Czyszczenie nastawnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czyszczenie nastawnika

Post autor: Adamm » czw sie 09, 2012 00:58

JABcok20, np jakich ? :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: Czyszczenie nastawnika

Post autor: JABcok20 » czw sie 09, 2012 08:58

np. Zdarzaja sie lewe i prawe gwinty ( zaleznie od koloru plytki wewnatrz ) , czasami gdzie trzeba podeprzec i puknac leciutko mloteczkiem zeby cos zeszlo, ze igla z maszyny do szycia to kiepski wybor.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czyszczenie nastawnika

Post autor: Adamm » czw sie 09, 2012 09:47

JABcok20, a to takie tam detale :D instrukcja jest stara :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

maonp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 21, 2013 22:57
Lokalizacja: Centrum Polski

Czyszczenie nastawnika

Post autor: maonp » sob mar 02, 2013 11:26

Odgrzewam temat...
Wczoraj podjąłem się próby wyczyszczenia nastawnika. Po 3,5 godziny walki udało mi się uruchomić VAGa i na tym czyszczenie nastawnika się zakończyło. W czym rzecz... w instrukcji by Adamm jest informacja że przed zabiegiem należy zapisać napięcie na RSW i odczytać dawkę paliwa na wolnych obrotach. Tu wystąpił u mnie problem. Wartość na RSW po każdym odpaleniu i zgaszeniu silnika była inna (0,800; 0,940; 0,900 ...), natomiast dawka paliwa wahała się od 0,5 do 11 :/. Fakt - silnik miał temp. ok 60st - nie rozgrzewałem go bo i tak było już za późno wczoraj, ale obawiam się że jak zabiorę się za to ponownie to będzie to samo na rozgrzanym silniku ponieważ na wolnych obrotach silnik tak się rzuca że chodzi cała buda auta (jak stoję na światłach to muszę trzymać nogę lekko na gazie bo na biegu jałowym jest maskra:/).
I jak tu spisać te dwie wartości które są niezbędne do późniejszej regulacji nastawnika??? Jakieś pomysły?:)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czyszczenie nastawnika

Post autor: Adamm » sob mar 02, 2013 11:29

RSW ustam na 0.740 a dawke na 4 - 4.4 i po bolu


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

maonp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 21, 2013 22:57
Lokalizacja: Centrum Polski

Czyszczenie nastawnika

Post autor: maonp » sob mar 02, 2013 12:22

Just like that ??? :-) są to jakieś wartości serwisowe? A skąd u mnie różne wartości RSW ?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czyszczenie nastawnika

Post autor: Adamm » sob mar 02, 2013 12:59

pewnie dlatego ze jak skacze dawka to i wartosc rsw

ustaw tak i bedzie dobrze


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

maonp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 21, 2013 22:57
Lokalizacja: Centrum Polski

Czyszczenie nastawnika

Post autor: maonp » sob mar 02, 2013 13:26

Ok, dziękuję za pomoc :wink:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czyszczenie nastawnika

Post autor: Adamm » sob mar 02, 2013 19:50

polecam sie :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Kempes_1985
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt sty 30, 2007 09:24
Lokalizacja: Świecie
Kontakt:

Czyszczenie nastawnika

Post autor: Kempes_1985 » pn mar 04, 2013 18:23

Witam.
Czy przy zasyfionym nastawniku może auto się wściekać tzn. wkręca się do końca obrotów po szybkich zmianach biegów i przy bucie pod górę; po chwili wraca do normy. Przy delikatnej jeździe nic tylko szarpie przy zmianach biegów.



maonp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 21, 2013 22:57
Lokalizacja: Centrum Polski

Czyszczenie nastawnika

Post autor: maonp » pn mar 04, 2013 22:57

Dzisiaj wyczyściłem nastawnik - niebo a ziemia... Nie mogłem się przyzwyczaić do płynnej jazdy już zapomniałem jak do jest :D . Nie szarpie, równa praca na wolnych obrotach, nieznacznie dynamiczniejszy. Jest troche zabawy ale warto.
Mam pytanie - na początku RSW ustawiłem na 0,740 ale jak sie rozgrzeje to potrafi przeskakiwać (przy zgaszonym silniku!) z 0,740 na 0,780 martwić się tym? I czy obroty na jałowym powinny być 840? bo mi się wydaję (tak na słuch) że troche za duże...



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czyszczenie nastawnika

Post autor: Adamm » wt mar 05, 2013 00:02

maonp, sprawdzales w adaptacjach czy nie masz zmienionej dawki i obrotow?

rsw moze lekko sie ruszac

obroty dla manuala to 880 -903


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Czyszczenie nastawnika

Post autor: Fahoo » wt mar 05, 2013 08:44

w poprzeczniakach rpm =903
Ostatnio zmieniony śr mar 06, 2013 00:21 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Czyszczenie nastawnika

Post autor: munior » wt mar 05, 2013 21:42

maonp pisze:czy obroty na jałowym powinny być 840? bo mi się wydaję (tak na słuch) że troche za duże...
Przy 840 obr .mocno przenoszą się wibracje na budę ,wiec za duże to na pewno nie są ...pod warunkiem że te 840 widzisz na vagu ,bo na obrotku to wiesz :chytry: Ale co za problem sprawdzić ustawienia obrotów w adaptacjach :chytry: W ecu 8 bit masz ori wartość 128 ,a w 16 bitowych 32768 .Ja na zimę w audi 80 ustawiam sobie 900 obr .bo mi tak pasuje ,zawsze wyższe obroty są zdrowsze ,bo wyższe = mniejsze przenoszenie drgań na budę


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 241 gości