Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
Temat raczej do zamkniecia, Golf chyba zaczyna umierac. Sprawdzilem cisnienie (samodzielnie) poniewaz nikt tutaj nie mial takiego urządzenia. Wiem ze cos oleju podawalo wczesniej bo zakrecilem silnikiem bez czujnika i plulo olejem. Po podlaczeniu manometru po jakims czasie (jak dostalem paczke) cisnienie nawet nie drgnelo. Malo tego koncowka ktora byla w miejscu czujnika byla praktycznie sucha. Lekko wilgotna. Domniemywam ze cos musialo sie zatkac ablo zablokowac.
W ktoryms moimencie auto zaczelo mi bardzo wpadac w drgania gasnac, zachowywal sie tak jakby mu paliwa braklo. Auto jeszcze da rade odpalic ale dziwnie pracuje... Nie wiem czy da sie go jeszcze odratowac, jestem nastawiony na zlomowanie choc mi go szkoda... Ale to chyba bedzie najrozsadniejsze rozwiazanie. Co do Vacum to przestalem doszukiwać sie problemu, przypuszczam ze gdzies musi gubic cisnienie...
Pozdrawiam
W ktoryms moimencie auto zaczelo mi bardzo wpadac w drgania gasnac, zachowywal sie tak jakby mu paliwa braklo. Auto jeszcze da rade odpalic ale dziwnie pracuje... Nie wiem czy da sie go jeszcze odratowac, jestem nastawiony na zlomowanie choc mi go szkoda... Ale to chyba bedzie najrozsadniejsze rozwiazanie. Co do Vacum to przestalem doszukiwać sie problemu, przypuszczam ze gdzies musi gubic cisnienie...
Pozdrawiam
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
Wcale się nie dziwię, bo tam nie ma żadnych zębówjhosef pisze:Jakoś średnio mogę sobie wyobrazić, że zębaty, napięty pasek ślizga sie po zębatym kole pasowym. Zwłaszcza, ze to jest jeden z mniej obciążonych kół raczej.
Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
anaba255, a kurczaki bo zapomniałem, że to klekot. Zwramam honor
Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
Bardzo prawdopodobne że to mogło być to, tam nie sprawdzałem. Nie wiem czy silnika drugiego nie ściągne tutaj i będe się bawił. Zobaczymy, nie mniej jednak ktos sie tematem interesuje :>
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
Frost12q, dobrze by było,jakbyś rozpiął rozrząd i sprawdził luzy na tym kole.Przez jego panewką przechodzi duży kanał olejowy.Gdy pojawi się luz na wałku ,to ciśnienie strasznie spada.
Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
Jest okres swiateczny, bede mial teraz wiecej czasu to podejde tam i sprawdze to. Dlatego szukalem źródła zapalenia lampki z brakiem wsp. hamulcow. Chyba bym na to nie wpadl. Sprawdze to niebawem i sie odezwe, pytanie tylko czy silnik na tym nie ucierpial, wciaz zapala i chodzi moze uda mi sie filmik jakis nagrac.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
Pisałeś też, że masz wyciek oleju, jak olej dostał się na rozdząd, pasek może się ślizgać po kole pasowym, zciągnij osłonę i sprawdz ręka koło, nie powinno sie slizgać, potem poluzuj napinacz lub jak możesz zciągnij pasek i to samo, jesli bedzie bardzo cieżko chodzić, to cos jest nie tak, wyciągasz pompe waku i znowu kręcisz kołem, jak dalej cieżko chodzi problem leży w wałku pośrednim.
Jeszcze możesz sprawdzić napęd pompy, tylko nie wiem czy podejdzie sie tam z wiertarką , końcówka chyba fi19 na wiertarkę, na śrube od koła pasowego i ogień, podepnij manometr i sprawdz czy jest cisnienie. Przydała by sie też druga osoba, żeby sprawdzic czy serwo działa poprawnie.
To takie domowe sposoby, ale ułatwiaja życie, w ten sposób obudziłem pompe paliwa, była zastana
Jeszcze możesz sprawdzić napęd pompy, tylko nie wiem czy podejdzie sie tam z wiertarką , końcówka chyba fi19 na wiertarkę, na śrube od koła pasowego i ogień, podepnij manometr i sprawdz czy jest cisnienie. Przydała by sie też druga osoba, żeby sprawdzic czy serwo działa poprawnie.
