rozrusznika?
Zrobiłem poradnik, ale widzę, że na darmo ciągle to samo. Chcesz dobrze mieć zrobione a nie z opornikiem na czujnik temperatury to jedź do tunera niech ci edytuje soft.
- kendi
- Grupa Świętokrzyska
- Posty: 398
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 22:24
- Lokalizacja: Kielce/Końskie/Stąporków TKN
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY ! Regulamin/porada str 112
MK4 1.9 TDI ahf 110 ps - w ogóle nie pali jak ciepły...
-Kat wtrysku - nieznany
-Świece żarowe w dobrym stanie, zimą nigdy mnie nie zawiódł
-Akumulator- to samo co ze świecami
-Powietrze w układzie paliwowym - niewielki bąbelek, ale nie ma wpływu na odpalanie
-Rozrusznik - ok, ale czasami daje znać o sobie bendiks
-Czujnik temperatury -nie dysponuje vag-iem
-Kontrolki ABS/ESP - zapalają się PO rozruchu na sekundę i znikają
ostatnio wymieniany rozrząd (luty)
to tak opisuje cały przypadek: cała sytuacja miała miejsce w ciepły dzień około 25 stopni i po przejechaniu 20 kilometrów chciałem powtórnie go zapalić. Kręcił ale nie odpalił. Jedak gdy poczekałem około 30 minut odpalił od strzała. Na zimnym nie mam problemów, i na ciepłym z resztą też tylko w gorące dni. W zimne ten przypadek się nie zdarza i pali na dotyk. Co to może być waszym zdaniem? dodam że wprowadzana była korekta do mapy wtrysku ale jeszcze przed wymianą rozrządu (jeśli to istotne).
a i proszę o nie pisanie że już był ten temat poruszany, bo jakoś używałem szukajki i nie znalazłem takiego przypadku jak mój. Pozdro
-Kat wtrysku - nieznany
-Świece żarowe w dobrym stanie, zimą nigdy mnie nie zawiódł
-Akumulator- to samo co ze świecami
-Powietrze w układzie paliwowym - niewielki bąbelek, ale nie ma wpływu na odpalanie
-Rozrusznik - ok, ale czasami daje znać o sobie bendiks
-Czujnik temperatury -nie dysponuje vag-iem
-Kontrolki ABS/ESP - zapalają się PO rozruchu na sekundę i znikają
ostatnio wymieniany rozrząd (luty)
to tak opisuje cały przypadek: cała sytuacja miała miejsce w ciepły dzień około 25 stopni i po przejechaniu 20 kilometrów chciałem powtórnie go zapalić. Kręcił ale nie odpalił. Jedak gdy poczekałem około 30 minut odpalił od strzała. Na zimnym nie mam problemów, i na ciepłym z resztą też tylko w gorące dni. W zimne ten przypadek się nie zdarza i pali na dotyk. Co to może być waszym zdaniem? dodam że wprowadzana była korekta do mapy wtrysku ale jeszcze przed wymianą rozrządu (jeśli to istotne).
a i proszę o nie pisanie że już był ten temat poruszany, bo jakoś używałem szukajki i nie znalazłem takiego przypadku jak mój. Pozdro
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY ! Regulamin/porada str 112
A jak wtedy nie odpalał to zapalała się kontrolka świec żarowych po przekręceniu kluczykakendi pisze:a i proszę o nie pisanie że już był ten temat poruszany, bo jakoś używałem szukajki i nie znalazłem takiego przypadku jak mój. Pozdro
Zresztą to jednostkowy przypadek zapewne związany z elektryką - a nie powtarzające się utrudnienie rozruchu ciepłego silnika ...
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY ! Regulamin/porada str 112
Na tym samym poziomie a co to za różnica?lukasz_bliw pisze:Jak miałeś butelkę ? zakładam że była wyżej niż filtr ?
Okazuje się że można.lukasz_bliw pisze:Tego podgrzewacza nie da się doszczelnić - albo jest szczelny podgrzewacz i oring albo jest
Przy podciśnieniu sprawa uszczelnienia technicznego o-ringiem w rowku nie jest taka prosta.
Italiano sypnij wiadomością nt. tego czegoś w baku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 149 gości