GOLF IV Brak odpowiedniej mocy, prędkość max 160 :/

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rosvel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 26, 2013 15:41

GOLF IV Brak odpowiedniej mocy, prędkość max 160 :/

Post autor: rosvel » pn mar 25, 2013 18:06

Panowie a powracając do mojego problemu macie jakieś jeszcze podpowiedzi ?? Bo już nie wiem co może być z nim nie tak :/ ewidętnie daje za dużo powietrza z tego co zdążyłem zauważyć. ale gdzie tkwi problem ??
przepływka, map sensor czy co innego ??



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

GOLF IV Brak odpowiedniej mocy, prędkość max 160 :/

Post autor: italiano_83 » pn mar 25, 2013 18:15

Przecież tam się nad zwyczajniej podwiesza sterowanie ciśnieniem doładowania stąd przeładowanie na górze, pewnie kierownice dostały nagaru ..
Logi porządne porób bo z tego nic się nie da wyczytać. 011 sam dwa razy portem dwa razy 003.011 dynamiczny - musi być jakiś materiał do porównania.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Szatannnn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 21:21
Lokalizacja: Stargard Szczec

GOLF IV Brak odpowiedniej mocy, prędkość max 160 :/

Post autor: Szatannnn » pn mar 25, 2013 20:16

Dokładnie zrób logi ale wg mnie nic z tego nie wywnioskujemy. Ja bym spróbował wydłużyć cięgno od gruszki o ok 1 obrót.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

GOLF IV Brak odpowiedniej mocy, prędkość max 160 :/

Post autor: italiano_83 » pn mar 25, 2013 21:05

Szatannnn pisze:Dokładnie zrób logi ale wg mnie nic z tego nie wywnioskujemy. Ja bym spróbował wydłużyć cięgno od gruszki o ok 1 obrót.
A dlaczego mamy nic nie wywnioskować ? Będzie widać czy się doładowanie dalej ścina czy nie..
Cięgła bym nie ruszał, szczególnie jeśli jest fabrycznie ustawione, bo to sprawi tylko że dół oklapnie i delikatnie spadnie przeładowanie, ale nie tędy droga, ma turbo szybko wstawać i ma być utrzymane zadane ciśnienie doładowania.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Szatannnn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 21:21
Lokalizacja: Stargard Szczec

GOLF IV Brak odpowiedniej mocy, prędkość max 160 :/

Post autor: Szatannnn » pn mar 25, 2013 21:56

Ok porównamy. Ale zadam pytanie czym może być spowodowana nierówność utrzymania ciśnienia w układzie?? Wg mnie świruje map sensor który odczytuje błędnie ciśnienia doładowania, przez co N75 musi bez przerwy korygować jego błędne wskazania. Dodam że Map sensor (czujnik ciśnienia) w którym znajduje się piezoelektryk który pod wpływem ciśnienia ugina się i wytwarza ładunki elektryczne o wartościach 0-4mA. Mógł on zostać uszkodzony poprzez niskie temperatury lub wibracje. W takich przypadkach nie zawsze sugeruj się wskazaniami komputera, bo to tylko aparatura pomiarowa która pracuje w ciężkich warunkach przy zmiennych temperaturach, i też bywa zawodna. Widzisz na ekranie ciśnienie doładowania a jakie jest naprawdę?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

GOLF IV Brak odpowiedniej mocy, prędkość max 160 :/

Post autor: italiano_83 » pn mar 25, 2013 22:17

Szatannnn pisze:Wg mnie świruje map sensor który odczytuje błędnie ciśnienia doładowania, przez co N75 musi bez przerwy korygować jego błędne wskazania. Dodam że Map sensor (czujnik ciśnienia) w którym znajduje się piezoelektryk który pod wpływem ciśnienia ugina się i wytwarza ładunki elektryczne o wartościach 0-4mA
To tak by trzeba diagnozować 90 % powodów dla których buja się ciśnienie doładowania u użytkowników na forum, zazwyczaj jak map sensor świruje to robi to nie w tak ekwilibrystyczny sposób - tylko pokazuje bzdury po całości.
Szatannnn pisze:Widzisz na ekranie ciśnienie doładowania a jakie jest naprawdę?
Po wysterowaniu n75 danych z przepływomierza nie mam podstaw, aby zakładać że podaje nieprawidłowe wartości, praktycznie wysterowanie n75 jedzie do góry wraz z obrotami - jakieś tam pyknięcia o 1-2% to nic nadzwyczajnego, szczególnie kiedy widać, że sterownik walczy z utrzymaniem doładowania zgodnie z mapą.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Szatannnn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 21:21
Lokalizacja: Stargard Szczec

