Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem?

Post autor: dominik7 » czw lut 28, 2013 00:07

Jak wyżej.
Prawdopodobnie mam zwiększoną dawkę paliwa na nastawniku (samochód podkapca od 2500obr. potem coraz większa chmura jest), i w związku z tym to pytanie - nie chcę by mi się pompa rozszczelniła gdybym ją rozebrał do puknięcia nastawnika.
Jeżeli jednak to są wtryski to tez będzie widać na VAGu?


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem?

Post autor: Michał_1977 » czw lut 28, 2013 06:56

dominik7 pisze:samochód podkapca od 2500obr. potem coraz większa chmura jest
To nie jest wina dawki.
Widzę 3 możliwości:
1.Kąt wtrysku zbyt późny.
2.Filtr powietrza zasyfiony.
3.Wtryski leją.
Skłaniałbym się ku pierwszej opcji.Podepnij VAGa i się dowiesz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem

Post autor: dominik7 » czw lut 28, 2013 11:47

Może i masz rację Michał, ale czy w ten sposób by nie kopcił ciągle? Samochód doskonale pali, czy jest -15 czy plus 15 stopni - dosłownie z pół obrotu. Filtr powietrza ma z 13 tys.km, tyle że kopcił nawet po jego wymianie. A kąt wtrysku się ustawia VAG-iem czy manualnie pompę się przesuwa jak w D i TD? Dzisiaj zalewam baku Valvoline Diesel Cleaner (pół butelki bo mój bak ma 34l). Kiedyś zalałem STP, ale to może za słabe było.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem?

Post autor: Michał_1977 » czw lut 28, 2013 19:43

dominik7 pisze:ale czy w ten sposób by nie kopcił ciągle?
To jest tak-im większa prędkość obrotowa silnika,tym wolniej zmienia się dynamiczny kąt wtrysku (wewnątrz pompy wtryskowej) i wtedy wtryśnięte paliwo nie nadąża się spalić,a piszesz,że zaczyna kopcić od 2500rpm,więc moja diagnoza może być trafiona.
Podepnij VAG i dowiesz się wszystkiego.
dominik7 pisze:kąt wtrysku się ustawia VAG-iem czy manualnie pompę się przesuwa jak w D i TD?
VAG służy tylko do odczytu wartości,a sam kąt wtrysku ustawia się manualnie,przestawiając całą pompę po uprzednim poluzowaniu śrub lub samym kołem pasowym względem wałka pompy.
dominik7 pisze: Dzisiaj zalewam baku Valvoline Diesel Cleaner
Bardzo dobry wybór.Też mi niejednokrotnie pomógł,ale tak czy siak,VAG w łapki i do roboty.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem?

Post autor: munior » czw lut 28, 2013 19:58

Tak jak Michał_1977, pisze ...kąt wtrysku albo lejące wtryski ...ja obstawiam brak odpowiedniego przestawiania dynamicznego kąta wtrysku ...przyczyna w pompie wtryskowej ,zacięty zaworek ciśnienia wewnętrznego ,ewentualnie króciec powrotu paliwa na nastawniku ...ewentualnie brak styku gdzieś przy wtyczce od n108 ,bo w vw pompa z przodu i nieżle na nią chlapie woda w czasie jazdy :jezor: ....w kązdym bądż razie kilka minut przejażdzki z vagiem na kolanach i blokiem 004 i wszystko będzie jasne


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem

Post autor: dominik7 » wt mar 05, 2013 22:14

Dzisiaj auto zostało podpięte pod Vaga. Dawka 3,9mg a kąt wtrysku 24 chyba :helm:
Kąta to nie będziemy regulować, bo jak napisałem auto odpala rewelacyjnie czy jest plus 15 czy minus 15, 1 obrót wału i chodzi, więc po co kombinować?
Myślę, żeby dawkę zredukować do 4,5- 5 mg. Może mi ktoś napisać jak zrobić to przy pomocy Vaga?
Jeśli się tak nie zredukuje, to może ruszymy nastawnik, ale to trochę strach, bo tam musi być wyjątkowa precyzja przecież no i może zacząć lecieć ropa...


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości