gruszka turbo ahu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
gruszka turbo ahu
Panowie mam pytanie dotyczące gruszki turbo w silniku AHU. Od jakiegoś czasu ma muła po 2 tys obrotów wiec poczytałem trochę i sprawdziłem jak zachowuje się sztanga wychodząca z groszki.. Po odpaleniu i gazowaniu ani drgnęła.. Po odczepieniu sztangi od turbo zauważyłem że nie jest ona "wypchana" lecz wciągnięta do gruszki (na wyłączonym i włączonym silniku ) i strasznie ciężko ją stamtąd wyciągnąć jakby była na jakiejś sprężynie. Po odpaleniu wężyk zaczął ssać powietrze delikatnie.. U mnie w golfie ALH po odpaleniu sztanga została zassana i chodziła jak najbardziej poprawnie.. Wie ktoś o co tu chodzi?? dorzucam link do filmiku po odpięciu sztangi od turbo http://www.youtube.com/watch?v=6eHqLQaLRHY
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
gruszka turbo ahu
Zacznijmy od tego, że sterowanie w ahu i alh jest zupełnie inne - ciśnieniowe w ahu i podciśnieniowe w ALH !
W ALH jest zupełnie inne turbo - ze zmienną geometrią łopatek które po uruchomieniu silnika zamykają się, sztanga wciągnięta do gruszki.
W AHU jest turbo typu WG - czyli z zaworem upustowym i tu jest odwrotnie, zawór jest zamknięty do momentu osiągnięcia zadanego ciśnienia doładowania, następnie się otwiera - sztanga wysuwa się z gruszki- i powoduje upuszczenie spalin z turbo do wydechu - to tak w uproszczeniu.
Nie uda Ci się na postoju wywołać otwarcia wg w AHU - za mały wzrost ciśnienia doładowania.
W ALH jest zupełnie inne turbo - ze zmienną geometrią łopatek które po uruchomieniu silnika zamykają się, sztanga wciągnięta do gruszki.
W AHU jest turbo typu WG - czyli z zaworem upustowym i tu jest odwrotnie, zawór jest zamknięty do momentu osiągnięcia zadanego ciśnienia doładowania, następnie się otwiera - sztanga wysuwa się z gruszki- i powoduje upuszczenie spalin z turbo do wydechu - to tak w uproszczeniu.
Nie uda Ci się na postoju wywołać otwarcia wg w AHU - za mały wzrost ciśnienia doładowania.
gruszka turbo ahu
no dobra.. wiem ze to inne turbo. tylko pytanie dlaczego sztanga jest w gruszce a wężyk caly czas zasysa powietrze zamiast wypychać przy wyższych obrotach????
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
gruszka turbo ahu
Bo to jej pozycja spoczynkowa - ona ma być w gruszce aż do momentu kiedy n75 puści nadciśnienie które ją z gruszki wypchnie otwierając zawór upustowy ..JRK05 pisze:tylko pytanie dlaczego sztanga jest w gruszce
A to się stanie dopiero wtedy kiedy turbo osiągnie zadane ciśnienie doładowania- nie wytworzysz takowego na postoju ...
To jest dobre pytanie... działanie n75 da się sprawdzić w logach dynamicznych - jak on tam steruje ciśnieniem doładowania...JRK05 pisze: wężyk caly czas zasysa powietrze zamiast wypychać przy wyższych obrotach????
gruszka turbo ahu
ahu=sterowanie ciśnieniowe
alh próżniowe
zawór n75 w ahu jest metalowy i nie jest wpięty w instalacje vacum w aucie wiec nie jest możliwe aby w przewodach sterujacych turbo lub n75 była próżnia.
Na 100% odpiałeś sterowanie egr czyli zawór n18 a tam już jest próżnia potrzeba do wysterowania egr poprzez n18
alh próżniowe
zawór n75 w ahu jest metalowy i nie jest wpięty w instalacje vacum w aucie wiec nie jest możliwe aby w przewodach sterujacych turbo lub n75 była próżnia.
Na 100% odpiałeś sterowanie egr czyli zawór n18 a tam już jest próżnia potrzeba do wysterowania egr poprzez n18
gruszka turbo ahu
Obawiam się, że chyba w tym konkretnym przypadku ktoś całkiem się pomylił i gruchę przy turbo podłączył do N18 z układu sterowania EGR'em.
gruszka turbo ahu
nie sądze ze wężyki są pomylone bo są za krótkie zeby starczyły do egr a po za tym na egr jest oryginalna opaska zaciskowa.. ale sprawdze jutro co i jak.. mozliwe ze zawor jest do wymiany
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
gruszka turbo ahu
Jak z boku zaworka n75 w AHU ,czyli na wyjsciu do gruszki , masz podciśnienie to nie ma innej opcji jak pomyłkowe podłaczenie wężyków a ori opaski można przełożyć przy odrobinie cierpliwości ,także ich obecność ,to żaden dowód że ktoś tego nie podpiał żle .To czy n75 jest sprawny ,czy nie ,nie ma znaczenia ...nie ma tam prawa być podciśnienia ,nawet jak jest niesprawny Gazując na postoju ,ruchu gruszki nie masz prawa zobaczyć ,bo jest za małe ciśnienie żeby zaczęła go upuszczaćJRK05 pisze:nie sądze ze wężyki są pomylone bo są za krótkie zeby starczyły do egr a po za tym na egr jest oryginalna opaska zaciskowa.. ale sprawdze jutro co i jak.. mozliwe ze zawor jest do wymiany
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 186 gości