Turbina/silnik?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bosse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Kraków

Turbina/silnik?

Post autor: bosse » pt mar 01, 2013 22:43

Witam....

Mam taki problem.... Silnik 1.9tdi ALH. Jechalem sobie spokojnie do znajomego, jade, jade... swiatlo czerwone wiec sie zatrzymuje . Ruszam i nagle pyk cos jakby w silniku strzelilo, zaczal niemilosiernie kopcic (nic za soba nie widzialem od tego dymu) w ogole calkowicie stracil moc, dojechalem 100m i sam zgasl. Juz go nie moglem odpalic. Dodam ze zaczal glosniej chodzic. Temp oczywiscie 90 stopni. Co moglo sie stac? padla turbina? czy cos innego? Prosze o pomoc



Max88
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 161
Rejestracja: śr sie 01, 2012 22:10
Lokalizacja: LUBIN/Wrocław

Turbina/silnik?

Post autor: Max88 » pt mar 01, 2013 23:30

Turbo padlo,olej pewnie wypalilo dlatego zaczal glosniej chodzic,przy takiej awarii odrazu trzeba gasic silnik po zatrzesz go lub moze sie wkrecic samoczynnie na wysokie obroty.Wymien turbo ,zalej olej i sprawdz jak dziala,na poczatku bedzie dymill bo masz caly wydech w oleju



bosse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Turbina/silnik?

Post autor: bosse » sob mar 02, 2013 00:32

To co turbo sie juz calkowicie rozsypalo? Nawet juz go nie probowalem odpalac bo balem sie ze silnik caly rozwali. Dziwne bo gdy otwarlem maske zadnego dymu tam nie bylo, jedyne co kopcil z rury. Dodam ze pare razy mi juz wpadl w tryb awaryjny, ale gdy go zgasilem i ponownie odpalilem wszystko bylo ok. Ale widac ze wkoncu chyba musialo turbo pasc. Samochod ma 400 tys przebiegu. ps. moglo sie cos jeszcze uszkodzic oprocz turbiny?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Turbina/silnik?

Post autor: Adamm » sob mar 02, 2013 02:09

bosse, moglo pogiac korby jak sie olej dostal do cylindrow,

przede wszystkim sprawdz poziom oleju, potem zdejmuj turbo, oczysc caly dolot z oleju, wykrec swiece i po zamontowaniu turbo odepnij wtyczke pompy i na wykreconych swiecach pokrec silnikiem zeby wypompowac ewentualny olej z cylindrow, potem pospinaj, i odpalaj

ps jak cos to mam takie turbo w bdb stanie, minimalny luz, i przeczyszczona geometria :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

bosse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Turbina/silnik?

Post autor: bosse » sob mar 02, 2013 11:21

Na bagnecie 0 oleju... Suchy.... Ale dziwne bo miesiac temu wymienialem olej i zrobilem na nim niecale 1500 km. Poza tym nie zaswiecila mi sie zadna kontolka od oleju. Nawet teraz gdy przekrecam zaplon to zadna kontolka od oleju sie nie swieci. Jeszcze mam pytanie czy gdybym chcial wymienic turbine na wieszka np. od ASZ to duzo jest z tym roboty?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Turbina/silnik?

Post autor: Adamm » sob mar 02, 2013 11:30

no to procedura taka jak podalem, wywalic turbo oczyscic dolot i cylindry z oleju

od ASZta bedziesz musial kupowac przejsciowki na szybkozlaczkii przerabiac troche dolot


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

bosse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Kraków

Turbina/silnik?

Post autor: bosse » sob mar 02, 2013 11:45

a jest w ogole jakas wieksza turbina od tej ALH? Przy ktorej nie bedzie duzo roboty zeby ja zalozyc?



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Turbina/silnik?

Post autor: iigAlisArr » sob mar 02, 2013 11:52

Oczywiście, że są: np. ASZ 130km / ARL 150km. Przy każdej nie seryjnej będzie trochę roboty, bo trzeba dopasować kolektory itp., zrobić nowy program pod większe T.


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Turbina/silnik?

Post autor: Sztomel » ndz mar 03, 2013 09:30

Martwisz się turbiną a nawet nie wiesz w jakim stanie jest silnik. Już go próbowałeś odpalić bez powodzenia więc pewnie silnika się nie opłaci remontować.


Obrazek

bosse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Kraków

Turbina/silnik?

Post autor: bosse » ndz mar 03, 2013 10:50

Pytam o turbine tylko, nie mowie ze to jest przyczyna... Dopiero jutro bede wiedzial co sie podzialo



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości