To jest nie do wytrzymania - 1.9 TDI (1z) - SAM gaśnie :/
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
To zawor odcinajacy, nie ma przekaznika, ale wyciagniecie przekaznika np. sterownika powoduje jego wylaczenie.greg pisze:słychac dźwięk w pompie
[ Dodano: 18 Sie 2006 10:09 ]
A 109 jest wlasnie przekaznikiem ECU (komputera sterujacego silnikiem) a nie pompy. Jego wyciagniecie wylacza kompa i wszystkie zawory/czujniki.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 14:51
- Lokalizacja: Międzyrzecz
- Kontakt:
Witam, ja miałem to samo, silnik odpalał (czasem nie) i gasł po pewnym momencie, choć nie zawsze sie tak działo, przeważnie gasł juz po dłuższej chwili, VAG pokazywał 2 błędy kostka 109 w półce bezpieczników i zawór początku wtrysku. Sprawa wydawała się prosta, wymienić kostkę i z głowy, ale i to nic nie dało, w drodze dedukcji z kuzynem wytypowaliśmy kostke stacyjki, to też nie było to, okazało się że to immobiliser montowany seryjnie w vw z alarmem. Znajduje się on po lewej stronie pod plastikami od kierownicy na wysokości kontrolek abs i airbag, wystarczy je wyjąć żeby zobaczyć czy go posiadamy, przykręcony jest od spodu na klucz 10, sypią się w nim 2 przerywacze, znajdujące się w czarnej puszce, należy ją rozbroić i zmostkować jeden z dwóch przerywaczy, wystarczy podczas pracy rozewrzeć styki i zobaczymy który rozłacza silnik, należy go zmostkować, żeby cały czas po włączeniu stacyjki był załączony, to tyle, niby proste a zajęło mi to troche czasu, zwłaszcza nerwów. Pozdrowka i udanych robótek. Tomek VW Golf tdi 1Z
Nie mam wykształcenia technicznego ale jezeli wyjasnisz mi jak moge to zmostkowac to przylutowac (sadze ze to kwestia przylutowania jakiegos kabelka zeby caly czas byl zamkniety obwod) bede sobie umial Prosze o jakis szczegolowy opis tej operacji. Pozdarwiam i dzieki za wszystko.
[ Dodano: 25 Lut 2007 13:05 ]
Ponownie zwracam sie z prosba do kogos kto moze miec jakis pomysl.
Napisze co zrobielm do tej pory zeby pozbyc sie problemu:
- wymiana przekaznika nr 109
- wymiana kostki stacyjki
- wymiana komputera
- poprawialem tez styki w sterowniku (tym w desce rozdzielczej)
- mostkowalem ten sterownik (poprawianie stykow nic nie dalo)
- sprawdzalem wszystkie mozliwe "masy"
- bylem na diagnostyce komputerowej - brak jakichkolwiek bledow
- sprawdzalem pompe wtryskowa
tyle pamietam
Nic nie pomaga jestem zalamany i nie wiem co moge jeszce zrobic a to jest nie do zniesiena.
Ogolnie autko sprawuje sie wysmienicie ale co z tego jesli nie moge sie wybrac nim w zatloczone miasto z obawy przed zatamowaniem ruchu.
Za wszystkie dobre rady dziekuje i pozdrawiam
[ Dodano: 25 Lut 2007 13:07 ]
Ponownie zwracam sie z prosba do kogos kto moze miec jakis pomysl.
Napisze co zrobielm do tej pory zeby pozbyc sie problemu:
- wymiana przekaznika nr 109
- wymiana kostki stacyjki
- wymiana komputera
- poprawialem tez styki w sterowniku (tym w desce rozdzielczej)
- mostkowalem ten sterownik (poprawianie stykow nic nie dalo)
- sprawdzalem wszystkie mozliwe "masy"
- bylem na diagnostyce komputerowej - brak jakichkolwiek bledow
- sprawdzalem pompe wtryskowa
tyle pamietam
Nic nie pomaga jestem zalamany i nie wiem co moge jeszce zrobic a to jest nie do zniesiena.
Ogolnie autko sprawuje sie wysmienicie ale co z tego jesli nie moge sie wybrac nim w zatloczone miasto z obawy przed zatamowaniem ruchu.
Za wszystkie dobre rady dziekuje i pozdrawiam
[ Dodano: 25 Lut 2007 13:05 ]
Ponownie zwracam sie z prosba do kogos kto moze miec jakis pomysl.
Napisze co zrobielm do tej pory zeby pozbyc sie problemu:
- wymiana przekaznika nr 109
- wymiana kostki stacyjki
- wymiana komputera
- poprawialem tez styki w sterowniku (tym w desce rozdzielczej)
- mostkowalem ten sterownik (poprawianie stykow nic nie dalo)
- sprawdzalem wszystkie mozliwe "masy"
- bylem na diagnostyce komputerowej - brak jakichkolwiek bledow
- sprawdzalem pompe wtryskowa
tyle pamietam
Nic nie pomaga jestem zalamany i nie wiem co moge jeszce zrobic a to jest nie do zniesiena.
Ogolnie autko sprawuje sie wysmienicie ale co z tego jesli nie moge sie wybrac nim w zatloczone miasto z obawy przed zatamowaniem ruchu.
Za wszystkie dobre rady dziekuje i pozdrawiam
[ Dodano: 25 Lut 2007 13:07 ]
Ponownie zwracam sie z prosba do kogos kto moze miec jakis pomysl.
Napisze co zrobielm do tej pory zeby pozbyc sie problemu:
- wymiana przekaznika nr 109
- wymiana kostki stacyjki
- wymiana komputera
- poprawialem tez styki w sterowniku (tym w desce rozdzielczej)
- mostkowalem ten sterownik (poprawianie stykow nic nie dalo)
- sprawdzalem wszystkie mozliwe "masy"
- bylem na diagnostyce komputerowej - brak jakichkolwiek bledow
- sprawdzalem pompe wtryskowa
tyle pamietam
Nic nie pomaga jestem zalamany i nie wiem co moge jeszce zrobic a to jest nie do zniesiena.
Ogolnie autko sprawuje sie wysmienicie ale co z tego jesli nie moge sie wybrac nim w zatloczone miasto z obawy przed zatamowaniem ruchu.
Za wszystkie dobre rady dziekuje i pozdrawiam
Ja mam to samo... tyle że mi się wyłącza:
- Znienacka podczas jazdy
- Przy włączeniu kierunkowskazu
I wymienione mam:
- Kostka stacyjki
- Przekaźnik 109
Z tego co słyszałem coś może być z elektrozaworem. Nie wiem zobaczę kable może zaśniedziałe czy ten taki "palec".
Pozdrawiam!
- Znienacka podczas jazdy
- Przy włączeniu kierunkowskazu
I wymienione mam:
- Kostka stacyjki
- Przekaźnik 109
Z tego co słyszałem coś może być z elektrozaworem. Nie wiem zobaczę kable może zaśniedziałe czy ten taki "palec".
Pozdrawiam!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2482365#2482365
Podłącze się.
Szukałem dosyć długo czegoś o gasnącym silniku, ale pod wpływem zmiany poboru prądu w instalacji.
u mnie zdarzyło się to kilka razy przez ostatnie 2 tygodnie (wcześniej było ok)
1. przyhamowałem, żeby puścić gościa z prawej i mrugnąłem długimi - silnik zgasł przy mrugnięciu. no to zapaliłem i ok, pojechałem dalej, ale się trochę wystraszyłem (silnik był nagrzany)
2. znowu nagrzany silnik, ale miałem krótką przerwę w jeździe (poczta czy coś) wsiadam, zapalam, włączam dmuchawę na 3 i światła i zgasł. zapaliłem i włączyłem znowu to samo i ok.
3. dzisiaj rano po nocy. zapalam, włączam światła mijania, zgasł. znowu zapalam włączam światła i ok.
Ma ktoś jakiś pomysł??
VAGA nie mam i nie mam gdzie pojechać.
Z góry dziękuję
Szukałem dosyć długo czegoś o gasnącym silniku, ale pod wpływem zmiany poboru prądu w instalacji.
u mnie zdarzyło się to kilka razy przez ostatnie 2 tygodnie (wcześniej było ok)
1. przyhamowałem, żeby puścić gościa z prawej i mrugnąłem długimi - silnik zgasł przy mrugnięciu. no to zapaliłem i ok, pojechałem dalej, ale się trochę wystraszyłem (silnik był nagrzany)
2. znowu nagrzany silnik, ale miałem krótką przerwę w jeździe (poczta czy coś) wsiadam, zapalam, włączam dmuchawę na 3 i światła i zgasł. zapaliłem i włączyłem znowu to samo i ok.
3. dzisiaj rano po nocy. zapalam, włączam światła mijania, zgasł. znowu zapalam włączam światła i ok.
Ma ktoś jakiś pomysł??
VAGA nie mam i nie mam gdzie pojechać.
Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony śr gru 17, 2008 10:35 przez matuz, łącznie zmieniany 1 raz.
JA też tak miałem i oczywiście okazało się że to immo fabryczne tutaj jest porada JASZCZURA
i raczej to będzie to. I jeszcze jedno immo to nie tylko transponder w kluczyku bo można je odciać ale dlatego że jest mocno zintegrowane z instalacją więc sam sterownik pozostaje i właśnie robi takie cuda.
I jeszcze jedno kolega Jaszczur pokazuje aby dobierać się do tego od dołu (skrzynki bezpieczników) ale na moje łatwiejszy dostęp jest po wymontowaniu przełącznika świateł i kratki nawiewu nad nim.
i raczej to będzie to. I jeszcze jedno immo to nie tylko transponder w kluczyku bo można je odciać ale dlatego że jest mocno zintegrowane z instalacją więc sam sterownik pozostaje i właśnie robi takie cuda.
I jeszcze jedno kolega Jaszczur pokazuje aby dobierać się do tego od dołu (skrzynki bezpieczników) ale na moje łatwiejszy dostęp jest po wymontowaniu przełącznika świateł i kratki nawiewu nad nim.
Jako, że jestem zieloniutki, muszę zapytać: Teoretycznie (teraz) nie mam immo. ale jak to sprawdzić, czy kiedyś nie było ( na szybach drzwi przednich są napisy immotronic - także - jeżeli nie zostały przełożone z innego auta - powinien być) czyli jedyny sposób to rozkręcić i zobaczyć, czy jest ta skrzyneczka??
pozdrawiam
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 136 gości