To jest nie do wytrzymania - 1.9 TDI (1z) - SAM gaśnie :/

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

r@do
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob sie 05, 2006 18:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: r@do » wt sie 15, 2006 18:01

nie posiadam immobilajzera. sprobuje z ta kostka od stacyjki. Jezeli chodzi o kozystanie z "szukaj" to przeczytalem wszystko co bylo na forum i nic mi jeszce nie pomoglo ale moze kto wie, moze ta kostka jest winna.

Moze ktos wie gdzie w Krakowie zrobia mi to szybko tani i sprawnie ??? :mrgreen:



kudlaty64
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt sie 15, 2006 11:54
Lokalizacja: sucha beskidzka

Post autor: kudlaty64 » wt sie 15, 2006 19:34

szukales ma polaczeniu kabla z zaworem odcinajacym?
sprawdz caly kabel ktory idzie do zaworu odcinajacego


hejka

r@do
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob sie 05, 2006 18:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: r@do » wt sie 15, 2006 21:29

o jaki kabel chodzi i gdzie on jest ??



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » śr sie 16, 2006 16:42

r@do pisze:o jaki kabel chodzi i gdzie on jest ??
jest to kabel z boku pompy od elektrozaworu. Moze sam eletrozawór jest winien?


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

r@do
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob sie 05, 2006 18:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: r@do » pt sie 18, 2006 09:57

Ile kosztuje elektrozawor i czy nie pominno mi to wyjsc na diagniostyce ??



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt sie 18, 2006 10:06

greg pisze:słychac dźwięk w pompie
To zawor odcinajacy, nie ma przekaznika, ale wyciagniecie przekaznika np. sterownika powoduje jego wylaczenie.

[ Dodano: 18 Sie 2006 10:09 ]
A 109 jest wlasnie przekaznikiem ECU (komputera sterujacego silnikiem) a nie pompy. Jego wyciagniecie wylacza kompa i wszystkie zawory/czujniki.



tomaszmibm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr sie 02, 2006 14:51
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kontakt:

Post autor: tomaszmibm » pt sie 18, 2006 16:48

Witam, ja miałem to samo, silnik odpalał (czasem nie) i gasł po pewnym momencie, choć nie zawsze sie tak działo, przeważnie gasł juz po dłuższej chwili, VAG pokazywał 2 błędy kostka 109 w półce bezpieczników i zawór początku wtrysku. Sprawa wydawała się prosta, wymienić kostkę i z głowy, ale i to nic nie dało, w drodze dedukcji z kuzynem wytypowaliśmy kostke stacyjki, to też nie było to, okazało się że to immobiliser montowany seryjnie w vw z alarmem. Znajduje się on po lewej stronie pod plastikami od kierownicy na wysokości kontrolek abs i airbag, wystarczy je wyjąć żeby zobaczyć czy go posiadamy, przykręcony jest od spodu na klucz 10, sypią się w nim 2 przerywacze, znajdujące się w czarnej puszce, należy ją rozbroić i zmostkować jeden z dwóch przerywaczy, wystarczy podczas pracy rozewrzeć styki i zobaczymy który rozłacza silnik, należy go zmostkować, żeby cały czas po włączeniu stacyjki był załączony, to tyle, niby proste a zajęło mi to troche czasu, zwłaszcza nerwów. Pozdrowka i udanych robótek. Tomek VW Golf tdi 1Z



r@do
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob sie 05, 2006 18:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: r@do » pn sie 21, 2006 22:42

Nie mam wykształcenia technicznego ale jezeli wyjasnisz mi jak moge to zmostkowac to przylutowac (sadze ze to kwestia przylutowania jakiegos kabelka zeby caly czas byl zamkniety obwod) bede sobie umial :D Prosze o jakis szczegolowy opis tej operacji. Pozdarwiam i dzieki za wszystko.

[ Dodano: 25 Lut 2007 13:05 ]
Ponownie zwracam sie z prosba do kogos kto moze miec jakis pomysl.

Napisze co zrobielm do tej pory zeby pozbyc sie problemu:

- wymiana przekaznika nr 109
- wymiana kostki stacyjki
- wymiana komputera
- poprawialem tez styki w sterowniku (tym w desce rozdzielczej)
- mostkowalem ten sterownik (poprawianie stykow nic nie dalo)
- sprawdzalem wszystkie mozliwe "masy"
- bylem na diagnostyce komputerowej - brak jakichkolwiek bledow
- sprawdzalem pompe wtryskowa

tyle pamietam

Nic nie pomaga jestem zalamany i nie wiem co moge jeszce zrobic a to jest nie do zniesiena.

