Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

Post autor: grandi » sob kwie 06, 2013 23:19

Montowałem i to nie raz , dokreca sie waz doprowadzajacy i zotawia wylotowy z turbo , auto kreci sie na rozruszniku bo wtedy sa najmniejsze obciążenia na turbo (odpina sie coś żeby auto nie odpaliło , tu zależy od wersji ) i kreci sie tak długo aż poleci olej z powrotu. Tak wyglada prawidłowo przeprowadzona procedura pierwszego odpalenia turbo


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

Post autor: Łuki_79 » sob kwie 06, 2013 23:59

tomek0809 pisze:ale jak widać to czyszczenie nie pomogło turbinie
Zwróciłeś uwagę jak zamontowany był pierścień sterujący kierownicami i tak samo go założyłeś podczas składania turbosprężarki?Te wskazania ciśnienia doładowania po czyszczeniu wskazują ,że prawdopodobnie zamontowałeś odwrotnie.

grandi, fakt,właściwe uruchomienie,ale lepiej i zalać je tak niż wcale,bo efekt może być jak w temacie.


Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

Post autor: JABcok20 » ndz kwie 07, 2013 01:40

Turbo przed czyszczeniem nie miało żadnych wyczuwalnych luzów? Może olej się odkładał w intercoolerze, z tym odpalaniem na sucho to przesadzacie ile tam nie ma czasu ciśnienia może z 3-5 sekund. ja pare razy nie zalewałem olejem po czyszczeniu i nic sie nie zesrało. Może pukaliście motkiem w którąś muszlę? Może turbo po prostu już klękało. Przed czyszczeniem turbo przeładowywało czy nie miał wogóle mocy. jeśli nie miał mocy to możliwe że uzbierał się olej w icku i to było powodem awarii... Silnik brał olej?
Jeśli turbo późno wstawało i później przeładowywało tzn że gruszka nie pracuje w cąłym zakresie albo wcale nie pracuje. Może wina w niej leży i jest pordzewiała w środku albo syf siedzi w niej...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

tomek0809
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 14:18

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

Post autor: tomek0809 » ndz kwie 07, 2013 10:45

Turbo przed pierwszym czyszczeniem przeładowywało , zostało wymyte w nafcie przez innego "mechanika" (według niego to czyszczenie) i wymienił gruchę ale jej nie ustawił . Grucha wymieniona miesiąc temu i jest w bardzo dobrym stanie , i jakby nie była ustawiona to turbina za szybko się "kończyła" albo za późno wstawała i nabijała ponad 2500mbar . Co do pierścienia sterującego był założony dobrze , 5 razy sprawdzałem , robiłem znaki i według nich składałem. Muszlę były obstukiwane młotkiem gumowym a później metalowym przez drewno. Jak to nie pomogło to palnik i wtedy bez problemu się rozpołowiła. Był jakiś luz wirnika w górę i w dół ale bardzo mały , dodam jeszcze że od strony gorącej pod wirnikiem była duża podkładka która latała jak chciała. I gdy wyjąłem turbo to część zimna turbiny była luźna w stosunku do gorącej , ale nie tam gdzie się skręca obie części tylko tam gdzie zimna "wchodzi" do gorącej.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

Post autor: Haki » ndz kwie 07, 2013 11:19

Zrobię wam skan z profi zakładu robiącego turbiny - będzie na przyszłość dla kolegów co i jak należy zrobić po montażu turbiny która przeszła regenerację - lub została wymieniona na nową ...

Powiem tylko tyle
Po złożeniu turbina popływała sobie w oleju napędowym jakieś 5 minut.
:panna: gratki dla mechanika

2 - kręcisz kilka razy silnikiem by napompować turbinę olejem .....

Skana dodam w poniedziałek


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 07, 2013 11:40

italiano_83 pisze: Trzeba ściągnąć miskę i obadać korbowody czy się nie pogięły ... jeśli tak to trzeba szukać nowego słupka + turbo
Słupek nie koniecznie do wymiany.Może skończy się tylko na pogiętych korbach,tak jak w moim przypadku viewtopic.php?f=35&t=402398" onclick="window.open(this.href);return false;
Zmieniłem komplet korb,przy okazji pierścienie na tłokach,uszczelkę pod głowicą i auto dalej śmiga :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

Post autor: italiano_83 » ndz kwie 07, 2013 11:44

Michał_1977 pisze:Słupek nie koniecznie do wymiany
Tylko Michale zrobiłeś to sam :bigok: Za przełożenie gratów do silnika też trzeba zapłacić :hmm: A i tak nowe turbo trzeba kupić dodatkowo ...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

tomek0809
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 14:18

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

Post autor: tomek0809 » ndz kwie 07, 2013 13:13

Kolega rozwalił leona 1.9 tdi asv i jak coś to będzie z czego wyjąć silnik...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 07, 2013 13:59

italiano_83 pisze:Tylko Michale zrobiłeś to sam :bigok: Za przełożenie gratów do silnika też trzeba zapłacić :hmm:
To fakt.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

tomek0809
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 14:18

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

Post autor: tomek0809 » ndz kwie 07, 2013 14:05

Wyczytałem że jest coś takiego jak " choroba szalonych diesli " , i chyba to natrafiło na mojego Golfa . Czy możliwe że poprzez podgrzewanie palnikiem zniszczył się uszczelniacz turbiny?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

Post autor: JABcok20 » ndz kwie 07, 2013 14:55

Niemożliwe. zawsze tak robię... tak robią w profi zakładach


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

Post autor: souler » ndz kwie 07, 2013 15:45

profi czyszczenie :rotfl: ty jesteś świeżak więc mogłeś nie wiedzieć co i jak, ale ten mechanik to chyba od maszyn do szycia? turbo moczyć w ropie przed montażem :rotfl: źle poskładana, źle wyczyszczona, źle zdiagnozowana i źle zamontowana. nie ma się nad czym zastanawiać, bo szkoda czasu na domysły. korby sprawdzić, bo pewnie któraś puściła. silnikowi nic więcej nie powinno się stać. następnym razem oprócz czytania trzeba jeszcze mieć pojęcie co się czyta.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 07, 2013 16:12

tomek0809 pisze: Czy możliwe że poprzez podgrzewanie palnikiem zniszczył się uszczelniacz turbiny?
Nie,ale wielce prawdopodobne jest,że przy rozpoławianiu,doszło do ugięcia wałka.To tłumaczy opiłki w dolocie i olej.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

Post autor: JABcok20 » ndz kwie 07, 2013 19:25

souler pisze:profi czyszczenie :rotfl:
Że niby ropaławiają bez użycia palnika bo nie rozumiem. Sam widziałem rozbieranie turbiny w zakładzie regenerującym zresztą Pamiętam ktoś się tu na forum chwalił że rozbiera turbiny do czyszczenia bez użycia palnika. Według mnie w niektórych przypadkach niemożliwe... Może inaczej nigdy nie rozbierałem bez palnika pod ręką.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 230 gości