Czyszczenie EGR i dolotu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Andy1111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 31, 2010 11:36
Lokalizacja: Góra Puławska

Czyszczenie EGR i dolotu

Post autor: Andy1111 » pn lip 12, 2010 09:37

Witam, chodzi o wyczyszczenie egr i kolektora dolotowego, silnik SDI AQM
jeśli chodzi o wyjęcie egr, to wiem, że trzeba odkręcić 4 śruby i mamy go w ręku,
natomiast nie bardzo wiem, jak dobrać sie do dolotu
co trzeba zdjąć, ile śrub itd

poza tym, proszę mnie oświecić, bo mój mechanik zablokował egr, wkręcając tą śrubkę z nakrętką, która jest na grzybku egr, ale chciałem przywrócić poprzedni stan, jednak nie wiem, ile trzeba wkręcić/wykręcić tą śrubkę żeby było jak dawniej. może ktoś mi to sprawdzić a może wie od razu, jak być powinno?

dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn lip 12, 2010 10:28

Andy1111, przeczytaj ten temat i zastanów się czy nie lepiej go po prostu zaślepić :bajer:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=118613

[ Dodano: Pon 12 Lip, 2010 ]
Tu masz obrazek poglądowy jak przykręcony jest EGR
Obrazek
2 nakrętki od wydechu,2 śruby od dolotu i EGR wyskakuje :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Andy1111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 31, 2010 11:36
Lokalizacja: Góra Puławska

Post autor: Andy1111 » pn lip 12, 2010 10:44

Michaś_1977 pisze:przeczytaj ten temat i zastanów się czy nie lepiej go po prostu zaślepić
EGR mam zaślepiony ale chciałem go wyczyścic a przy okazji również kolektor dolotowy

dzięki za etke, możesz mi podesłać jeszcze taki obrazek, żebym wiedzial, jak zdjąć kolektor do czyszczenia?

a propo, czyścimy kolektor dolotowy a nie ssący? (głupie pytanie ale sie zgubiłem :) )



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn lip 12, 2010 13:18

Andy1111 pisze:czyścimy kolektor dolotowy a nie ssący?
To jest jedno i to samo :bigok:
Andy1111 pisze:możesz mi podesłać jeszcze taki obrazek, żebym wiedzial, jak zdjąć kolektor do czyszczenia?
Dodatkowo zaznaczyłem miejsce przykręcenia EGR
Obrazek
Powodzenia :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Andy1111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 31, 2010 11:36
Lokalizacja: Góra Puławska

Post autor: Andy1111 » pn lip 12, 2010 13:41

Michaś_1977 pisze:Dodatkowo zaznaczyłem miejsce przykręcenia EGR
dzięki serdeczne
duże piwko dla Ciebie



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn lip 12, 2010 14:01

Andy1111 pisze:dzięki serdeczne
duże piwko dla Ciebie
Polecam się na przysłość :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Czyszczenie EGR i dolotu

Post autor: black raven » sob sty 26, 2013 21:49

Odświeżę temat :) Mianowicie zamierzam zlecić mechanikowi wyczyszczenie EGR i dolotu w moim Sharanie z silnikiem ASZ. Stąd mam do Was pytanko. Czy moglibyście napisać jakie uszczelki będą potrzebne podczas finalizacji tego zabiegu? Jeśli to możliwe prosiłbym o podanie oznaczeń numerycznych potrzebnych uszczelek :)

I jeszcze 1 pytanko. Czy dużo jest roboty w tym silniku aby wyczyścić dolot?



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Czyszczenie EGR i dolotu

Post autor: spawacz » sob sty 26, 2013 22:49

W sharanie jest malo miejsza z tylu , chwile zejdzie z 2H. A uszczelkach mozesz starych poskrecac i tak bedzie trzymac.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Czyszczenie EGR i dolotu

Post autor: black raven » sob sty 26, 2013 22:56

Nawet mowy nie ma aby zakładać ponownie te same uszczelki - taka opcja odpada. Gdybym miał taki zamiar to nie byłoby tego postu :)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Czyszczenie EGR i dolotu

Post autor: Sztomel » ndz sty 27, 2013 01:08

W Sharanie jest dużo więcej roboty niż w Golfie IV czy innych autach. Ostatnio grzebałem się w Alhambrze i powiem tak, aby dostać się do zasranych elektrozwworów to trzeba niestety ale usunąć trochę tych blach z podszybia a i tak łatwo nie jest. Połączone są tymi kształtkowymi przewodami jak w silniku np. AXR więc trzeba je zdemontować całe a i usuwanie samych wężyków nie jest proste - siedzą twardo na wężykach - czasami nawet nóż jest potrzebny by je zdjąć. Kiedyś robiłem to z kolegą w Alhambrze i powiem tak - więcej nie chciałbym się z tym grzebać. Nie chciała mu banglać klapa gasząca, miałem już dosyć grzebania się w blachach osłaniających elektrozawory a zapomniełem o dodatkowym króccu na podciśnienie czyli drugi krócciec na podciśnienie - ten przykryty zieloną główką na podszybiu przy pompie podciśnienia dla serwa hamulców - wykorzystajcie go.


Obrazek

black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Czyszczenie EGR i dolotu

Post autor: black raven » ndz sty 27, 2013 09:49

Czy Wasza praktyka pokazuje, że warto zaglądać do dolotu ( jest tam dużo syfu ) ? Skoro jest z tym tyle roboty to może lepiej dać sobie z tym spokój i wyczyścić sam EGR?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Czyszczenie EGR i dolotu

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 27, 2013 10:26

Warto.Czyściłem wiele razy owy kolektor dolotowy i powiem tak-nieraz bywały kolektory tak zadżumione,że palec wskazujący wchodził w otwór,który pozostał.
Najłatwiej,to jest zdemontować,trochę oskrobać z grubsza,a później położyć,wlać trochę ON i PB,a następnie podpalić,żeby wszystko się wyjarało.
Później środek do mycia silników i myjka ciśnieniowa (oczywiście po całkowitym ostygnięciu!).


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Czyszczenie EGR i dolotu

Post autor: black raven » ndz sty 27, 2013 10:29

Ok, czyli czyścimy :) Jeszcze tylko proszę o podanie symboli uszczelek jakie będą potrzebne.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Czyszczenie EGR i dolotu

Post autor: Sztomel » ndz sty 27, 2013 11:04

Uszczelka pod kolektor ssący silnika ASZ w Sharanie ma oznaczenie : 028 129 717D
Uszczelka pod zawór EGR - oring ma oznaczenie : N 909 273 02 i wymiar 62x3 mm (średnica + grubość)
Przydatny będzie link do programu ETKA ONLINE : http://ifinterface.com/page/page3.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Po otwarciu strony klikasz na CarProg2 a następnie czekasz aż pojawi się okienko z napisem "In this application..." - wszystkie takie i temu podobne komunikaty wyskakujące przy każdym następnym wyborze zamykasz klikając na "x" i przechodzisz dalej czyli wybierasz z listy po lewej Sharan/syncro/4Motion - klikasz szybko dwa razy i znowu zamykasz kolejne okno dialogowe klikając na "x" i wybierasz rocznik modelowy swojego samochodu (również klikając szybko dwukrotnie, następnie klikasz po lewej na pozycję nr 1 (silnik, sprzęgło) i z listy po prawej stronie (zjeżdżając w dół wybierasz opcję nr 1 - 29 - 129-05 (filtr powietrza z przyłączami dla silnika BTB, ASZ) - klikasz dwukrotnie i z lewej strony pokazuje Ci się rysunek - klikasz jeden raz na rysunku na nr 16 (uszczelka pod kolektorem ssącym) i z prawej strony pokazuje Ci się nr tej uszczelki - łatwe.
Dodatkowo jeśli interesują Cię naprawy jakiekolwiek w Twoim samochodzie to możesz posiłkować się opisem i fotkami z tego forum. Jest to strona przetłumaczona przez internetowego translatora.
Ostatnio zmieniony ndz sty 27, 2013 11:11 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 181 gości