Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem?
Jak wyżej.
Prawdopodobnie mam zwiększoną dawkę paliwa na nastawniku (samochód podkapca od 2500obr. potem coraz większa chmura jest), i w związku z tym to pytanie - nie chcę by mi się pompa rozszczelniła gdybym ją rozebrał do puknięcia nastawnika.
Jeżeli jednak to są wtryski to tez będzie widać na VAGu?
Prawdopodobnie mam zwiększoną dawkę paliwa na nastawniku (samochód podkapca od 2500obr. potem coraz większa chmura jest), i w związku z tym to pytanie - nie chcę by mi się pompa rozszczelniła gdybym ją rozebrał do puknięcia nastawnika.
Jeżeli jednak to są wtryski to tez będzie widać na VAGu?
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem?
To nie jest wina dawki.dominik7 pisze:samochód podkapca od 2500obr. potem coraz większa chmura jest
Widzę 3 możliwości:
1.Kąt wtrysku zbyt późny.
2.Filtr powietrza zasyfiony.
3.Wtryski leją.
Skłaniałbym się ku pierwszej opcji.Podepnij VAGa i się dowiesz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Re: Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem
Może i masz rację Michał, ale czy w ten sposób by nie kopcił ciągle? Samochód doskonale pali, czy jest -15 czy plus 15 stopni - dosłownie z pół obrotu. Filtr powietrza ma z 13 tys.km, tyle że kopcił nawet po jego wymianie. A kąt wtrysku się ustawia VAG-iem czy manualnie pompę się przesuwa jak w D i TD? Dzisiaj zalewam baku Valvoline Diesel Cleaner (pół butelki bo mój bak ma 34l). Kiedyś zalałem STP, ale to może za słabe było.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem?
To jest tak-im większa prędkość obrotowa silnika,tym wolniej zmienia się dynamiczny kąt wtrysku (wewnątrz pompy wtryskowej) i wtedy wtryśnięte paliwo nie nadąża się spalić,a piszesz,że zaczyna kopcić od 2500rpm,więc moja diagnoza może być trafiona.dominik7 pisze:ale czy w ten sposób by nie kopcił ciągle?
Podepnij VAG i dowiesz się wszystkiego.
VAG służy tylko do odczytu wartości,a sam kąt wtrysku ustawia się manualnie,przestawiając całą pompę po uprzednim poluzowaniu śrub lub samym kołem pasowym względem wałka pompy.dominik7 pisze:kąt wtrysku się ustawia VAG-iem czy manualnie pompę się przesuwa jak w D i TD?
Bardzo dobry wybór.Też mi niejednokrotnie pomógł,ale tak czy siak,VAG w łapki i do roboty.dominik7 pisze: Dzisiaj zalewam baku Valvoline Diesel Cleaner
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem?
Tak jak Michał_1977, pisze ...kąt wtrysku albo lejące wtryski ...ja obstawiam brak odpowiedniego przestawiania dynamicznego kąta wtrysku ...przyczyna w pompie wtryskowej ,zacięty zaworek ciśnienia wewnętrznego ,ewentualnie króciec powrotu paliwa na nastawniku ...ewentualnie brak styku gdzieś przy wtyczce od n108 ,bo w vw pompa z przodu i nieżle na nią chlapie woda w czasie jazdy
....w kązdym bądż razie kilka minut przejażdzki z vagiem na kolanach i blokiem 004 i wszystko będzie jasne

Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Re: Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem
Dzisiaj auto zostało podpięte pod Vaga. Dawka 3,9mg a kąt wtrysku 24 chyba
Kąta to nie będziemy regulować, bo jak napisałem auto odpala rewelacyjnie czy jest plus 15 czy minus 15, 1 obrót wału i chodzi, więc po co kombinować?
Myślę, żeby dawkę zredukować do 4,5- 5 mg. Może mi ktoś napisać jak zrobić to przy pomocy Vaga?
Jeśli się tak nie zredukuje, to może ruszymy nastawnik, ale to trochę strach, bo tam musi być wyjątkowa precyzja przecież no i może zacząć lecieć ropa...

Kąta to nie będziemy regulować, bo jak napisałem auto odpala rewelacyjnie czy jest plus 15 czy minus 15, 1 obrót wału i chodzi, więc po co kombinować?
Myślę, żeby dawkę zredukować do 4,5- 5 mg. Może mi ktoś napisać jak zrobić to przy pomocy Vaga?
Jeśli się tak nie zredukuje, to może ruszymy nastawnik, ale to trochę strach, bo tam musi być wyjątkowa precyzja przecież no i może zacząć lecieć ropa...
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości