[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL
Witam. Mam dziwny problem, który pierwszy raz pojawił się 2 miesiące temu. Już myślałem że mi turbina się zatraciła, jednak po 2km się wszystko naprawiło. Do tej pory miałem spokój, a teraz problem wrócił ze zdwojoną mocą.
Odrazu mówie, że to nie jest notlauf. Zawór N75 ma 8 miesięcy, ładnie cyka, po odpięciu przepływki też się nic nie zmienia. Wyłączenie zapłonu w czasie jazdy też nic nie pomaga.
Po odpaleniu na zimnym silniku rano, wszystko jest ok, turbo normalnie pompuje, czuć pod pedałem że silnik pracuje. I tak samochód będzie jeździł cały dzień bez żadnych strat mocy - warunek jest jeden. Nie gasić go.
Wystarczy go zgasić i wejść na zakupy do supermarketu. Wracam, odpalam, ruszam i już czuje że nie ma mocy. Ostatnimi czasy zamontowałem specjalnie wskaźnik doładowania i widze że turbo wtedy pompuje do 0,5 Bara i baaaardzo wolno wstaje. Jedzie gorzej jak SDI, nie chce się wkręcać.
Jednak wystarczy na luzie lub na biegu zakręcić go do 3,5 tyś i wskakuje drugi poziom mocy - doładowanie do 0,9 - 1 bar, jednak bez przeładowania (normalnie turbo bije 1,2 Bar przy depnięciu i zbija ciśnienie na 0,95). Mocy, tak na oko z 60Km ma wtedy.
No i czasem jak się już tak jedzie na tym "etapie 2" to nagle coś go tchnie i zaczyna pracować normalnie. Jednak ostatnimi czasy coraz ciężej go zmusić do osiągania pełnej mocy.
Dziś nagrałem film jak to wygląda, zaraz go UPne na yt. VAGiem jeszcze nie sprawdzałem czy są jakieś błędy, bo go w tej chwili nie mam.
[youtube][/youtube]
Odrazu mówie, że to nie jest notlauf. Zawór N75 ma 8 miesięcy, ładnie cyka, po odpięciu przepływki też się nic nie zmienia. Wyłączenie zapłonu w czasie jazdy też nic nie pomaga.
Po odpaleniu na zimnym silniku rano, wszystko jest ok, turbo normalnie pompuje, czuć pod pedałem że silnik pracuje. I tak samochód będzie jeździł cały dzień bez żadnych strat mocy - warunek jest jeden. Nie gasić go.
Wystarczy go zgasić i wejść na zakupy do supermarketu. Wracam, odpalam, ruszam i już czuje że nie ma mocy. Ostatnimi czasy zamontowałem specjalnie wskaźnik doładowania i widze że turbo wtedy pompuje do 0,5 Bara i baaaardzo wolno wstaje. Jedzie gorzej jak SDI, nie chce się wkręcać.
Jednak wystarczy na luzie lub na biegu zakręcić go do 3,5 tyś i wskakuje drugi poziom mocy - doładowanie do 0,9 - 1 bar, jednak bez przeładowania (normalnie turbo bije 1,2 Bar przy depnięciu i zbija ciśnienie na 0,95). Mocy, tak na oko z 60Km ma wtedy.
No i czasem jak się już tak jedzie na tym "etapie 2" to nagle coś go tchnie i zaczyna pracować normalnie. Jednak ostatnimi czasy coraz ciężej go zmusić do osiągania pełnej mocy.
Dziś nagrałem film jak to wygląda, zaraz go UPne na yt. VAGiem jeszcze nie sprawdzałem czy są jakieś błędy, bo go w tej chwili nie mam.
[youtube][/youtube]
Rust is lighter than carbon fiber
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL
Fajnie że film jest prywatny i nie można go obejrzeć ...
Dwa logi by się zdały ... wygląda to na elektrykę, być może coś z przepływomierzem...
Dwa logi by się zdały ... wygląda to na elektrykę, być może coś z przepływomierzem...
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL
italiano_83 sory, już poprawiłem.
Rust is lighter than carbon fiber
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL
Jak będziesz miał dostęp do vaga to zloguj go dokładnie, zarówno wtedy jak auto jedzie dobrze i wtedy kiedy nie jedzie w ogóle ...
[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL
Znajomy miał dokładnie to samo w 1Z w toledo.
Po wymianie przepływki auto jak nowe
Po wymianie przepływki auto jak nowe
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL
No i błąd bo od podpiecia vaga powinno się zacząć szukanie przyczyny Akurat przepływkę można szybko sprawdzić i bez vaga ,zapinając diodę ...Bo wskazania z przepływki będą zaniżone kiedy ciśnienie doładowania jest zaniżone ..ale jest szybki sposób na sprawdzenie ...test z diodą symulującą max wskazania przepływki ,szybciutko nam potwierdzi czy winna jest przepływka ,czy nie ...nitrox89 pisze:Dziś nagrałem film jak to wygląda, zaraz go UPne na yt. VAGiem jeszcze nie sprawdzałem czy są jakieś błędy, bo go w tej chwili nie mam.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL
Przerabiałem podobną sytuacje, przepływka była ok przyczyną był padający zawór n108 w pompie wtryskowej
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL
munior, już mam VAG'a, więc postaram się podpiąć dziś i sprawdzić
Rust is lighter than carbon fiber
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL
Sory że nie edit, ale nie upnie się i mi nikt nie pomoże..
Problem wrócił po 2 tygodniach.
Zrobiłem logi, niestety dojść do 4,5 tyś nie było szans bo nie ma mocy całkowicie. Także logi są do 2800.
Zrobiłem 3 grupy naraz. Nie wiem czy to dobrze czy źle. Jak źle to zrobie jeszcze raz.
Log (0 - 003,008,011)
Dobrze widze że przepływka leży?
Problem wrócił po 2 tygodniach.
Zrobiłem logi, niestety dojść do 4,5 tyś nie było szans bo nie ma mocy całkowicie. Także logi są do 2800.
Zrobiłem 3 grupy naraz. Nie wiem czy to dobrze czy źle. Jak źle to zrobie jeszcze raz.
Log (0 - 003,008,011)
Dobrze widze że przepływka leży?
Rust is lighter than carbon fiber
[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL
tak, przepływka padła. Sprawdz pierw kostkę, możesz też ją przemyć specjalnym preparatem w sprayu
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL
Ok, to będzie raczej przepływka. Odpiąłem wtyczke i odpaliłem, skutek? Odrazu "drugi" stopień mocy bez konieczności butowania.
Wyczyściłem ją doraźnie benzyną,ale nie pomogło. Po świętach ją rozbiorę i pomierze multimetrem. Jak się bedzie dało to naprawie, a jak nie to dioda we wtyczke
Coś się może stać od jazdy z diodą zamiast przepływki?
Wyczyściłem ją doraźnie benzyną,ale nie pomogło. Po świętach ją rozbiorę i pomierze multimetrem. Jak się bedzie dało to naprawie, a jak nie to dioda we wtyczke
Coś się może stać od jazdy z diodą zamiast przepływki?
Rust is lighter than carbon fiber
[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL
Moje zdanie jest takie, żeby kupić sprawną używkę. Za 80-100zł do dostania z możliwością zwrotu na jakimś szrocie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 204 gości