GOLF IV Brak odpowiedniej mocy, prędkość max 160 :/

Post autor: Szatannnn » pn mar 25, 2013 23:38

90% przypadków ok to ile % w takim układzie ma naprawioną usterkę i skąd wiesz ze przypadek kolegi Rosvel nie jest w tych 10ciu %. Jak chcesz to wyśle tobie logi jak turbo pompowało mi 2 bary a vag pokazywał prawidłowe wskazania. Nie twierdze ze nie masz racji, ale nie można wykluczyć takiej możliwości. Sądzę ze masz bardzo dużą wiedzę i nie chcę robić sobie wrogów. Myślę ze powinniśmy pomóc koledze a nie przepychać się o to kto ma racje. To jest moja subiektywna diagnoza i tyle. Sądzę ze może być trafna. Do momentu kiedy nie miałem takiego przypadku myślałem tak jak ty.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

GOLF IV Brak odpowiedniej mocy, prędkość max 160 :/

Post autor: italiano_83 » pn mar 25, 2013 23:52

Szatannnn pisze: Jak chcesz to wyśle tobie logi jak turbo pompowało mi 2 bary a vag pokazywał prawidłowe wskazania.
:gora:

Gdyby turbo pompowało ponad normę to widział bym to w wskazaniach przepływomierza, bez względu na to co pokazywało by się w dynamicznym 011 :bajer:
Szatannnn pisze: To jest moja subiektywna diagnoza i tyle sądzę ze może być trafna.
Po prostu jestem racjonalistą, patrzę na materiał który daje mi użytkownik i na tej podstawie wyciągam wnioski, nie ma podstaw do sądzenia, że map sensor świruje.
Dlatego też chcę więcej logów dla potwierdzenia swoich przypuszczeń, bo to że w jednym logu coś się dzieje, nie znaczy, że musi być to powtarzalne w kolejnych. Ale patrząc na logi i zależności między nimi staram się określić najbardziej prawdopodobną przyczynę, a nie najbardziej nieprawdopodobną, były już tematy z uszkodzonym map sensorem na forum, ale jak przeglądam logi ponad trzy lata to na palcach jednej ręki mogę je zliczyć.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

rosvel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 26, 2013 15:41

GOLF IV Brak odpowiedniej mocy, prędkość max 160 :/

Post autor: rosvel » wt mar 26, 2013 08:51

Ok Panowie zrobię jeszcze raz logi 003 i 011 rozumiem że dynamiczne ? ze 2 do porównania :) piszcie jeśli jeszcze jakieś zrobić bo pożyczam kompa od kumpla bo ma starszego z windows xp 32bit także jestem uzależniony od niego Pozdrawiam



rosvel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 26, 2013 15:41

GOLF IV Brak odpowiedniej mocy, prędkość max 160 :/

Post autor: rosvel » ndz mar 31, 2013 14:33

Witam Panowie najnowsze logi dynamiczne grupy 003 i 011
http://vaglog.rtnet.pl/rosvelak_120287.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/rosvelak_120288.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/rosvelak_120289.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/rosvelak_120290.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Co o tym sądzicie ?



Awatar użytkownika
Szatannnn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 21:21
Lokalizacja: Stargard Szczec

GOLF IV Brak odpowiedniej mocy, prędkość max 160 :/

Post autor: Szatannnn » pn kwie 08, 2013 19:45

Auto ciężko odpala z rana?



mic1994
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob mar 30, 2013 22:29

GOLF IV Brak odpowiedniej mocy, prędkość max 160 :/

Post autor: mic1994 » pn kwie 08, 2013 20:11

Po zimnej nocy (-5-10 st) średnio.



Awatar użytkownika
Szatannnn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 21:21
Lokalizacja: Stargard Szczec

GOLF IV Brak odpowiedniej mocy, prędkość max 160 :/

Post autor: Szatannnn » pn kwie 08, 2013 20:20

Ale temat zakładał kolego rosvel. Chyba ze kolego masz podobny problem



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

GOLF IV Brak odpowiedniej mocy, prędkość max 160 :/

Post autor: italiano_83 » pn kwie 08, 2013 20:20

rosvel pisze:Co o tym sądzicie ?
Wysterowania ciśnienia doładowania trochę się buja, ale 60mb to jeszcze nie tragedia, można jeździć.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 223 gości