gruszka turbo ahu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

JRK05
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn paź 15, 2012 17:58
Lokalizacja: Dolny Śląsk

gruszka turbo ahu

Post autor: JRK05 » wt lut 05, 2013 22:01

Panowie mam pytanie dotyczące gruszki turbo w silniku AHU. Od jakiegoś czasu ma muła po 2 tys obrotów wiec poczytałem trochę i sprawdziłem jak zachowuje się sztanga wychodząca z groszki.. Po odpaleniu i gazowaniu ani drgnęła.. Po odczepieniu sztangi od turbo zauważyłem że nie jest ona "wypchana" lecz wciągnięta do gruszki (na wyłączonym i włączonym silniku ) i strasznie ciężko ją stamtąd wyciągnąć jakby była na jakiejś sprężynie. Po odpaleniu wężyk zaczął ssać powietrze delikatnie.. U mnie w golfie ALH po odpaleniu sztanga została zassana i chodziła jak najbardziej poprawnie.. Wie ktoś o co tu chodzi?? dorzucam link do filmiku po odpięciu sztangi od turbo http://www.youtube.com/watch?v=6eHqLQaLRHY



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

gruszka turbo ahu

Post autor: italiano_83 » wt lut 05, 2013 22:24

Zacznijmy od tego, że sterowanie w ahu i alh jest zupełnie inne - ciśnieniowe w ahu i podciśnieniowe w ALH !
W ALH jest zupełnie inne turbo - ze zmienną geometrią łopatek które po uruchomieniu silnika zamykają się, sztanga wciągnięta do gruszki.
W AHU jest turbo typu WG - czyli z zaworem upustowym i tu jest odwrotnie, zawór jest zamknięty do momentu osiągnięcia zadanego ciśnienia doładowania, następnie się otwiera - sztanga wysuwa się z gruszki- i powoduje upuszczenie spalin z turbo do wydechu - to tak w uproszczeniu.
Nie uda Ci się na postoju wywołać otwarcia wg w AHU - za mały wzrost ciśnienia doładowania.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

JRK05
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn paź 15, 2012 17:58
Lokalizacja: Dolny Śląsk

gruszka turbo ahu

Post autor: JRK05 » śr lut 06, 2013 23:07

no dobra.. wiem ze to inne turbo. tylko pytanie dlaczego sztanga jest w gruszce a wężyk caly czas zasysa powietrze zamiast wypychać przy wyższych obrotach????



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

gruszka turbo ahu

Post autor: italiano_83 » śr lut 06, 2013 23:16

JRK05 pisze:tylko pytanie dlaczego sztanga jest w gruszce
Bo to jej pozycja spoczynkowa - ona ma być w gruszce aż do momentu kiedy n75 puści nadciśnienie które ją z gruszki wypchnie otwierając zawór upustowy ..
A to się stanie dopiero wtedy kiedy turbo osiągnie zadane ciśnienie doładowania- nie wytworzysz takowego na postoju ...
JRK05 pisze: wężyk caly czas zasysa powietrze zamiast wypychać przy wyższych obrotach????
To jest dobre pytanie... działanie n75 da się sprawdzić w logach dynamicznych - jak on tam steruje ciśnieniem doładowania...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

gruszka turbo ahu

Post autor: Fahoo » ndz lut 10, 2013 10:42

ahu=sterowanie ciśnieniowe
alh próżniowe

zawór n75 w ahu jest metalowy i nie jest wpięty w instalacje vacum w aucie wiec nie jest możliwe aby w przewodach sterujacych turbo lub n75 była próżnia.
Na 100% odpiałeś sterowanie egr czyli zawór n18 a tam już jest próżnia potrzeba do wysterowania egr poprzez n18


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

gruszka turbo ahu

Post autor: Sztomel » ndz lut 10, 2013 11:02

Obawiam się, że chyba w tym konkretnym przypadku ktoś całkiem się pomylił i gruchę przy turbo podłączył do N18 z układu sterowania EGR'em.


Obrazek

JRK05
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn paź 15, 2012 17:58
Lokalizacja: Dolny Śląsk

gruszka turbo ahu

Post autor: JRK05 » ndz lut 10, 2013 12:39

nie sądze ze wężyki są pomylone bo są za krótkie zeby starczyły do egr a po za tym na egr jest oryginalna opaska zaciskowa.. ale sprawdze jutro co i jak.. mozliwe ze zawor jest do wymiany



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

gruszka turbo ahu

Post autor: munior » ndz lut 10, 2013 19:36

JRK05 pisze:nie sądze ze wężyki są pomylone bo są za krótkie zeby starczyły do egr a po za tym na egr jest oryginalna opaska zaciskowa.. ale sprawdze jutro co i jak.. mozliwe ze zawor jest do wymiany
Jak z boku zaworka n75 w AHU ,czyli na wyjsciu do gruszki , masz podciśnienie to nie ma innej opcji jak pomyłkowe podłaczenie wężyków :chytry: a ori opaski można przełożyć przy odrobinie cierpliwości ,także ich obecność ,to żaden dowód że ktoś tego nie podpiał żle .To czy n75 jest sprawny ,czy nie ,nie ma znaczenia ...nie ma tam prawa być podciśnienia ,nawet jak jest niesprawny :hmm: Gazując na postoju ,ruchu gruszki nie masz prawa zobaczyć ,bo jest za małe ciśnienie żeby zaczęła go upuszczać :chytry:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

lookiada
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt cze 16, 2009 16:52
Lokalizacja: elbląg
Kontakt:

gruszka turbo ahu

Post autor: lookiada » pt mar 29, 2013 22:19

Podłączam się do tematu u mnie w pasku te same objawy.



JRK05
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn paź 15, 2012 17:58
Lokalizacja: Dolny Śląsk

gruszka turbo ahu

Post autor: JRK05 » ndz mar 31, 2013 13:50

na dniach zrobie logi bo z teorii to nic nie wywnioskujemy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 186 gości