problem z rozrządem!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

damollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lut 16, 2013 14:25

problem z rozrządem!!!

Post autor: damollo » sob lut 16, 2013 15:43

witam, przejdę od razu do rzeczy, a wiec podczas wymiany paska rozrządu i jednej z rolek(prowadzącej) wystąpił problem, tzn na oryginalnych cechach auto wogole nie odpala, natomiast na cechach naznaczonych tuż przed wymianą auto pali bez problemu, natomiast problem pojawia się podczas osiągniecia około 2tys obrotów. auto strasznie zaczyna hałasowac(hałas jakby lużna była jakas metaloa osłona lub cos w tym stylu) podczas nizszych obrotów jest ok, dopiero po 2tys problem sie uwidacznia. dla jasności auto to golf III tdi. jest ktos w stanie pomoc? pozdrawiam, czekam na odpowiedz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

problem z rozrządem!!!

Post autor: Adamm » sob lut 16, 2013 16:13

opisz w jaki sposob podszedles do wymiany rozrzadu, krok po kroku


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

damollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lut 16, 2013 14:25

problem z rozrządem!!!

Post autor: damollo » sob lut 16, 2013 16:22

ja byłem bardziej w roli obserwatora i pomocnika, wymiany dokonywał mój mechanik, mowił, że nie spotkał sie wcześniej z czyms takim, wiec szukam informacji tutaj. Podejrzewa, że wczesniej mogło być coś "kręcone" przy tym. A co do wymiany to nie jestem w stanie w pełni i fachowo tego opisać.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

problem z rozrządem!!!

Post autor: Adamm » sob lut 16, 2013 16:40

jesli po zablokowaniu walka, zablokowaniu pompy, i ustawieniu zamachu, i przy wysrodkowanej pompe auto nie odpala to faktycznie cos dziwnego


rozumiem ze wczesniej bylo ok ?


wydaje mi sie ze moze byc problem ze zle zlozonym rozrzadem i przez to kat wtrysku na pompie sie rozjechal


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

damollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lut 16, 2013 14:25

problem z rozrządem!!!

Post autor: damollo » ndz lut 17, 2013 01:34

Czy właśnie przez zły kat wtrysku jest slyszalny ten hałas?



damollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lut 16, 2013 14:25

problem z rozrządem!!!

Post autor: damollo » ndz lut 17, 2013 01:35

Wczesniej było wszystko ok.



MK3speed
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: wt sty 01, 2013 18:20

problem z rozrządem!!!

Post autor: MK3speed » ndz lut 17, 2013 18:07

Pewnie rozrząd był ustawiany na korektor jak to często bywa rozrząd jest do rozbiórki i krok po kroku trzeba go ustawić jak się powinno :) zabieg potrwa mniej więcej godzinę czasu jak kumaty koleś :)



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

problem z rozrządem!!!

Post autor: munior » ndz lut 17, 2013 18:34

MK3speed pisze:Pewnie rozrząd był ustawiany na korektor jak to często bywa rozrząd jest do rozbiórki
Przestań powtarzać te brednie :panna: zbijanie koła z wałka rozrządu ,to żaden wyznacznik prawidłowo ustawionego rozrządu ,kto twierdzi inaczej ,mija się z prawdą i albo nigdy nie zmieniał rozrzadu ,albo lubi utrudniać sobie życie :hmm: Zapewniam cię że ustawić prawidłowo rozrząd da się bez zbijania koła z wałka ,o czym może przekonać się każdy osobiscie ,robiąc sobie znak i zdejmując pokrywę zaworów dla pewności .Jak było dobrze przed ,będzie dokładnie tak samo po ...no chyba że ktoś ma problemy ze wzrokiem :jezor: W życiu nie zbijam koła z wałka ,tylko dlatego że tak pisze w "mądrej książce " nie ma takiej potrzeby .No chyba że po zdjęciu pokrywy widać że nie jest tak jak powinno być
Ostatnio zmieniony ndz lut 17, 2013 18:44 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

damollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lut 16, 2013 14:25

Re: problem z rozrządem!!!

Post autor: damollo » ndz lut 17, 2013 20:29

Rozrzad był rozbierany powtórnie ale efekt bez zmian, i tak jak powiedziałem, na oryginalnych cechach silnik nie pali a na zrobionych przed wymiana pali ale jak wspomniałem po 2tys obrotów "'cos" zaczyna sie dziać. Także dzięki wielkie za wskazówki ale nadal nie znam rowiazania problemu.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

problem z rozrządem!!!

Post autor: Adamm » ndz lut 17, 2013 22:04

munior pisze:Przestań powtarzać te brednie zbijanie koła z wałka rozrządu ,to żaden wyznacznik prawidłowo ustawionego rozrządu ,kto twierdzi inaczej ,mija się z prawdą i albo nigdy nie zmieniał rozrzadu ,albo lubi utrudniać sobie życie Zapewniam cię że ustawić prawidłowo rozrząd da się bez zbijania koła z wałka ,o czym może przekonać się każdy osobiscie ,robiąc sobie znak i zdejmując pokrywę zaworów dla pewności .Jak było dobrze przed ,będzie dokładnie tak samo po ...no chyba że ktoś ma problemy ze wzrokiem W życiu nie zbijam koła z wałka ,tylko dlatego że tak pisze w "mądrej książce " nie ma takiej potrzeby .No chyba że po zdjęciu pokrywy widać że nie jest tak jak powinno być

nie zgodze sie z Toba.

kolo zbija sie po to by pzy napinaniu paska, przestrzen pomiedzy kolem walka a kolem pompy takze sie napiela bez obracania walka rozrzadu (tudziez walu)



damollo, napisz skad jestes


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

MK3speed
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: wt sty 01, 2013 18:20

problem z rozrządem!!!

Post autor: MK3speed » ndz lut 17, 2013 22:37

Kolega Adamm ma rację :)
Mogę Ci powiedzieć kolego munior to kiedyś zmienialiśmy napinacz w VW 3.0 TDI i zrobiliśmy to Twoim sposobem auto paliło i gasło na dodatek wyrzucało synchronizacje rozrządu wałek rozrządu był przestawiony o 1 mm :)
W 1.9 TDI trzeba się zbijać koło rozrządu i zasuwać blokadę i oprócz tego wsuwać szczelinomierze po końcach blokady :) tak podaje Autodata :)



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

problem z rozrządem!!!

Post autor: munior » ndz lut 17, 2013 23:00

MK3speed pisze:Mogę Ci powiedzieć kolego munior to kiedyś zmienialiśmy napinacz w VW 3.0 TDI
Mowa tu o prostym jak budowa cepa 1z i jemu podobnych :chytry: Porównywanie go z
MK3speed pisze:3.0 TDI
jest mało sensowne ,bo to silnik z innej epoki :hmm:
Adamm pisze:nie zgodze sie z Toba.

kolo zbija sie po to by pzy napinaniu paska, przestrzen pomiedzy kolem walka a kolem pompy takze sie napiela bez obracania walka rozrzadu (tudziez walu)
Adamm, Ale chyba nie zaprzeczysz ,że da się to równie fachowo zrobić bez zbijania koła wałka rozrzadu ? nic nie ma prawa się zmienić ,o czym Adamm, obaj doskonale wiemy i 99,9 % osób ,które wymieniają w ten sposób :grin:
Ostatnio zmieniony ndz lut 17, 2013 23:15 przez munior, łącznie zmieniany 3 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

problem z rozrządem!!!

Post autor: munior » ndz lut 17, 2013 23:03

MK3speed pisze:W 1.9 TDI trzeba się zbijać koło rozrządu i zasuwać blokadę i oprócz tego wsuwać szczelinomierze po końcach blokady :) tak podaje Autodata :)
Podaje jeszcze wiele "ciekawostek " :jezor: Już widzę gościa który naczyta się tego i bierze się pierwszy raz za rozrząd ,zbija po długiej walce to koło ,a pużniej mocno sfatygowane ,dokręca ile ma pary w łapach , śrubę koła pasowego ,z blokadą siedzącą w wałku ,bo nie ma pomysłu czym to zblokować ,wypisz ,wymaluj przepis na tragedię :panna:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

problem z rozrządem!!!

Post autor: Adamm » ndz lut 17, 2013 23:50

munior, wszystko sie da, pewne rzeczy (jak szczelinomierz) mozna sobie darowac, natomiast zbijania kola nie bardzo
1Z i z przestawionym rozrzadem pojedzie, nie zmienia to faktu ze jak juz sie podejmuje robic to za $ to robie to tak jak trzeba, odkrecenie kola i jego zbicie to 5 min ktore mnie nie zbawi a pozwoli zrobic to fachowo.

nie wiem w czym widzisz problem przy zbijaniu kola, luzujesz srube jeden strzal i zbite , nic sie nie krzywi a dokreca sie je po zalozeniu paska wiec tez nie ma problemu z przyblokowaniem.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 53 gości