Obroty na maxa:/

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gofervariant
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt wrz 21, 2012 07:44

Obroty na maxa:/

Post autor: gofervariant » śr kwie 10, 2013 20:05

Witam,mam Gofra od roku i sytuacja zdarzyła mi się 2 razy,a mianowicie:
silnik 1.9 tdi na pompie podobno zwirusowany bo jest ponoć za szybki na zwykłą 110-tke.
1 sytuacja wstyd się przyznać w pośpiechu zamiast 4biegu wrzuciłem 2 przy ok. 80km/h...spracowałem w porę ale obroty już złapał maksymalne i co najgorsza nie odpuszczał,sprzęgło wciśnięte,bieg wybity a on trzyma i nie 4,5 tys tylko 6(wskazówka jakby chciała wyjść poza skale),szybko zgasiłem,i po chwili odpalił jak gdyby nigdy nic i pojechałem dalej.
Druga sytuacja: przy włączaniu się na autostradke chciałem wcisnąć się przed tira i z ok 60km/h na 4-tym biegu do ok. 110km/h wiec ok 4tys. obr/min i w momencie jak chciałem wrzucić piątkę wystrzelił znowu na maksa i trzymał. po kilku sekundach zgasiłem...ale niestety już nie odpaliłem. skończyło się lawetą. Diagnoza mechanika(bez rozbierania) przytarł się cylinder i dlatego już nie mogłem odpalić.
Czy jest to coś strasznego czy da się z tym jeździć(dynamicznie)?Co może by przyczyną ?Mówili też że zaciągnął oleju z IC i dlatego dostal wysokich obrotow???
Bardzo fajnie się tym jeździło ale teraz sie boje 2,5tys przekroczyć żeby nie powtórzyła się ta sytuacja.
kilka faktów,w zeszłym roku wymieniony rozrząd,nowe turbo,remont silnika,nowa odma.Zawsze szybsza jazda na rozgrzanym i gaszony po chwili.
Dzieki z góry za porady i odpowiedzi
Pozdrawiam:)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Obroty na maxa:/

Post autor: italiano_83 » śr kwie 10, 2013 20:33

Rozbiegł się silnik - zaciągnął olej z układu doładowania, być może turbo lub odma puszczają olej, a ten zgromadził się w IC - najniższy punkt układu doładowania i stamtąd został zassany do kolektora dolotowego co zadziałało jak dodatkowa dawka paliwa, szkoda, że nie napisałeś od razu po pierwszy - zamknięciu obrotomierza. Zazwyczaj po takim zamknięciu szafy kończy się na poważnych uszkodzeniach silnika, miejmy nadzieje, że nie będzie źle.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

gofervariant
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt wrz 21, 2012 07:44

Obroty na maxa:/

Post autor: gofervariant » śr kwie 10, 2013 21:29

Generalnie po tej drugiej sytuacji mam wrażenie że chodzi lepiej,równiej,szybciej się zbiera...ale może mi się tylko wydaje:P A EGR ma coś do tej sprawy,bo jest cały brudny i przy dynamicznej jeździe troche zawsze wychlapał?
Czyli szukac wycieków przy odmie i Turbie? jak to załatwie to można śmigac dalej?:D
Po tej awarii z prostownika miał problem żeby odpalic ale za którymś razem zaskoczył:P
Dzięki za odpowiedź:)



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Obroty na maxa:/

Post autor: Haki » czw kwie 11, 2013 18:27

Zdemontuj - EGR - ODMĘ - KOLEKTOR - wyczyść wszystko ładnie i powinno być dużo lepiej


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

gofervariant
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt wrz 21, 2012 07:44

Obroty na maxa:/

Post autor: gofervariant » ndz kwie 14, 2013 09:29

Dopiero za tydzien bede miał czas zeby to zrobic:)
Byłem wczoraj u mechanika żeby ocenił czy pacjent bedzie żył? i...:
W tym łączniku plastikowym dochodzącym do IC olej aż chlupie w środku:P,a w IC idzie zamoczyc palec. Mówili że jest tam conajmniej 0,5 l oleju:/.
Diagnoza : puszcza turbo i to mocno(dla mnie dziwne bo żadnych objawów spadku mocy czy większego dymienia???)

i kolejna dziwna sprawa jak go brałem rok temu był kilka dni po remoncie silnika i wymianie turbo na nowe(f-ra na ok.1300zł?). Na pierwszej przejażdzce przy ok. 4 tys. też mi wtedy wystrzelił(żona mi przypomniała:P) na maxa,ale zgasiłem od razu,odpaliłem i pojechałem bez żadnych problemów. Mechanicy mieli też podejrzenie że ktoś po wymianie Turbo nie wyczyścił IC,możliwe?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Obroty na maxa:/

Post autor: souler » ndz kwie 14, 2013 10:05

możliwe


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Obroty na maxa:/

Post autor: KamilP » ndz kwie 14, 2013 22:35

gofervariant pisze:Mechanicy mieli też podejrzenie że ktoś po wymianie Turbo nie wyczyścił IC,możliwe?
Tak, nowe turbo mocniej dmuchnęło i wygnało olej z IC na tłoki i dalej wiadomo



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

Obroty na maxa:/

Post autor: needved » wt kwie 16, 2013 23:10

Zrób z tym kolego porządek, bo jak nie zrobisz będziesz szukał drugiego silnika. Nie jeden już tak miał.



gofervariant
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt wrz 21, 2012 07:44

Obroty na maxa:/

Post autor: gofervariant » czw kwie 18, 2013 08:14

Jeżdze z tym już 3 tydzień i chodzi bezproblemowo,przyspiesza z samego dołu,odpala na pyk...tylko oleju troszke wiecej ubywa niż zwykle:P Jak ogarne temat w przyszłym tygodniu to napisze co i jak,dzieki pozdrawiam:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 54 gości