Ogolnie autko sprawuje sie wysmienicie ale co z tego jesli nie moge sie wybrac nim w zatloczone miasto z obawy przed zatamowaniem ruchu.

Za wszystkie dobre rady dziekuje i pozdrawiam

[ Dodano: 25 Lut 2007 13:07 ]
Ponownie zwracam sie z prosba do kogos kto moze miec jakis pomysl.

Napisze co zrobielm do tej pory zeby pozbyc sie problemu:

- wymiana przekaznika nr 109
- wymiana kostki stacyjki
- wymiana komputera
- poprawialem tez styki w sterowniku (tym w desce rozdzielczej)
- mostkowalem ten sterownik (poprawianie stykow nic nie dalo)
- sprawdzalem wszystkie mozliwe "masy"
- bylem na diagnostyce komputerowej - brak jakichkolwiek bledow
- sprawdzalem pompe wtryskowa

tyle pamietam

Nic nie pomaga jestem zalamany i nie wiem co moge jeszce zrobic a to jest nie do zniesiena.

Ogolnie autko sprawuje sie wysmienicie ale co z tego jesli nie moge sie wybrac nim w zatloczone miasto z obawy przed zatamowaniem ruchu.

Za wszystkie dobre rady dziekuje i pozdrawiam



Awatar użytkownika
Neville
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz cze 22, 2008 11:30
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Neville » pn gru 15, 2008 22:52

Ja mam to samo... tyle że mi się wyłącza:

- Znienacka podczas jazdy
- Przy włączeniu kierunkowskazu

I wymienione mam:

- Kostka stacyjki
- Przekaźnik 109

Z tego co słyszałem coś może być z elektrozaworem. Nie wiem zobaczę kable może zaśniedziałe czy ten taki "palec".

Pozdrawiam!


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2482365#2482365

matuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn mar 05, 2007 23:58
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: matuz » śr gru 17, 2008 09:31

Podłącze się.
Szukałem dosyć długo czegoś o gasnącym silniku, ale pod wpływem zmiany poboru prądu w instalacji.
u mnie zdarzyło się to kilka razy przez ostatnie 2 tygodnie (wcześniej było ok)
1. przyhamowałem, żeby puścić gościa z prawej i mrugnąłem długimi - silnik zgasł przy mrugnięciu. no to zapaliłem i ok, pojechałem dalej, ale się trochę wystraszyłem (silnik był nagrzany)
2. znowu nagrzany silnik, ale miałem krótką przerwę w jeździe (poczta czy coś) wsiadam, zapalam, włączam dmuchawę na 3 i światła i zgasł. zapaliłem i włączyłem znowu to samo i ok.
3. dzisiaj rano po nocy. zapalam, włączam światła mijania, zgasł. znowu zapalam włączam światła i ok.
Ma ktoś jakiś pomysł??
VAGA nie mam i nie mam gdzie pojechać.
Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony śr gru 17, 2008 10:35 przez matuz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr gru 17, 2008 13:33

JA też tak miałem i oczywiście okazało się że to immo fabryczne tutaj jest porada JASZCZURA
i raczej to będzie to. I jeszcze jedno immo to nie tylko transponder w kluczyku bo można je odciać ale dlatego że jest mocno zintegrowane z instalacją więc sam sterownik pozostaje i właśnie robi takie cuda.

I jeszcze jedno kolega Jaszczur pokazuje aby dobierać się do tego od dołu (skrzynki bezpieczników) ale na moje łatwiejszy dostęp jest po wymontowaniu przełącznika świateł i kratki nawiewu nad nim.



Awatar użytkownika
Neville
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz cze 22, 2008 11:30
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Neville » czw gru 18, 2008 00:39

Właśnie Immo...

zapomniałem dodać że ja nie mam immobilizera. :/

Zawiozłem dziś moją padlinkę do znajomego elektryka.

Jak będzie wiadomo co i jak to odrazu napiszę.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw gru 18, 2008 01:56

Maciuś01, i ciekaw jestem jak od góry odkrecasz jego mocowanie(śruba klucz nr 10 znajduje sie od dołu)



matuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn mar 05, 2007 23:58
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: matuz » czw gru 18, 2008 07:13

Jako, że jestem zieloniutki, muszę zapytać: Teoretycznie (teraz) nie mam immo. ale jak to sprawdzić, czy kiedyś nie było ( na szybach drzwi przednich są napisy immotronic - także - jeżeli nie zostały przełożone z innego auta - powinien być) czyli jedyny sposób to rozkręcić i zobaczyć, czy jest ta skrzyneczka??

pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 136 gości