To takie domowe sposoby, ale ułatwiaja życie, w ten sposób obudziłem pompe paliwa, była zastana
Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
Dziekuje wam za poruszenie tego tematu. Na pewno to sprawdze. Wyciek od strony rozrzadu raczej wykluczony. Wymienialem tam uszczelki i po tych akcjach z obrptami silnika tylko odchylalem oslone roz. I pasek byl suchy. Ale nie ufam teraz temu i spr calosc. Najgorsze jest to ze prawdopodobnie nadal nie bede wiedzial czy silnik nie ulegl uszkodzeniu w jakimkolwiek stopniu. Choc zakladam ze tak. Ale to bylo moje ryzyko. Po odpaleniu silnika jak sie wslucham slysze dziwny dzwiek takiego gluchego zdukotania. Cos przypominajace jakby pociag po torach przejezdzal. Cykliczne ale nie zauwazylem aby roslo/przysp. Wraz ze wzr. Obrotow. Bardzo ciezko okreslic skad ten dzwiek dochodzil. Slychac go dosc wraznie, wydaje mi sie ze gdzies ponizej glowicy. I nie wykluczone ze to kolo walka. Ale jak juz powiedzialem bardzo ciezko okreslic skad...
Re: Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k
Jak nasz kolega wspomnial, awaria była banalna. Zakupilem drugi motor po świętach i zabrałem się za wymianę. Jestem własnie w jej trakcie. Rozebrałem z ciekawości obudowę rozrządu. Co się okazało ? Koło pasowe wałka pośredniego miało luz, tzn tak jakby śruba się poluzowała. Tym samym pasek był luźny auto potem zaczęło ciężej palić.anaba255 pisze:Stary temat, ale sie udziele, sprawdz pasek rozrządu, czy nie slizga sie na kole wałka pośredniego, wałek posredni napedza pompe waku a przez nią pompe olejową, stąd mogą być te dwa problemy na raz.
Podsumowując, wymiana silnika byłaby niepotrzebna gdybym wiedział wczesniej, że te dwie awarie mają ze sobą coś wspólnego. Wystarczyło zdjąc obudowę rozrządu....
Poniżej zamieszczam kilka fotek z wymiany silnika oraz filmik obrazujący jak wyglądało to w rzeczywistości. Silnik nadal odpala początkowo wszystko chodzi normalnie ale mam wrażenie, że silnik dostał po dupie. Więc lipa...
http://youtu.be/myIDJpOF4KE
http://www.fotosik.pl/moje_albumy.html
I małe pytanie przy okazji, to turbo kkk k24 dużo różni się od t3 ? Bo to t3 jest w silniku którym wkładam. I zastanawia mnie czy będzię ono lepiej dmuchało. Poprzednie k24 spisywało się znakomicie. Słyszałem że t3 jest większe, co myślicie ?
Pozdrawiam
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
Teoretycznie te turbiny są zamienne, ale niech sie wypowiedza, co jeździli na jednym i drugim przy takich samych ustawieniach. K24, podkręca sie chyba regulując sztangą, do T3 potrzeba MBC, ale wygodniej, taka róznica. Przedewszystkim sprawdz stan turbiny, czy wirnik nie ma luzów, zwłaszcza wzdłuznych, poprzeczny może być minimalny, no i zeby nie piło oleju. Zresztą turbine zawsze możesz wymienić. U siebie mam T3, lekko podkręcone i jest ok. Te turbiny, w tych silnikach pracuja ledwo na 50% mocy, 0,7Bara, jak chcesz, żeby motor lepiej chodził poprostu podkręć go, jest pełno tematów na forum.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
To kółko jest na klin więc nie jest przyczyną. Inna sprawa, że mogło całkiem odpaść, a wtedy silnik jest wart tyle co leży. Chyba, że ktoś klina wywalił, a samo koło słabo dokręcił..
Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
Zwroce uwage na ten klin w kole. Wiem jednak ze pasek byl na tyle luzny ze nie opieral sie wystarczajaco na kole pasowym walka zeby nim obracac. Wiec zwroce uwage na rolke byc moze gdzies tam sruba popuscila albo pasek sie wyciagnal. 3 tys po zmianie rozrzadu wszystko bylo ok. Co do turbin to obie stara i nowa nie maja luzow wzdluznych poprzeczne tylko minimalnie. Wiec powinno byc ok.
Panowie, silnik 2 dni temu został zmieniony nie chce zakładać nowego tematu i chciałbym sie zapytac odnośnie kontrolki oleju. Hamulce jak pewnie sie domyślacie działaja teraz dobrze. Jednak lampka nadal sie zapala. W tym silniku sprawdziłem ciśnienie oleju i wydawało się być ok, na rozgrzanym około 1 bar i wyraźnie rosło po dodawaniu gazu. Nawet do 5 bar. W tej jednostce nie było czujnika wysokiego ciśnienia (chłodnica oleju) tylko taka śrubka wkręcona oryginalna. Postanowiłem wykręcić ją i wkręcić czujnik (szary) z poprzedniego motoru. W głowicy jak mnie wzrok nie myli czarny. A pali się dość dziwacznie, nie znalazlem nigdze w internecie podobnego przypadku, otóż na wolnych obrotach nie zapala się, gdy dodam gazu automatycznie sie zapala. Przerstane gazować/jechać nie pali się. Czy ktoś wie co to może być ? wczesniej elektryke sprawdzałem i nie widizałem aby cos było utarte bądź przerwane. Prosze pilnie o odpowiedź bo musze mieć sprawną kontrole oleju.
Pozdrawiam
Panowie, silnik 2 dni temu został zmieniony nie chce zakładać nowego tematu i chciałbym sie zapytac odnośnie kontrolki oleju. Hamulce jak pewnie sie domyślacie działaja teraz dobrze. Jednak lampka nadal sie zapala. W tym silniku sprawdziłem ciśnienie oleju i wydawało się być ok, na rozgrzanym około 1 bar i wyraźnie rosło po dodawaniu gazu. Nawet do 5 bar. W tej jednostce nie było czujnika wysokiego ciśnienia (chłodnica oleju) tylko taka śrubka wkręcona oryginalna. Postanowiłem wykręcić ją i wkręcić czujnik (szary) z poprzedniego motoru. W głowicy jak mnie wzrok nie myli czarny. A pali się dość dziwacznie, nie znalazlem nigdze w internecie podobnego przypadku, otóż na wolnych obrotach nie zapala się, gdy dodam gazu automatycznie sie zapala. Przerstane gazować/jechać nie pali się. Czy ktoś wie co to może być ? wczesniej elektryke sprawdzałem i nie widizałem aby cos było utarte bądź przerwane. Prosze pilnie o odpowiedź bo musze mieć sprawną kontrole oleju.
Pozdrawiam
Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
Frost12q, czy masz podpięte wyjście W w alternatorze?
Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
Wyjscie W w alternatorze z tego co wiem jest od obrotomierza (a obrotomierz mam) więc wnioskuje ze wyjście W tez powinienem mieć. Jednak gdy jakiś czas temu szukałem tego oznaczenia to niestety nie znalazlem. Mam jakis kabelek z konektorem okrągłym, oraz grubą wtyczke w której są trzy kabelki, ta wtyczka zapięta jest na taką spinke. Jutro z samego rana będe przy aucie to mogę się przyjżeć dokładniej ewentualnie zrbić foto.
Aha i dodam jeszcze że zdarzało się że ta kontrolka paliła się nieregularnie. W takim sensie, że bardzo szybko przygasała i zapalała się na zmiane, tak jakby było jakieś zwarcie po czym po chwile było normalnie. Drugą sprawą jest to żę po przekręceniu stacyjki na okolo sek (pierwszy kontakt po przekręceniu zapłonu) zapala się kontrolka oleju po czym gaśnie, dosłownie sekunde wraz z całą resztą sie zapala i gaśnie. A powinna mrygać, to też jest ciekawe i nie wiem czy to ma coś wspólnego. Filmik moge tez zrobić na potrzeby
Aha i dodam jeszcze że zdarzało się że ta kontrolka paliła się nieregularnie. W takim sensie, że bardzo szybko przygasała i zapalała się na zmiane, tak jakby było jakieś zwarcie po czym po chwile było normalnie. Drugą sprawą jest to żę po przekręceniu stacyjki na okolo sek (pierwszy kontakt po przekręceniu zapłonu) zapala się kontrolka oleju po czym gaśnie, dosłownie sekunde wraz z całą resztą sie zapala i gaśnie. A powinna mrygać, to też jest ciekawe i nie wiem czy to ma coś wspólnego. Filmik moge tez zrobić na potrzeby
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 175 gości