Piasek w układzie smarowania/ Jak wyczyścić układ smarowania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Piasek w układzie smarowania/ Jak wyczyścić układ smarowania
Witam
Mam problem z moim golfikiem 1.9 TDI 110km
Ciągiem smutnych zdarzeń golfik ma drugi silnik, niestety owy silnik został kupiony bez miski olejowej.
Jak się później okazało od dołu musiał dostać się piach, dodam tylko że smok i pompa były całe, siateczka na smoku też była ok.
Po założeniu i odpaleniu auto jeździło ale nie miało mocy, podczas powrotu do domu stanęło i nie chciało kręcić, myślałem że to znów rozrząd i w sumie się nie pomyliłem.
Zatarł się drugi mostek od wałka w głowicy. Głowica trafiła do szlifierza, okazało się że w kanałach było pełno piachu zmieszanego z oleistym szlamem.
Efekt-wymiana głowicy, I tutaj moje pytanie...kto ma pomysł jak skutecznie i pewnie wyczyścić kanały olejowe w bloku silnika???
Wiadomo...cały element olejowy tj.obudowe filtra + chłodnice oleju dobrze wyczyścić...można nawet na myjce ultradźwiękowej, zdjąć miskę, zdjąć pompę olejową wraz ze smokiem.
Ale jak biegną kanały w bloku i jak je wyczyścić? No i jak wyczyścić kanały w wale bez demontażu wału?
Ręce mi opadają bo na skutek niedopatrzenia mam teraz pasmo wydatków i chce już teraz zrobić to na pewno i bez obaw o kolejną awarie silnika w szczególności że auto ma w lipcu jechać w podróż dookoła europy (ok.7000km)
Mam problem z moim golfikiem 1.9 TDI 110km
Ciągiem smutnych zdarzeń golfik ma drugi silnik, niestety owy silnik został kupiony bez miski olejowej.
Jak się później okazało od dołu musiał dostać się piach, dodam tylko że smok i pompa były całe, siateczka na smoku też była ok.
Po założeniu i odpaleniu auto jeździło ale nie miało mocy, podczas powrotu do domu stanęło i nie chciało kręcić, myślałem że to znów rozrząd i w sumie się nie pomyliłem.
Zatarł się drugi mostek od wałka w głowicy. Głowica trafiła do szlifierza, okazało się że w kanałach było pełno piachu zmieszanego z oleistym szlamem.
Efekt-wymiana głowicy, I tutaj moje pytanie...kto ma pomysł jak skutecznie i pewnie wyczyścić kanały olejowe w bloku silnika???
Wiadomo...cały element olejowy tj.obudowe filtra + chłodnice oleju dobrze wyczyścić...można nawet na myjce ultradźwiękowej, zdjąć miskę, zdjąć pompę olejową wraz ze smokiem.
Ale jak biegną kanały w bloku i jak je wyczyścić? No i jak wyczyścić kanały w wale bez demontażu wału?
Ręce mi opadają bo na skutek niedopatrzenia mam teraz pasmo wydatków i chce już teraz zrobić to na pewno i bez obaw o kolejną awarie silnika w szczególności że auto ma w lipcu jechać w podróż dookoła europy (ok.7000km)
Piasek w układzie smarowania/ Jak wyczyścić układ smarowania
Przecież nawet na używane części masz gwarancję ... to raz
2 - dałeś kompletnej
,by przy zakupie takiego silnika nie rozebrać go i nie przemyć porządnie ....
3 - chcesz zrobić to raz a dobrze - patrz punkt 2 ...
2 - dałeś kompletnej

3 - chcesz zrobić to raz a dobrze - patrz punkt 2 ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Piasek w układzie smarowania/ Jak wyczyścić układ smarowania
Czyściłem nie raz. tylkorozebranie silnika da Ci pewność, kanały nie są pionowe ( np natrysk na denko tłoka i tam może się osadzić piach, do tego podstawa filtraoleju itp.
Ostatecznie możesz zdjąć wałek rozrządu i odkręcić podstawe filtra oleju i po kolei zaślepiać po jednym z kanałów smarowania wałka i dmuchać sprężarką ew. nalać do węża od pistoletu sprężąrki trochę benzyny ekstrakcyjnej później zakładając pistolet dmuchać w te kanały tak aby powietrze wracało otworem pod podstawą filtraoleju. To samo jak zdejmieszmiske i odkręcisz pompeoleju, dmuchasz w otwór pod podstawą filtra i wylatuje otworemw miejscu pompy oleju. nie wiem czy uda Ci się odkręcić natryski bez ściągania wału ale myślę że tak.to samo tam można zrobić. Można przedmuchać też chodniczkę oleju i podstawę filtra oleju. W ciągu jednego maks 1.5dniapowinno się dać to ogarnąć.
Aha kanałów korbowodów i podpór wału bez demontażu nie wyczyścisz...
Ostatecznie możesz zdjąć wałek rozrządu i odkręcić podstawe filtra oleju i po kolei zaślepiać po jednym z kanałów smarowania wałka i dmuchać sprężarką ew. nalać do węża od pistoletu sprężąrki trochę benzyny ekstrakcyjnej później zakładając pistolet dmuchać w te kanały tak aby powietrze wracało otworem pod podstawą filtraoleju. To samo jak zdejmieszmiske i odkręcisz pompeoleju, dmuchasz w otwór pod podstawą filtra i wylatuje otworemw miejscu pompy oleju. nie wiem czy uda Ci się odkręcić natryski bez ściągania wału ale myślę że tak.to samo tam można zrobić. Można przedmuchać też chodniczkę oleju i podstawę filtra oleju. W ciągu jednego maks 1.5dniapowinno się dać to ogarnąć.
Aha kanałów korbowodów i podpór wału bez demontażu nie wyczyścisz...
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Piasek w układzie smarowania/ Jak wyczyścić układ smarowania
Nie zaznaczyłem, na te chwile mam ściągniętą głowice. Ściągnięcie podstawy filtra to podstawa, tak samo rozebranie jej na elementy i wyczyszczenie dokładne wszystkiego.
Te czynności mam w planie na pewno, ale pytanie czy koniecznością w tym wypadku jest demontaż skrzyni biegów i sprzęgła z dwumasą aby ściągnąć wał...? czy da rade po odpięciu tłoków wykombinować jakoś aby wyczyścić te wszystkie kanały bez demontażu wału??? + z tego co pamietam pod podstawą filtra są dwa kanały, jak rozumiem jeden od pompy oleju drugi idący do kanałów tak ?
Tutaj tez pytanie gdzie się to wszystko rozdziela? W sęsie gdzie rozchodzą się kanały na wał,głowice itd.?
Te czynności mam w planie na pewno, ale pytanie czy koniecznością w tym wypadku jest demontaż skrzyni biegów i sprzęgła z dwumasą aby ściągnąć wał...? czy da rade po odpięciu tłoków wykombinować jakoś aby wyczyścić te wszystkie kanały bez demontażu wału??? + z tego co pamietam pod podstawą filtra są dwa kanały, jak rozumiem jeden od pompy oleju drugi idący do kanałów tak ?
Tutaj tez pytanie gdzie się to wszystko rozdziela? W sęsie gdzie rozchodzą się kanały na wał,głowice itd.?
Piasek w układzie smarowania/ Jak wyczyścić układ smarowania
Orientowałem się dokładnie w temacie myjki ultradźwiękowej, niestety stwierdzili że bloku nie zmieszczą w całości w żadnym z miejsc w trójmieście.
Z tąd moja opcja na teraz, demontaż całego osprzętu olejowego zewnętrznego czyli podstawa filtra z chłodnicą oraz turbo i jego kanały olejowe do czyszczenia.
Tutaj jeszcze nasuwa się pytanie czy turbo dostało? Do sprawdzenia. I dalej, demontaż miski olejowej, skrzyni biegów, sprzęgła z dwumasem, odkręcenie pompy olejowej oraz całego wału, wał na ultradźwięki a blok na pusto do dmuchania pistoletem do ropowania. Na koniec jeszcze chce wszystko poskładać i wlać środek z gatunku "engine flush" z nowym olejem. Co myślicie o takim rozwiązaniu? Czy to da mi pewność że wyczyszczę cały piach i inne zanieczyszczenia które mogą znajdować się w silniku?
Z tąd moja opcja na teraz, demontaż całego osprzętu olejowego zewnętrznego czyli podstawa filtra z chłodnicą oraz turbo i jego kanały olejowe do czyszczenia.
Tutaj jeszcze nasuwa się pytanie czy turbo dostało? Do sprawdzenia. I dalej, demontaż miski olejowej, skrzyni biegów, sprzęgła z dwumasem, odkręcenie pompy olejowej oraz całego wału, wał na ultradźwięki a blok na pusto do dmuchania pistoletem do ropowania. Na koniec jeszcze chce wszystko poskładać i wlać środek z gatunku "engine flush" z nowym olejem. Co myślicie o takim rozwiązaniu? Czy to da mi pewność że wyczyszczę cały piach i inne zanieczyszczenia które mogą znajdować się w silniku?
Re: Piasek w układzie smarowania/ Jak wyczyścić układ smarow
Sory ale nikt o zdrowych zmysłach nie kupuje silnika bez miski bo tam może dostać się wszystko.sebaprad pisze:silnik został kupiony bez miski olejowe

Jeżeli możesz go oddać zrób to. Pewnie był tani to go kupiłeś.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Piasek w układzie smarowania/ Jak wyczyścić układ smarowania
1.Nie mogę go oddać.
2.Jest to we większości moja wina że dostały się tam zanieczyszczenia
3.Szukam sposobu na wyczyszczenie układu olejowego a nie na oddanie silnika
3.2 Mam nadzieje że przy okazji będzie tu mądra porada dla "przyszłych pokoleń"
2.Jest to we większości moja wina że dostały się tam zanieczyszczenia
3.Szukam sposobu na wyczyszczenie układu olejowego a nie na oddanie silnika
3.2 Mam nadzieje że przy okazji będzie tu mądra porada dla "przyszłych pokoleń"
Piasek w układzie smarowania/ Jak wyczyścić układ smarowania
Bez rozbierania się nie da.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 34 gości