"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomek0809
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 14:18

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

Post autor: tomek0809 » sob mar 16, 2013 22:44

Witam , ostatnio zabrałem się za mojego Golfa IV 1.9 TDI ALH , ponieważ "odcinało" mi turbinę gdzieś tak przy 120-130km/h na 5 biegu . Wiec z kolegą zabraliśmy się za czyszczenie turbo , niestety okazało się że dalej ją "odcinało" , choć turbina była strasznie zamulona przed czyszczeniem . Później kolega przełożył przewody z zaworu n75 do tego zaworu co steruje EGR-em , także nic nie pomogło. Okazało się że gruszka była zardzewiała więc została wymieniona na inną używaną ale w stanie idealnym i pomogło. Ale teraz mam pytanie , ponieważ przełożyłem gruszkę od TDI 90 albo 110 km( nie pamiętam jakie oznaczenie silnika było ale wiem że na pompie wtryskowej) , to czy muszę regulować na gwincie tą "nową" gruszkę , choć była wyciągnięta z sprawnego silnika ? I czy podpięcie przewodów pod zawór od EGR-a spowoduje jakieś zmiany w mocy silnika?


Aha , jeszcze jedno , czy można samemu sprawdzić w jakim jest stanie zaworek zwrotny w pompie wtryskowej ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

Post autor: italiano_83 » ndz mar 17, 2013 00:34

Długość sztangi jest regulowana pod turbo, trzeba by zrobić loga 011 dynamicznego aby ocenić pracę turbosprężarki.
N18 z EGR może zastąpić n75 - pytanie w jakim jest stanie i jak steruje turbosprężarką - to też będzie widać w logu dynamicznym, zazwyczaj robi to gorzej od n75.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

tomek0809
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 14:18

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

Post autor: tomek0809 » ndz mar 17, 2013 09:13

Jak zrobię logi to wrzucę tutaj . No ale jeżeli gruszka była wyciągnięta z silnika o tej samej turbinie ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

Post autor: italiano_83 » ndz mar 17, 2013 10:29

tomek0809 pisze:Jak zrobię logi to wrzucę tutaj . No ale jeżeli gruszka była wyciągnięta z silnika o tej samej turbinie ?
to nie ma znaczenia, nie ma dwóch takich samych turbosprężarek - w innym przypadku nie gwintowali by cięgła do regulacji.
Może się okazać że wszystko jest ok, a może brakować dołu bo kierownice nie są dostatecznie przymknięte lub w drugą stronę są za mocno przymknięte ..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

tomek0809
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 14:18

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

Post autor: tomek0809 » ndz mar 17, 2013 21:36

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomeekkk92_118681.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomeekkk92_118682.html" onclick="window.open(this.href);return false;

I w pewnym momencie ponad 2500 bar , chyba za dużo..



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

Post autor: italiano_83 » ndz mar 17, 2013 22:21

Przeładowanie bardzo mocne, jeśli ta gruszka jest sprawna to pewnie dalej podwieszają się kierownice, możesz wydłużyć sztangę o obrót i zlogować raz jeszcze tym razem w całym zakresie obrotów, choć wątpię aby straty dołu udało się coś jeszcze wskórać z stabilizacją ciśnienia doładowania.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

tomek0809
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 14:18

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

Post autor: tomek0809 » ndz mar 17, 2013 22:36

Ale przed wymianą gruszki ten "dół" był odczuwalny . Dopiero po wymianie gruszki nie odcina turbiny , ale uznałem ze coś mu brakuje na niższych obrotach.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

Post autor: Sztomel » pn mar 18, 2013 08:15

tomek0809 pisze:Później kolega przełożył przewody z zaworu n75 do tego zaworu co steruje EGR-em , także nic nie pomogło
ale tak się nie robi :banghead: - trzeba miejscami przełożyć elektrozawory a nie zmieniać wężyki do nich idące bo każdy z nich jest inaczej sterowany przez sterownik silnika. Jeśli logi zrobiłeś na tak zmienionym układzie podciśnienia to musisz to zmienić i wykonać je poprawnie.


Obrazek

tomek0809
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 14:18

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

Post autor: tomek0809 » pn mar 18, 2013 09:14

Chodziło mi o to że w miejsce n75 dał zawór od EGR . Przed chwilą przestawiłem cięgno na gruszce , i oryginalna gruszka miała 9 zwojów gwintu a ta kupna miała 6 także rozkręciłem ją do 9 . Jak przyjadę z pracy to napiszę czy coś poprawiło.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

Post autor: italiano_83 » pn mar 18, 2013 17:55

tomek0809 pisze:jak przyjadę z pracy to napiszę czy coś poprawiło.
Tylko od spodu na 3 biegu ... żeby było dokładnie dół widać i do samego końca- 4000obr/min bo góra chyba jeszcze ważniejsza od dołu :grin:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

tomek0809
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 14:18

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

Post autor: tomek0809 » wt mar 19, 2013 00:06

Dzisiaj miałem zrobić logi , no ale zima tak zaatakowała że ledwo z pracy przyjechałem :goof: Ale w 1 stronę jechałem to już lepiej było .



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

Post autor: JABcok20 » śr mar 20, 2013 09:32

Jak geometria chodzi płynnie i przeładowuje to weź odpal auto i niech zaciągnie gruszkę wtedy pokręć tak aby jak najwięcej gwintu schowało się w gruszce, czyli sprężyna będzie najmocniej ściśnięta i nie będziesz miał takich przeładowań. przejedź się z vagiem i sprawdzaj jak wstaje, podreguluj i tak w kółko.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

tomek0809
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 14:18

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

Post autor: tomek0809 » ndz mar 24, 2013 19:58

http://vaglog.rtnet.pl/tomeekkk92_119391.html" onclick="window.open(this.href);return false;
logi z dzisiaj , widocznie muszę zmienić jeszcze miejscami zawór n75 z zaworem EGR-u. Jeżeli wymiana miejscami zaworów nie poprawi sytuacji , to czy ciśnienie 2500 mbar spowoduje uszkodzenie silnika ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

Post autor: italiano_83 » ndz mar 24, 2013 20:37

tomek0809 pisze:czy ciśnienie 2500 mbar spowoduje uszkodzenie silnika ?
Silnika nie , ale turbosprężarkę może wykończyć z czasem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości