zaolejony intercooler

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pavwloo84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: śr lut 06, 2013 07:06
Lokalizacja: koscian

zaolejony intercooler

Post autor: pavwloo84 » czw mar 21, 2013 20:23

Witam. Moj intercooler jest caly zaolejony. Jaka moze byc przyczyna? W jaki sposob to wyczyscic. Dodam ze osiagi sa ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

zaolejony intercooler

Post autor: italiano_83 » czw mar 21, 2013 21:21

Jest nieszczelny - możliwe, że łączenie boków z rdzeniem się obluzowało i teraz mgła olejowa jest wyrzucana na zewnątrz. Sprawdź czy w miejscach mocowania przewodów ciśnieniowych są nieszczelności - zaolejenie, jeśli nie to uszkodzony jest rdzeń i trzeba kupić nowe IC .
Za dużo tego oleju, aby była szansa na zlokalizowanie miejsca uszkodzenia - trzeba IC zdemontować i wymyć. Sprawdzić szczelność - zatkać jeden z wlotów wsadzić ic do miski z wodą a przez drugi otwór "wdmuchać" powietrze - nawet ustnie i obserwować gdzie pojawią się bąbelki ...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

pavwloo84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: śr lut 06, 2013 07:06
Lokalizacja: koscian

zaolejony intercooler

Post autor: pavwloo84 » czw mar 21, 2013 21:54

Czym najlepiej umyc zeby ten brud nie zatkal calych kanalikow?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

zaolejony intercooler

Post autor: italiano_83 » czw mar 21, 2013 21:58

Jak się ten olej zapiekł na lamelkach to zapomnij że go usuniesz ... potraktuj sprejem do mycia silników/felg i spłucz wodą pod ciśnieniem - tylko delikatnie ze strumieniem wody.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

batu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw sie 28, 2008 08:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

zaolejony intercooler

Post autor: batu » czw mar 21, 2013 23:48

Ja kolego miałem tak zawalonego, wymyłem benzyną ekstrakcyjną. U mnie przyczyną było przetarcie 3 żeber u podstawy przez osłonę doprowadzająca - wlot od zderzaka . Po umyciu odtłuszczeniu i zalaniu płynnym aluminium ganiam 3 rok i nie ma znaku oleju.



pavwloo84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: śr lut 06, 2013 07:06
Lokalizacja: koscian

zaolejony intercooler

Post autor: pavwloo84 » pt mar 22, 2013 06:35

Myslalem zeby go umyc ciepla woda pod cisnieniem ok 5 atmosfer, wtedy byloby latwiej usunac brud. W jaki sposob zdemontowac ic zeby nic nie uszkodzic?podczas mycia trzeba pewnie zabezpieczyc wlot I wylot powietrza z ic?jak sie uzywa plynne aluminium?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

zaolejony intercooler

Post autor: Michał_1977 » pt mar 22, 2013 07:46

batu pisze:woda pod cisnieniem ok 5 atmosfer
Pogniesz lamelki.
Kup DIMER,rozrób z ciepłą wodą (zrób mocne stężenie) i spryskaj.Poczekaj z 5 minut i spłucz.Później od nowa,aż do uzyskania dobrego efektu.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

zaolejony intercooler

Post autor: JABcok20 » pt mar 22, 2013 09:27

Raz czyściłem w ibizie afn icka, ale było gorzej bo była cały w błocie i piasku, musiałem go namoczyć całego w benzynie i wydłubywałem drutem z migomatu szczeliny. Troche to zajeło ale w końcu się udało....


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

pavwloo84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: śr lut 06, 2013 07:06
Lokalizacja: koscian

Re: zaolejony intercooler

Post autor: pavwloo84 » pt mar 22, 2013 11:53

Michał_1977 pisze:
batu pisze:woda pod cisnieniem ok 5 atmosfer
Pogniesz lamelki.
Kup DIMER,rozrób z ciepłą wodą (zrób mocne stężenie) i spryskaj.Poczekaj z 5 minut i spłucz.Później od nowa,aż do uzyskania dobrego efektu.
Dostane ten specyfik w motoryzacyjnym czy trzeba zamowic z neta?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

zaolejony intercooler

Post autor: Michał_1977 » pt mar 22, 2013 12:28

pavwloo84 pisze:Dostane ten specyfik w motoryzacyjnym
Tak,ja kupuję w motoryzacyjnym.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

zaolejony intercooler

Post autor: JABcok20 » pt mar 22, 2013 13:38

Aha ja też lałem co jakiś czas karcherem. Podjedź na myjnie samochodową spryskać jak nasiąknie trochę benzyną do mycia czy innym świństwem...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

pavwloo84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: śr lut 06, 2013 07:06
Lokalizacja: koscian

zaolejony intercooler

Post autor: pavwloo84 » sob mar 23, 2013 21:09

Czy podczas mycia zdemontowanego ic trzeba szczelnie zaizolowac wlot I wylot zeby woda sie nie dostala, czy kilka kropel powaznie nie zaszkodzi?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

zaolejony intercooler

Post autor: italiano_83 » sob mar 23, 2013 21:51

pavwloo84 pisze:Czy podczas mycia zdemontowanego ic trzeba szczelnie zaizolowac wlot I wylot zeby woda sie nie dostala, czy kilka kropel powaznie nie zaszkodzi?
W środku też możesz go wypłukać dobrze, ale musi być wysuszony po wszystkim dokładnie, zero wody - bo jak zassie na tłoki to może być lipa..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

pavwloo84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: śr lut 06, 2013 07:06
Lokalizacja: koscian

zaolejony intercooler

Post autor: pavwloo84 » ndz mar 24, 2013 08:37

Chyba wymyje go przed demontarzem a pozniej jak wyschnie to odkrece I sprawdze szczelnocs. Jest cos , na co trzeba zwrocic szczegolna uwage przy demontarzu ic?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości