Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tofik90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

Post autor: Tofik90 » śr sty 23, 2013 18:12

Cześć !
To zdarzyło się już kolejny raz ! Przy temperaturze poniżej zera gdy odpalam golfa i zaczynam jechać w ogole nie ma mocy, jakby turbina nie działała (taki sam efekt daje odłączenie wtyczki od przepływomierza). Jechałem tak z 2 KM i dalej się nic nie odblokowało ale w trakcie gdy stałem na światłach wyłączyłem i włączyłem ponownie silnik i problem zniknął.

Szukałem na forum i odpowiedzi znalazłem, ale dotyczyły zapieczonych kierownic, których nie mam w turbinie z silnikiem 1Z.

To już 3 raz tej zimy (zawsze po dłuższym postoju) się tak działo. Nigdy wczesniej (jeżdżę już 4 rok golfem) nie miałem takich problemów.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

Post autor: needved » śr sty 23, 2013 18:31

Zrób diagnostykę, sprawdź czy nie ma błędów, bo trudno cokolwiek więcej powiedzieć.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

Post autor: italiano_83 » śr sty 23, 2013 19:11

Coś Tobie zamarza albo n75 albo gruszka podciśnienia przy turbo, auto wpada w notlauf z niedoładowania ... silnik się nagrzewa i po czasie zamarznięty element puszcza, gasisz odpalasz i jedziesz.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Tofik90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

Post autor: Tofik90 » śr sty 23, 2013 19:16

Czyli raczej turbo jest sprawne ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

Post autor: italiano_83 » śr sty 23, 2013 19:36

Tofik90 pisze:Czyli raczej turbo jest sprawne ?
Nie ma przesłanek, aby stwierdzić jego uszkodzenie, skoro ...
Tofik90 pisze:w trakcie gdy stałem na światłach wyłączyłem i włączyłem ponownie silnik i problem zniknął.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
odzim
...
...
Posty: 2156
Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
Lokalizacja: Radom

Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

Post autor: odzim » śr sty 23, 2013 21:16

prawdopodobnie zamarza ci zawór upustowy i jest otwarty ,potem jak sie nagrzeje od silnika puszcza i jak napisał italiano masz notlaufa -czyli tryb awaryjny ,gasisz odpalasz i masz moc -sprawdz błedy na vagu albo zrób logi na zimnym silniku i wszystko sie wyjasni


Obrazek

Awatar użytkownika
Nastar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 19, 2011 20:03
Lokalizacja: Wałcz

Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

Post autor: Nastar » śr sty 23, 2013 21:32

Mam czasami to samo. Turbo nowe. Notlaufa nie ma ale nie cisnąłem bo nigdy tego nie robię na zimno. Czuć nawet na 1,2 czy 3 biegu, że auto jedzie jakby SDI (nawet klekot jakby ciut inny). Obstawiam zamarzający N75 ale pewności niema. Objaw szybko ustępuje jak tylko auto przejedzie 1-2km więc olałem logowanie :-)


Skoda Octavia II RS BMN
188KM@369Nm czyli mocna seria :-)

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

Post autor: Sztomel » czw sty 24, 2013 09:21

Tofik90 pisze:ale w trakcie gdy stałem na światłach wyłączyłem i włączyłem ponownie silnik i problem zniknął.
odczytanie kodu błędu wyjaśni sprawę gdyż ten akurat objaw wskazuje, że jechałeś w trybie awaryjnym od razu po odpaleniu silnika i z pewnością nie jest tu winny zamarznięty N75 lub zawór upustowy czy też cięgno siłownika ciśnieniowego przy turbo zwłaszcza, że zawór upustowy jeśli miałby przymarznąć to i tak w pozycji zamkniętej czyli nastawione turbo na pełne doładowanie.


Obrazek

piaggio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: wt mar 29, 2011 15:05
Lokalizacja: Lidzbark warmiński

Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

Post autor: piaggio » czw sty 24, 2013 15:04

Jedyna sensowna rada jest chyba podpiecie auta pod Vag-a i sprawdzenie błędów zapisanych w ECU, jak równiez zlogowanie- i taki obraz napewno rozjasni sytuacje:-)



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

Post autor: munior » czw sty 24, 2013 21:33

Sztomel pisze:odczytanie kodu błędu wyjaśni sprawę gdyż ten akurat objaw wskazuje, że jechałeś w trybie awaryjnym od razu po odpaleniu silnika i z pewnością nie jest tu winny zamarznięty N75 lub zawór upustowy czy też cięgno siłownika ciśnieniowego przy turbo zwłaszcza, że zawór upustowy jeśli miałby przymarznąć to i tak w pozycji zamkniętej czyli nastawione turbo na pełne doładowanie.
Zgadzam się w pełni z powyższym tekstem :smoke: A takie objawy ,czyli totalny muł od odpalenia ,zwykle wywołuje przepływomierz ...i o ile po sprawdzeniu błędów ,będzie coś o przepływomierzu ,to szukaj sprawnej przepływki :chytry: Logi dynamiczne bloku 003 i 011 powinny szybko wyjaśnić sprawę


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Nastar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 19, 2011 20:03
Lokalizacja: Wałcz

Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

Post autor: Nastar » czw sty 24, 2013 22:13

Jasne. Wszystko VAG/ VCDS wyjaśni... pupa ! :jezor:
Zero błędów u mnie. Sprawdzałem kilka razy. Może logi by coś poradziły ale jak robić logi na zimnym, zamarzniętym silniku ?


Skoda Octavia II RS BMN
188KM@369Nm czyli mocna seria :-)

Awatar użytkownika
odzim
...
...
Posty: 2156
Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
Lokalizacja: Radom

Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

Post autor: odzim » czw sty 24, 2013 23:28

Nastar pisze:Może logi by coś poradziły ale jak robić logi na zimnym, zamarzniętym silniku ?
normalnie nikt ci nie karze krecic do 4tys wystarczy jak dasz gaz od 1500 do 2500 011 i potem 003 i wszystko jasne kolego


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

Post autor: Sztomel » ndz sty 27, 2013 00:21

Nastar, skoro u Ciebie nie pokazuje żadnych błędów to jeszcze jest odczyt wartości bloków mierzonych i takie warości w dynamicznych o jakie prosi się kolega odzim - Ty masz zupełniee inny silnik niż kolega z forum, który zadał przedmiotowe pytanie, więc o co kaman ? U Ciebie logi też pokażą bo pewnie się okaże, że masz brak ciśnienia albo coś w tym stylu.


Obrazek

Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

Post autor: Damian-jg » ndz sty 27, 2013 09:22

Nastar Rozbierz układ podcisnieniowy. Przemyj benzyką ekstrkcyjną gruszkę turba, zawór n75 i n18, zaworek jednokierunkowy oraz przewody. Po prostu masz wilgoc w ukladzie i robi sie korek lodowy podczas mrozów. Zobacz czy przewód upuszczający podciśnienie jest podłączony do filtra powietrza


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości