Wypalanie DPF przerwa się po kilkunastu sekundach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wypalanie DPF przerwa się po kilkunastu sekundach
Witam wszytskich.
Posiadam VW GOLF MK5 1.9 TDI (rocznik 2008, wersja 105km).
w/w samochód posiada nieszczęsny filtr cząstek stałych.. nieszczęsny gdyż mam wielkie problemy z jego wypalaniem. Doprowadzenie samochodu do procedury wypalenia filtru (temperatura, odpowiednie obroty) nie jest problemem. Czuć delikatne "szarpnięcie" i zza samochodu rozciąga się chmura białego dymu. Pomimo utrzymywania prędkości i obrotów - wypalanie kończy się po 20-30 sekundach. W efekcie nie mogę w pełni porządnie wypalić DPFu i po kilku miesiacach "nieudolnych" prób wypalania - samochód przechodzi w tryb awaryjny - konieczny jest serwis i programowe wymuszenie wypalania DPFu. W czasie poltora roku już 2-krotnie musiałem w ten sposób wypalać filtr.
W samochodzie praktycznie cały czas świecą się 2 lub 3 kontrolki:
kontrolka sondy, sprężynka (mruga) i dodatkowo czasami pojawia się kontrolka filtra. Po wymuszeniu wypalania w serwisie oczywiście kontrolki się nie wyświetlają ale pojawiają się juz po przejechaniu 200km.
Spotkał się ktoś z takim problemem?
Posiadam VW GOLF MK5 1.9 TDI (rocznik 2008, wersja 105km).
w/w samochód posiada nieszczęsny filtr cząstek stałych.. nieszczęsny gdyż mam wielkie problemy z jego wypalaniem. Doprowadzenie samochodu do procedury wypalenia filtru (temperatura, odpowiednie obroty) nie jest problemem. Czuć delikatne "szarpnięcie" i zza samochodu rozciąga się chmura białego dymu. Pomimo utrzymywania prędkości i obrotów - wypalanie kończy się po 20-30 sekundach. W efekcie nie mogę w pełni porządnie wypalić DPFu i po kilku miesiacach "nieudolnych" prób wypalania - samochód przechodzi w tryb awaryjny - konieczny jest serwis i programowe wymuszenie wypalania DPFu. W czasie poltora roku już 2-krotnie musiałem w ten sposób wypalać filtr.
W samochodzie praktycznie cały czas świecą się 2 lub 3 kontrolki:
kontrolka sondy, sprężynka (mruga) i dodatkowo czasami pojawia się kontrolka filtra. Po wymuszeniu wypalania w serwisie oczywiście kontrolki się nie wyświetlają ale pojawiają się juz po przejechaniu 200km.
Spotkał się ktoś z takim problemem?
Wypalanie DPF przerwa się po kilkunastu sekundach
masz zawalony filtr i żadnym sposobem jego nie wypalisz , usuń całkowicie to dziadostwo i masz po problemie
za około 500zł wykonują taką usługę
za około 500zł wykonują taką usługę
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Wypalanie DPF przerwa się po kilkunastu sekundach
jak może być zawalony jak raptem 200km temu był wypalany w serwisie. Wszyscy to samo doradzają - usunięcie DPF, podczas gdy w innym samochodzie nie mam z nim najmniejszego problemu - filtr wypala się poprawnie i jeszcze nigdy zapchany nie był. A nie jest to przypadkiem wina jakiegoś czujnika, który wysyła niepoprawne dane do komputera ?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wypalanie DPF przerwa się po kilkunastu sekundach
Sprawdź oprzyrządowanie, bo to wygląda na tego typu usterkę, samo wypełnienie się filtra zaowocowało by jedynie zapaleniem się kontrolki ...neoxxx3 pisze:W samochodzie praktycznie cały czas świecą się 2 lub 3 kontrolki:
Tym bardziej, że nie możesz samodzielnie wykonać procedury wypalania - mruganie kontrolki świec żarowych i check sugeruje usterkę ..
ASO jest od zarabianie pieniędzy, a nie naprawiania aut, więc wypalają kasują i czekają aż klient powróci, żeby zaproponować kompleksową usługę za worek pieniędzy Napisz skąd jesteś może uda się znaleźć tunera w Twojej okolicy który ogarnie temat.
Wypalanie DPF przerwa się po kilkunastu sekundach
jak znowu pojawią się kontrolki podłącz kompa i jedź do normlanego mechanika, kontroka świec żarowych i kontrolka silnika mówią jasno że coś jest nie tak z autem i raczej nie ma to nic wspólnego z obecnością dpf-a, a prawdopodobnie to że masz jakąs awarie powoduje też że procedura wypalania dpf-a jest przerywana...
Swoją drogą sprawdź w blokach pomiarowych zapopielenie dpf-a czy nie zbliża się koniec jego zywota, max ilośc popiołu to chyba ok 25gram...
Swoją drogą sprawdź w blokach pomiarowych zapopielenie dpf-a czy nie zbliża się koniec jego zywota, max ilośc popiołu to chyba ok 25gram...
Wypalanie DPF przerwa się po kilkunastu sekundach
Dzieki za rady i informacje. Jestem z Wroclawia - mozecie polecic jakis uczciwy serwis? Zrobie oczywiscie diagnoze.. Na innym forum zasugerowano mi takze wymiane czujnika cisnienia spalin. Dodam, ze poza niepokojącymi kontrolkami auto jezdzi normalnie i nie wykazuje,zadnych oznak awarii ( przynajmniej narazie )
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Wypalanie DPF przerwa się po kilkunastu sekundach
kurfa banalne rozwiązanie problemu. siadł pierwszy lub drugi czujnik na dpfie. miałem to samo w służbowym. w jednym golfie zero problemów, a w drugiem golfie poleciał najpierw jeden, potem drugi czujnik. to że zawaliło, ci dpf to znaczy, że jeździłeś tak kupę kilometrów z uszkodzonym czujnikiem i świecącą kontrolką silnika. nieładnie! poza tym dpf w tych autach nie sprawia żadnych problemów.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Re: Wypalanie DPF przerwa się po kilkunastu sekundach
Niestety ale masz rację w 100%. Kiedy pierwszy raz zajechałem do serwisu z tymi kontrolkami - została wymuszona procedura wypalania DPFu i skasowane błędy. Na tym naprawa za 300zł się zakończyła a kontrolki zapaliły po przejechaniu 100km znowu zaczeły mnie straszyć.souler pisze:to że zawaliło, ci dpf to znaczy, że jeździłeś tak kupę kilometrów z uszkodzonym czujnikiem i świecącą kontrolką silnika. nieładnie!
Możesz jeszcze mi napisać, które konkretnie czujniki masz na myśli ? rozumiem, że jeden z nich to ten od ciśnienia spalin:
a drugi ?
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Wypalanie DPF przerwa się po kilkunastu sekundach
vcds pokaże, który dokładnie czujnik poleciał. jeden to ciśnienie spalin, a drugi temperatura spalin. jak zwykle aso dało dupala po całości. zamiast sprawdzić dlaczego pojawił się błąd to zrobili wypalanie niesprawnego auta. idioci.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 134 gości